Sign in to follow this  
TranceT

Lidt blandet landhandel

Recommended Posts

Hey MOL.

Denne log er mest for min egen motivation, og lidt hjælp til hukommelsen da jeg husker knapt så godt :tongue:

Har tidligere ført nogle logs, men ville ikke hive den sidste frem, da mine mål er lidt anderledes og formen knapt så god :smile:

Tidligere (max) løft: Squat 130kg, Bænkpres 110 kg og Dødløft 160kg.

Min træning gik kraftigt ned af bakke da jeg fik dame på, og blev henaf vejen udskiftet med kick/thai-boxing.

Synes dog formen er ved at blive lidt trist (sådan lidt fed-laden, synes jeg, :tongue: ), og derfor skal der nogle ændringer til!

Min træningserfaring er som følger:

Styrketrænet ca 2½ år, efterfulgt af godt og vel 1½års inaktivitet (med træningspas indimellem).

Det sidste 1½ år har jeg så trænet kick/thai-boxing 1-3 gange om ugen (med fokus på 3 gange/ugen det sidste halve år).

Der hvor jeg dyrker kick/thai-boxing (Jyllinge), er det dog begyndt at blive ret triviel træning, med mere fokus på udholdenhed end kamptræning - udholdenhed er selvfølgeligt godt!, men det bliver lidt kedeligt når det udgør ca 70% af træningen. (Den høje mængde udholdenhed skyldes nok at vi var til vores første stævne i aalborg her i marts, og vi røg alle ud i sidste ende pga konditionen :tongue: )

Jeg har tænkt mig at trappe en smule ned for kick/thai-træningen (i takt med at mit nye arbejde tit strækker ind over træningstiderne), og fylder dagene ud med noget styrketræning istedet! (Styrketræning ca 5 dage ugentligt og kick/thai-træning 1-2 gange ugentligt).

Jeg har tænkt mig at fylde min log op med begge former for træning dog, hvor kick/thai-træning nok bliver i tidsinterval, og styrketræning lidt mere præciseret :smile:

Derudover kommer der nok en smule diæt ind i, da jeg indtil videre har været på diæt i 1½ måned uden rigtigt at have rykket på vægten - så får sq nok lidt for mange off-dage ind i billedet, da jeg ellers kun ligger på 1300-1500 kcal dagligt.

Til de der er nået helt ned til bunden, velkommen til min log! :bigsmile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandag d.9/4-2007

Dødløft: 1*60, 1*80, 8*100

Benbøj: 1*50*BW @ bred stilling, 1*50*bw @ smal stilling (Benbøj = squat uden stang).

Noget ryg-gejl for nogle af de 'indre' muskler; 1*20*bw (En øvelse jeg fik anbefalet af min kiropraktor i tidernes morgen, da jeg havde lidt probs med lænden - man ligger på maven @ gulvet og 'spjætter' skiftevis med hhv højre arm/venstre ben og venstre arm/højre ben)

Tirsdag d.10/4-2007

Bænkpres: 3*10*60

Armbøjninger @ skulderbredde; 3*15*bw

Supersettet med lidt mave; 3*50 @ 3 forskellige øvelser

Onsdag d.11/4-2007

Squat: 3*10*~60kg (kan ikke huske hvor meget belastning)

Rows: 3*10*~40 (eller også var det 50kg..)

Kiro-øvelse (ryg); 20*bw

Benbøjninger: 2*40*bw

Torsdag d.12/4-2007

Bænkpres: 10*60; 10*65; 8*70

Armbøjninger; 3*15*bw

Mavegejl - 2*50*bw

Fredag d.13/4-2007

Dødløft: 1*60,1*80,2*100,2*105,2*110,2*115

Kiro-øvelse(ryg): 20*bw

Der har indimellem også været lidt curls m.m., men kan simpelthen ikke huske hvad dage det var :crazy: Hvilket er hvorfor jeg har oprettet en log igen :smile:

Opdaterer træningen for idag, når jeg kommer hjem fra træning.

