Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Jeg kom til at tænke på Arne... det kunne være sjovt at se et før og efterbillede der er fuldstændig ens.... samme setup, omgivelser, lys-sætning og tøj selvom tøjet på efterbilledet selvfølgelig vil være al for stort

Eller du kan gøre ovenstående også tage et billede hver dag og til sidst klippe det sammen som jeg har set en gøre det på youtube.. skal se om jeg kan finde det

Link to comment
Share on other sites

Ja, der er den kære Arne pænt slim :4thumbup:

Det omtalte billede:

post-125-1180972288_thumb.jpg

Jeg kom til at tænke på Arne... det kunne være sjovt at se et før og efterbillede der er fuldstændig ens.... samme setup, omgivelser, lys-sætning og tøj selvom tøjet på efterbilledet selvfølgelig vil være al for stort

Eller du kan gøre ovenstående også tage et billede hver dag og til sidst klippe det sammen som jeg har set en gøre det på youtube.. skal se om jeg kan finde det

Jeg har taget et før billede - både forfra og fra siden - er at finde længere bagude i loggen :smile: Jeg vil få taget et hver måned - havde jeg tænkt - men nu giver du mig lyst til at få taget lidt flere... :smile: Tak for ideen!

Det er måske lidt patologisk med min trang til at bringe billede af mine festmåltider - men det er måske et terapeutisk led i min tilvæningsproces... :tongue: Dagens absolutte festmåltid - 30g mørkt rugbrød og 26g røget laks:

post-125-1180972569_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vægt er noget mærkeligt noget. Nu har mit lille futtog for neden stået stille i 3 dage på 134,7. Her til morgen rykker det som omsider frem igen - til 134,2... Når men så længe det køre den vej :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige kommet hjem fra Hvidovre. Jeg var til kontrol hos diætisten. 144,5 --> 135,5 (der ude er det med tøj på) på 16 dage kunne vi begge godt leve med :shades: .

Jeg blev endnu engang bekræftet i at det var godt at gå fra Banding (silkonebånd der kan reguleres med væske rund om mavesækken - skaber også en lille mave) til bypass. Båndpatienternes vægttab er langt mindre (med undtagelser) og de har lang flere problemer og bivirkninger. Dette ifølge diætisten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige kommet hjem fra Hvidovre. Jeg var til kontrol hos diætisten. 144,5 --> 135,5 (der ude er det med tøj på) på 16 dage kunne vi begge godt leve med :shades: .

Jeg blev endnu engang bekræftet i at det var godt at gå fra Banding (silkonebånd der kan reguleres med væske rund om mavesækken - skaber også en lille mave) til bypass. Båndpatienternes vægttab er langt mindre (med undtagelser) og de har lang flere problemer og bivirkninger. Dette ifølge diætisten.

Ja, du ville da også være et skarn, hvis du ikke var tilfreds med det :tongue:

Endnu en gang, godt at høre at det hele forløber planmæssigt og uden komplikationer

Link to comment
Share on other sites

Tilbage i sadlen

Klokken 6.45 i morges kravlede jeg op på Niskes Bodybike - som snart længe har haft midlertidigt ophold her hos mig. Det var rat at komme i et par cykelsko igen... Men mine cykelbukser er nu nærmest uanvendelige - de er dælme for store :4thumbup:

Ulrik1973 og Cyclingspinner har forsynet mig med gode CDs til hjemmetræning - i dag var den af sidstnævntes der blev brugt.

Jeg rullede stille og roligt i 20 min - og gav den så en lille smule gas - men næppe over 75% - de sidste 10 min... Det er ikke så sjovt som "rigtig" spinning - men dejligt nok!

Puls kan jeg ikke måle. Dels - og adgørende - at jeg har et ikke komplet healet operationssår lige hvor remme skal sidde, dels fordi mit pulsur var løbet tørt for batteri... Eller jeg troede det bare var det... I dag var jeg hos Polars servicecenter - og uret kan ikke genoplives.

