Lovlige kosttilskud (fedtforbrændende)


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Januar er jo over os, inkl. diverse nytårsfortsæt. Jeg dyrker en del forsk. sport, men har ikke været så god til at passe på min kost, men det skal der gøres noget ved nu.

Det er desværre set før at jeg er faldet i og derfor har jeg kigget lidt på diverse kosttilskud, om der er nogle der kan "hjælpe" lidt.

Men inden jeg sender en ordre afsted, kunne jeg godt tænke mig at vide:

- Når man kigger på div.kosttilskud (fedtforbrændende) hvordan kan man så vide om de er lovlige eller ej? Er det kun produkter indeholdende Ephedrin der er ulovligt?

Godt nytår :bigsmile:

Edit: Øv, man må vist ikke spørge om specifikke kosttilskud, så har gjort det lidt mere generelt.

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Hej og godt nytår

Det er desværre ligemeget hvor mange fedtforbrændere du tager hvis du ikke er i kalorie underskud. Det er kosten der gør du taber dig og ikke pillerne. Dog kan fedtforbrændere gi den ekstra energi der gør du laver mere og dermed kommer i underskud.

Link to comment
Share on other sites

Hej og godt nytår

Det er desværre ligemeget hvor mange fedtforbrændere du tager hvis du ikke er i kalorie underskud. Det er kosten der gør du taber dig og ikke pillerne. Dog kan fedtforbrændere gi den ekstra energi der gør du laver mere og dermed kommer i underskud.

Det skulle jeg også gerne være, har tabt 1½ kg siden jul.

Men den thermogene effekt, som det kosttilskud jeg har set på har, afhænger det af hvor meget motion man dyrker/hvad man spiser?! Som jeg har forstået det så øger det forbrændingen (og dermed ens energiforbrug) uanset hvad?

Effekten af dette øget energiforbrug vil bare ikke være at spore hvis man ikke også ser på sin kost/motion.

Link to comment
Share on other sites

Det skulle jeg også gerne være, har tabt 1½ kg siden jul.

Men den thermogene effekt, som det kosttilskud jeg har set på har, afhænger det af hvor meget motion man dyrker/hvad man spiser?! Som jeg har forstået det så øger det forbrændingen (og dermed ens energiforbrug) uanset hvad?

Effekten af dette øget energiforbrug vil bare ikke være at spore hvis man ikke også ser på sin kost/motion.

Øget kropstemp. gir sikkert (har ingen kilde så ikke 100% sikker) større kal. forbrænding. Men igen, kosten er 99% af vægtabet. Hvis du har tabt 1½ kg siden jul spiller det jo fint. Så hvorfor ikke bare fortsætte?

Link to comment
Share on other sites

Øget kropstemp. gir sikkert (har ingen kilde så ikke 100% sikker) større kal. forbrænding. Men igen, kosten er 99% af vægtabet. Hvis du har tabt 1½ kg siden jul spiller det jo fint. Så hvorfor ikke bare fortsætte?

Fordi på et tidspunkt går jeg i stå, og så bliver jeg utålmodig og så tænker jeg "når jeg ikke har tabt mig, selvom jeg har spist sundt, kan jeg jo lige så godt spise usundt..." og så er det svært at komme op på hesten igen. Ikke så fornuftigt, I know :blush: Men for at prøve at undgå at det går sådan

Link to comment
Share on other sites

Fordi på et tidspunkt går jeg i stå , og så bliver jeg utålmodig og så tænker jeg "når jeg ikke har tabt mig, selvom jeg har spist sundt, kan jeg jo lige så godt spise usundt..." og så er det svært at komme op på hesten igen. Ikke så fornuftigt, I know :blush: Men for at prøve at undgå at det går sådan

... og her er det så at du har tre muligheder:

- Sæt energiforbruget op via motion

- Sæt energiindtaget ned ved at spise færre kalorier

- Eller gør begge, mere motion og færre kalorier

Således undgår du at gå i stå og du sparer tilmed en masse penge :smile:

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

... og her er det så at du har tre muligheder:

- Sæt energiforbruget op via motion

- Sæt energiindtaget ned ved at spise færre kalorier

- Eller gør begge, mere motion og færre kalorier

Således undgår du at gå i stå og du sparer tilmed en masse penge :smile:

Det ville selvfølgelig være det mest fornuftige, men hvis et kosttilskud virker hvorfor så negelere det som en mulighed.

Link to comment
Share on other sites

Det ville selvfølgelig være det mest fornuftige, men hvis et kosttilskud virker hvorfor så negelere det som en mulighed.

Fordi et kosttilskud ikke virker i længden. Det sætter kunstigt dit energiforbrug op - men du kan jo ikke tage disse piller hele livet?

Hvis der fandtes en mirakelpille uden bivirkninger ville personen bag den være en riiiig mand :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fordi et kosttilskud ikke virker i længden. Det sætter kunstigt dit energiforbrug op - men du kan jo ikke tage disse piller hele livet?

Hvis der fandtes en mirakelpille uden bivirkninger ville personen bag den være en riiiig mand :smile:

Men jeg skal jo heller ikke være i energiunderskud resten af mit liv, så meget vejer jeg - trods alt - ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det eneste lovlige du med fordel kan indtage med effekt på din forbrænding er koffein og/eller begynde at ryge. Begge dele er ej at foretrække. Koffein hæver din forbrædning forsvindende lidt, og rygning behøver vist ikke en nærmere introduktion.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share