Edited by A_R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandag d.16/4-2007

Bænkpres: 10*60, 8*70, 6*70, 8*60. 6*60

Kick/thai -> 1½ times blandet landhandel, og man kunne godt mærke vores 'træner' ikke selv deltog i træningen (flytterod), så det var uafbrudt strækkere, mavebøjninger og benbøjninger :crazy: Fik lavet 100 armbøjninger, 150 benbøjninger, 4 minutters uafbrudt mavetræning (ingen pause) og salen rundt 2* i form af lunges... FØJ, kunne snildt mærke pulsen - efter en god påske-pause (2 uger) :blush: Alt dette på 10 minutter... Der var dog også 20 minutters cool-down bagefter, hvor vi lige måtte stå model for avisen :]

Og så ellers bare kamp for resten af pengene.. Var lækkert nok :bigsmile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdag d.19/4-2007

Efter at have været totalt busted, og fyldt op med skole+arbejde tirsdag onsdag, fik jeg trænet lidt igen :smile:

Dødløft (singler): 60, 80, 100, 100, 110, 110, 115, 115, 120, 120

Concentration curls:

venstre: 17,5kg*14, 17,5kg*9, 15kg*8

Højre: 17,5kg*11, 17,5kg*6, 15kg*6

Den højre er blevet væsentligt slappere end den venstre, hvilket jeg finder underligt, da jeg altid har været væsentligt stærkere i den højre rent biceps mæssigt :crazy:

Fredag d.20/4-2007

Squat: 10*stang, 10*60, 10*80, 10*80, 10*60

Bænkpres: 10*stang, 10*60, 10*70, 5*70, 5*70

Gyno-rygøvelse: 20rep

Mave; 40*bw, 20*bw

Ved ikke om jeg gider mere idag, da jeg tænker på at tage en dag med supportøvelser imorgen :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mine planer lørdag røg i vasken grundet arbejde.

Mandag d.23/4-2007

Dødløft (Singles): 80,100,100,110,110,115,115,120,120,125

125'eren var dog ikke til fuld lockout (enkelte cm fra), da den trillede lidt i hånden og flænsede lidt hud op så det sveg, så var nødt til at slippe...

Kick/Thai; 1½ time, med fokus på fart og teknik frem for failure træning + næsten en times kamptræning :4thumbup: Var perfekt i mine øjne.

Tirsdag d.24/4-2007

Bænkpres: 5*5*70

Lurer lidt på om jeg magter at lave mere, da jeg er rimeligt busted efter igår og okay flad..

Har lige skiftet kur-stil (efter en del dages off :crazy: ), så den står på nødder + shakes, og så et måltid om aftenen med noget kød+grøntsager

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onsdag d.25/4-07

Squat: 10*70, 10*70, 15*70

Torsdag d.26/4-07

Bænkpres: 10*65, 10*65, 10*65

Min træner ligger og pumper sig med morfin, grundet lidt milt+klappet lunge han fik til et stævne i lørdags, og da den ellers så nok bare står på failuretræning med den anden coach, tror jeg bare jeg nupper lidt spark på sandsækken udenfor :smile:

Edit: Blev så til en halv times spark rundt regnet :smile: glæder mig til jeg får skidtet hængt op!

Edited by A_R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fredag d.27/4-07

Concentration curls; Venstre: 10*17,5 , 10*17,5 ; Højre 10*17,5 ; 8*17,5

Underhåndstræning: 3*10*17,5

Noget blandet DB Curl (2 hænder på samme): 10*17,5 (var i forlængelse af sidste underhåndssæt)

Mave-lir (150 reps blandet landhandel)

Lørdag d.28/4-07

Dødløft (singles): 60,100,110,110,110,110,120,120,100,100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efter en god forkulning i solariet i søndags, lykkedes det mig først at træne en smule tirsdag (med nød og næppe :blush:)