Så nu ligger det der med tomt display...

post-125-1181211344_thumb.jpg

Men så har jeg da en undskyldning for at spare sammen til et 724sx :tongue:

Og som Spock siger - det er måske ok ikke at fokusere så megt på pulsniveau det første stykke tid...

Link to comment
Share on other sites

Tilbage i sadlen

Klokken 6.45 i morges kravlede jeg op på Niskes Bodybike - som snart længe har haft midlertidigt ophold her hos mig. Det var rat at komme i et par cykelsko igen... Men mine cykelbukser er nu nærmest uanvendelige - de er dælme for store :4thumbup:

Ulrik1973 og Cyclingspinner har forsynet mig med gode CDs til hjemmetræning - i dag var den af sidstnævntes der blev brugt.

Jeg rullede stille og roligt i 20 min - og gav den så en lille smule gas - men næppe over 75% - de sidste 10 min... Det er ikke så sjovt som "rigtig" spinning - men dejligt nok!

Puls kan jeg ikke måle. Dels - og adgørende - at jeg har et ikke komplet healet operationssår lige hvor remme skal sidde, dels fordi mit pulsur var løbet tørt for batteri... Eller jeg troede det bare var det... I dag var jeg hos Polars servicecenter - og uret kan ikke genoplives.

Så nu ligger det der med tomt display...

post-125-1181211344_thumb.jpg

Men så har jeg da en undskyldning for at spare sammen til et 724sx :tongue:

Og som Spock siger - det er måske ok ikke at fokusere så megt på pulsniveau det første stykke tid...

Lækkert at se du er på cyklen igen, nok ikke længe til du igen sidder time efter time i centret......... :nonono: :4thumbup:

Tror Spock har ret..... gem og glem pulsuret lidt endnu :innocent::smile:

(tror iøvrigt jeg vil spare til samme formål, mit pulsur er enten glemt eller blevet neglet et eller andet sted.... tror på det først, er ind imellem lidt glemsom)

Rigtig god træning :bike: :chopper:

Edited by Majse
Link to comment
Share on other sites

Lækkert at se du er på cyklen igen, nok ikke længe til du igen sidder time efter time i centret......... :nonono: :4thumbup:

Tror Spock har ret..... gem og glem pulsuret lidt endnu :innocent::smile:

(tror iøvrigt jeg vil spare til samme formål, mit pulsur er enten glemt eller blevet neglet et eller andet sted.... tror på det først, er ind imellem lidt glemsom)

Rigtig god træning :bike: :chopper:

Jep i næste uge er det "the real deal" Glæder mig for vildt. Også rigtigt god træning til dig der oppe i den vindblæste nord :smile:

Jeg lærte noget i dag... Jeg "kom til" at spise både for meget og for hurtigt på en gang... De har sagt til mig 100 gange at hvis jeg gør det - så vil jeg opleve noget som er yderst adfærdsregulerende som konsekvens... Og det må jeg sige ja till - det gjorde pisse ondt og følelsen i kroppen var endnu værtre end smerten - det varede kun 3-4 min - men øj... Så kan jeg lære det :devil:

Link to comment
Share on other sites

Og det må jeg sige ja till - det gjorde pisse ondt og følelsen i kroppen var endnu værtre end smerten - det varede kun 3-4 min - men øj... Så kan jeg lære det

Husk nu at passe på dig selv :smile: - - - og ja, du har nok fået en lille påmindelse der :innocent:

(P.s. i øvrigt været helt vindstille heroppe de sidste dage, lækkert, lækkert sol og varme mums :wub: )

Edited by Majse
Link to comment
Share on other sites

Jep i næste uge er det "the real deal" Glæder mig for vildt. Også rigtigt god træning til dig der oppe i den vindblæste nord :smile:

Jeg lærte noget i dag... Jeg "kom til" at spise både for meget og for hurtigt på en gang... De har sagt til mig 100 gange at hvis jeg gør det - så vil jeg opleve noget som er yderst adfærdsregulerende som konsekvens... Og det må jeg sige ja till - det gjorde pisse ondt og følelsen i kroppen var endnu værtre end smerten - det varede kun 3-4 min - men øj... Så kan jeg lære det :devil:

