Kreatin hvor meget


TechnoTrold
 Share

Recommended Posts

Sådan her gør jeg.

Uge 1 : Loading fase hvor du indtager 8 g kreatin hver dag af 2 eller 4 g portioner.

Uge 2 - 5 : Vedligeholdelses fase hvor du indtager 2 g kreatin hver dag.

Uge 6 - 8 : Pause fase hvor du ikke skal indtage kreatin.

Også forfra igen!

Så er det selvfølgelig med at time faserne så man ikke holder pause op til konkurrence.

NB! Den anbefalede daglige max tilførsel er 2 g og man mener at kreatin belaster leveren.

Link to comment
Share on other sites

Sådan her gør jeg.

Uge 1 : Loading fase hvor du indtager 8 g kreatin hver dag af 2 eller 4 g portioner.

Uge 2 - 5 : Vedligeholdelses fase hvor du indtager 2 g kreatin hver dag.

Uge 6 - 8 : Pause fase hvor du ikke skal indtage kreatin.

Også forfra igen!

Så er det selvfølgelig med at time faserne så man ikke holder pause op til konkurrence.

NB! Den anbefalede daglige max tilførsel er 2 g og man mener at kreatin belaster leveren.

Det er bare sundhedsstyrelsen som anbefaler 2g om dagen, men derfor kan man godt tage 4g for kreatin.

Det eneste der kan se at man kan få lidt ondt i maven, hvis man tager for meget på en gang.

Der er en udemærket artikel om det her(den beskriver hvor meget du skal tage):

http://www.bodybuilding.dk/artikler/kostog...aderkreatin.php

Link to comment
Share on other sites

sad lige og læste lidt omkrig det inde på bodybuilding.dk

her skrever de følgene

Hvor meget kreatin skal man tage?

Der er typisk 2 måder hvorpå man kan indtage kreatin. Denne ene måde indebærer at man i 5-7 dage indtager relativt høje doser, typisk 15-20 gram om dagen fordelt på 3-4 doser af 5 gram, med det formål at opnå en relativt høj kreatin koncentration i musklerne relativt hurtigt. Dette kaldes loading perioden. Herefter vedligeholder man med 0,03-0,05 gram/pr. kg legemsvægt, i en længere periode. Det vil sige at en person på 100 kg skal vedligeholde med 3-5 gram om dagen.

15-20 gram om dagen hvis man bare vil blive større altså mit mål er at blive stor da jeg altid har været en lille en hvor meget skal man indtage er det ikke for meget med 15-20 gram om dagen

hvor derimod sundheds styrelsen anbefalder 2 g om dagen

Link to comment
Share on other sites

vil det sige 20 g om dage altså 4 gange om dagen 4 ske fuld om dangen i noget mælk eller nogen andet

og så senere hen skal jeg bare tage 2-5 g om dagen

Du skriver ret rodet, men går ud fra at du vil tage 20g om dagen de første 7 dage. Så er det fornuftigt at dele det op i 4 portioner a 5g. Husk at tage det sammen med noget sukker/hurtige kulhydrater og helst i forbindelse med træning.

skal man havde kreatin hver dag eller kun de dage man træner på

I opstartsperioden skal du tage det alle dage, derefter er det mindre væsentligt om du tager det på off dage. Men der har været diskuteret kreatin rigtigt mange gange: Motion-online forum: kreatin søgning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share