Tirsdag d.1/5-2007

Bænkpres: 6*70,6*70,6*70,8*60,9*60

Torsdag d.3/5-2007

1½ times Kickboxing, med en del fokus på udholdenhedstræning (bl.a. 3*salen rundt i form af lunges-skridt), og så ellers nogle serier og lidt kamptræning

Lørdag d.5/5-2007

Bænkpres: 5*75,5*75,5*75,5*75,5*75

Curl med olympisk håndvægt @ 2 hænder: 10*35, 8*35

Får også trænet lidt spark og slag udenfor i ny og næ på sandsækken (længe leve det gode vejr :4thumbup: ), bl.a. en times tid før træning i torsdags

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandag d.7/5-2007

Dødløft (singles); 8 Singles a` 100kg, 2 singles a `120kg.

Gik meget godt, korte pauser :smile: De 6 sidste med 100kg blev kørt 2 stykket (Løft, smid, justér, løft).

Den sidste på 120kg fik jeg dog løftet med bue, og kunne tydeligt mærkes (Havde stået lidt længe i løfte-position, før jeg fik taget mig sammen til at løfte)... Fuldførte dog løftet.

2 timers kickboxing, hvor den første time var udelukkende udholdendhedstræning (shite :crazy: ), så ½ times teknik, 20 min kamp og 10 min udstrækning. Fandt ud af at jeg ikke er den eneste der synes han kører alt alt for meget udholdenhedstræning :smile:

Tirsdag d.8/5-2007

Bænkpres: 5*80, 5*80,5*80,4*80,8*60

Curl m. olympisk:

8*35kg siddende, 7*35kg stående, 8*35kg siddende.

Kæmpe pump på underarmene :bigsmile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Slettet bruger

Hej A R :bigsmile:

Altid hyggeligt at se en ny log blomstre op. 1300-1500 kcal/dag synes jeg godt nok lyder af meget lidt - og så endda for en fyr.

Men god vind med træningen, du skal nok komme i god form igen, det er jeg sikker på.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej A R :bigsmile:

Altid hyggeligt at se en ny log blomstre op. 1300-1500 kcal/dag synes jeg godt nok lyder af meget lidt - og så endda for en fyr.

Men god vind med træningen, du skal nok komme i god form igen, det er jeg sikker på.

Hey FitnessNougat :bigsmile:

1300-1500 er meget lavt sat ja, men der er som sådan flere grunde til at jeg ville prøve sådan.

I februar begyndte jeg igen at studere, efter at have arbejdet som håndværker de sidste par år (primært nedrivningsarbejde), og jeg var jo desværre blevet en smule mindre, så at skulle sætte den efter gammel standard (2000kcal på nontræningsdage og 2500 på træningsdage) ville imo være for højt sat.

Jeg læste så også en gammel post der poppede op, hvor AndersL havde linket til en artikel af Lyle McDonald, som tog udgangspunkt i hvor meget hvert kg fedtvæv i teorien ville kunne forbrænde af energi på en dag, og så trække det fra ens ligevægtsindtag. - Derved endte jeg på 1300 kcal dagligt ca, men det var så uden at tage højde for aktivitetsniveau.

Det førte desværre ikke så langt, da jeg fandt ud af jeg havde reddet mig noget Trøskesvamp (nok gennem kæresten), som bl.a. modvirker vægttab (går ind og påvirker stofskiftet), så kuren førte desværre ikke til noget større vægttab. Istedet har jeg spist lidt godt, for at give den gamle muskelmasse lidt grobund hvilket har givet okay resultater :smile:

Håber det er læseligt :tongue:

Onsdag d.9/5-2007

Squat: 10*60, 10*80, 10*90, 10*80

Ville have haft en til på 60, men valgte at skåne lænden for at den kan nå at følge med i processen... Den jeg fik problemer med sidst jeg begyndte at squatte tungt, og da 60kg rammer den mere end benene valgte jeg at skippe sidste sæt :smile:

Pull-up: 4*bw :tongue:

Fik lige lyst til at prøve at se om jeg kunne lave pullups på de tværgående spær vi har, og det kunne man sådan cirkus godt.. Har bare ikke så godt greb :unhappy: Vil se om jeg kan finde en løsning der, da det er en øvelse jeg savner :superman:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Slettet bruger
Hey FitnessNougat :bigsmile:

1300-1500 er meget lavt sat ja, men der er som sådan flere grunde til at jeg ville prøve sådan.

