workload og progression...


henke
 Share

Recommended Posts

hejsa, træner BB.....kører en træningscyklus og er ved at være ved vejs ende men føler stadig jeg kan stige i en del af de store øvelser, problemet er bare at jeg i en del andre øvelser nok ik kan stige mere da det er sindsygt tungt på nuværende tidspunkt, programmet bliver også for omfattende tidsmæssigt hvis jeg skal kører videre på alle øvelser..........

Har derfor tænkt at skære et par øvelser væk og så træne dem som jeg stadig kan stige i....men at skære 3 øvelser væk af ialt 12 tænker jeg bare vil have den ulempe at den ødelægger hele progressionen, (altså samlet set), hvis man kan sige det sådan, for den samlede workload vil jo falde tænker jeg bare....

så spørgsmålet er hva der vil være ideelt at gøre?

Håber på svar :smile:

henke

Link to comment
Share on other sites

Er det din første cyklus?

Det er jo meningen er tingene skal følges ad. F.eks i små øvelser som lateral raise eller biceps curls må du godt bruge 2 uger hver gang du stiger.

F.eks hvis din 8 rm i db curls er 17.5, så kan du jo starte på 12.5 og køre det 2 uger, 2 uger med 15, 2 ugr med 17.5 og til sidst 20 kg.

Tonnage skal nok blive højere mellem de 2 uger er gået pga. din progression i chins og rows er konsistent.. :)

Du siger at der er øvelser du ikke kan stige ret meget mere i - så lad være, kør dagsform resten af cyklus, det ville være dumt at holde op med dem.

Edited by Bash
Link to comment
Share on other sites

Hej igen, nej det er ikke min første cyklus, har kørt adskillige BB-cyklusser...

Jeg skulle gerne stige fra gang til gang da det jo er en BB-cyklus og jeg er i kalorieoverskud...problemet er selvfølgelig at jeg er toppet for hurtigt i nogle øvelser frem for andre...men hva skal jeg gøre i disse?, det gælder eksempelvis mine tricepsøvelser, dips og triceps-kabel....

Mvh.

Henke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share