I februar begyndte jeg igen at studere, efter at have arbejdet som håndværker de sidste par år (primært nedrivningsarbejde), og jeg var jo desværre blevet en smule mindre, så at skulle sætte den efter gammel standard (2000kcal på nontræningsdage og 2500 på træningsdage) ville imo være for højt sat.

Jeg læste så også en gammel post der poppede op, hvor AndersL havde linket til en artikel af Lyle McDonald, som tog udgangspunkt i hvor meget hvert kg fedtvæv i teorien ville kunne forbrænde af energi på en dag, og så trække det fra ens ligevægtsindtag. - Derved endte jeg på 1300 kcal dagligt ca, men det var så uden at tage højde for aktivitetsniveau.

Det førte desværre ikke så langt, da jeg fandt ud af jeg havde reddet mig noget Trøskesvamp (nok gennem kæresten), som bl.a. modvirker vægttab (går ind og påvirker stofskiftet), så kuren førte desværre ikke til noget større vægttab. Istedet har jeg spist lidt godt, for at give den gamle muskelmasse lidt grobund hvilket har givet okay resultater :smile:

Håber det er læseligt :tongue:

OK, jeg vil da lige prøve at se om jeg kan finde den artikel - det lyder som spændende læsning.

Hvordan ser det så ud nu med diæt/vægttab? Prøver selv at cutte først, også bagefter få mere masse. Andre gør det nok omvendt.

:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indlægget er at finde her: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=33527

Mht vægttabet er jeg ikke kommet så langt. Valgte at gaine lidt istedet, og vil så køre en hård juni måned for lige at få det værste spæk væk. Tilgengæld synes jeg det ser pænere ud efter massen har nået sit gamle niveau (mere eller mindre ihvertfald, er jo begrænset hvor meget den når på 3 uger).

Men har ellers gjort som dig de sidste par år.. Med at smide vægt fra januar -> Juni, og så ellers tage på fra juli-december. (så pænt fordelt som muligt self :innocent: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Slettet bruger
Indlægget er at finde her: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=33527

Mht vægttabet er jeg ikke kommet så langt. Valgte at gaine lidt istedet, og vil så køre en hård juni måned for lige at få det værste spæk væk. Tilgengæld synes jeg det ser pænere ud efter massen har nået sit gamle niveau (mere eller mindre ihvertfald, er jo begrænset hvor meget den når på 3 uger).

Men har ellers gjort som dig de sidste par år.. Med at smide vægt fra januar -> Juni, og så ellers tage på fra juli-december. (så pænt fordelt som muligt self :innocent: )

Tak, tak. Ser frem til at læse det.

Klø på med træningen AR :4thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

FitnessNougat -> Will do! :superman:

Torsdag d.10/5-07

Bænkpres: 11*70, 7*70,6*70

Stille og roligt, volumemæssigt er jeg da nået lidt op i niveau igen :smile:

Curl @ olympiskhåndvægt (begge hænder): stående; 8*35, siddende; 8'35

Den rammer ritti' nice i underarmen også.

Lørdag d.12/5-07

Bent over Rowing: 10*40, 10*50, 9*55

Synes slet ikke den gi'r så godt pump i vingerne mere.. Skal finde en anden god øvelse :]

Legede lidt med stangen bagefter...

Lidt løft fra mave -> hals, 10 rep

Løft fra mave til vandret (ud for skuldre), 8 reps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag d.19/5-07

Pull-ups: 5*bw, 5*bw

Squat: 10*80, 10*80, 10*90

Upright row: 10*30, 10*30

- Havde egentligt håbet den ramte ryggen lidt mere end den gjorde :smile:

Søger lidt alternativer til DL når ryggen ikke rigtig gider den øvelse (primært lænden).

Barbell Rowing / Dumbell rowing ønskes dog ikke som alternativ :smile: Barbell Rowing er som sådan okay, men synes den er lige så skidt for lænden. DB rowing er bare ikke godt med de olympiske håndvægte jeg har :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndag d.20/5-2007

Dødløft: 5*60, 5*100, 5*110, 1*120

Ville have kørt noget bænkpres, men både arme og skuldre føltes trætte :blink:, så selvom det krævede lidt mental overtalelse gejlede jeg mig op til lidt DL, og det fortryder jeg slet ikk :4thumbup:

Har altid kørt singles, da min ryg (lænd) ellers altid syntes at fucke op (måske grundet dårlig teknik?).

Men det føltes bare rigtigt idag. Samtlige løft var rene raketter, teknikken var i orden - godt lockout, god startposition rent rygmæssigt... Det spillede bare!

Efter de 5 reps på 110 kunne jeg godt mærke på lænden at jeg havde lavet rigeligt :smile: Ville dog lige teste hvor 'let' 120 ville føltes, nu det andet fløj op trods reps - og den fløj også bare ligesom den skulle! :bigsmile: Lang tid siden jeg har været noget nær så tilfreds med DL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandag d.21/5-07

Bænkpres: 5*60, 5*85, 4*85, 5*80, 5*60

Olympisk håndvægt @ 35kg; siddende: 10rep, stående; 7rep

For lækkert med den bænkpres! Det hele spiller bare lige for tiden, men kan også være fordi jeg bulker ordentligt for en gangs skyld :smile:

Kommer nok til at ryge en del af styrken igen når jeg kører min lynkur, men det er sq rart at have presset lidt deroppe af igen c",)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdag d.22/5-07

Det er indtil videre blevet til en 30 mins blandede spark og slag, med høj intensitet (fordelt over 3 gange a' ca 10 min stk). Ved ikke om der bliver meget styrketræning idag, da jeg er øm i lænden, og ikke lige ved hvad jeg skulle køre :blush: Får den dog masseret i aften, så den er klar til imorgen :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onsdag d.23/5-07

Lykkedes mig at lokke en kammerat med i skoven til en mindre løbetur :smile:

Løb 2km i første rap, så gik vi lidt. Snuppede en spurt, hvorefter vi fandt "midgårdsormen", som var en masse stammer lagt i forlængelse af hinanden (3-400 meter :blink:). Denne var fyldt med forhindringer m.m., og det var nu ganske spast. Da vi nåede ned for enden løb vi tilbage til starten af "ormen", snuppede lidt vand, og løb tilbage mod bilen.

Alt i alt nåede vi vel at løbe ca 3 km (måske lidt mere), hvilket var kanont hyggeligt!

Vi sluttede af med at jeg viste ham diverse styrkeøvelser (kropsvægtsøvelser primært), og derefter lærte jeg ham at sparke :cool:

Kanont hyggeligt, desværre gik det udover træningen hjemme, da jeg tydeligt kan mærke det i benene :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag d.26/5-2007

1½ times blandet polterabend-kickboksing (Vi var nogle stykker ude og hjælpe min træner med at træne en 20 tøser der var til polterabende)... Kæft hvor henne der skulle giftes fik noget at se til! :cool: Hun fik lov at gå 12 runder af 1 min til sidst (blev så skåret ned til 7 runder, hvor sidste runde varede ca 5 sek :laugh:), men fandme flot gået af hende... Gik de 4 første runder med fuld power!

Squat: 10*70, 10*90, 10*90

Følte ikk træningen havde givet så meget igen (mildere end sædv, da det var polterabendsjov), så tog lige 3 sæt før jeg hoppede i bad!

Go' weekend, til de der måtte læse det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this