Feeedt at du har været på cyklen igen :4thumbup: ..omend i lidt mindre målestok, men det er vist også det mest fornuftige :wink:

Glæder mig til at se dig i spinningsalen igen :bigsmile:

Og lyder til at du har lært, din lession mht mad mængder :wink:

Link to comment
Share on other sites

Husk nu at passe på dig selv :smile: - - - og ja, du har nok fået en lille påmindelse der :innocent:

(P.s. i øvrigt været helt vindstille heroppe de sidste dage, lækkert, lækkert sol og varme mums :wub: )

hm sagde du ellers ikke at det ALTID blæser deroppe :tongue:

Feeedt at du har været på cyklen igen :4thumbup: ..omend i lidt mindre målestok, men det er vist også det mest fornuftige :wink:

Glæder mig til at se dig i spinningsalen igen :bigsmile:

Og lyder til at du har lært, din lession mht mad mængder :wink:

Glæder mig sørme også!

Og ja - i har ret begge 2 - nu er den feset ind :smile:

Link to comment
Share on other sites

Samme start på dagen som i går - ca. 30 min på bodybiken - denne morgen til Ulriks CD...

Det er meget varmere i lejligheden i dag - så det var godt jeg havde lagt et par håndklæder på gulvet -

godt at jeg ikke har noget imod at svede/regne (regne som i vand fra oven)

Vægten står igen stille - 134,3 denne morgen :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Vægt er noget underligt noget... Den står stille - 3-4 dage - og så dumper den lige 4-500g... Men hvad så længe det går den vej...

Jeg må stadig ikke løfte tunge ting fra gulvet - men der er ikke længere nogen undskyldning for ikke at lave styrketræning der ikke inbefatter netop det... Så nu er jeg ved at tage mig sammen til at opsøge et center sidste på eftermiddagen... Det bliver helt sikkert VARMT

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg tilbage i et træningscenter - og det følte rigtigt godt. Dagens plan var at lave en række øvleser som ikke kræver det voldsomme bugpres, eller indebar tunge løft fra gulvet. Planen var at træne med 8-10 gentagelser og begrænset belastning. Som forventet så er min styrke nu næsten lavere end den har været i dette årtusind - men det er ikke det der betyder noget lige nu (forsøger jeg at overbevise min forfængelige side om)

Jeg fik lavet:

4 sæt bænkpres af 10 rep -1 med 30 kg og 3 med 40

4 sæt sidende skulder pres af 10 rep - med 2 stk 10kg DB

4 sæt af 10 rep chest supported machine rows med 35 kg

4 sæt af 10 rep Machine leg extensions

4 sæt af 10 rep - Machine back exxtensions

4 sæt a 10 rep machine pull down med 40kg

8 sæt med diverse laterals med små puny håndvægte

Nu kan jeg glæde mig til at få besøg af Dr DOMS de næste dage :tongue::smile:

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg tilbage i et træningscenter - og det følte rigtigt godt. Dagens plan var at lave en række øvleser som ikke kræver det voldsomme bugpres, eller indebar tunge løft fra gulvet. Planen var at træne med 8-10 gentagelser og begrænset belastning. Som forventet så er min styrke nu næsten lavere end den har været i dette årtusind - men det er ikke det der betyder noget lige nu (forsøger jeg at overbevise min forfængelige side om)

Jeg fik lavet:

4 sæt bænkpres af 10 rep -1 med 30 kg og 3 med 40

4 sæt sidende skulder pres af 10 rep - med 2 stk 10kg DB

4 sæt af 10 rep chest supported machine rows med 35 kg

4 sæt af 10 rep Machine leg extensions

4 sæt af 10 rep - Machine back exxtensions

4 sæt a 10 rep machine pull down med 40kg

8 sæt med diverse laterals med små puny håndvægte

Nu kan jeg glæde mig til at få besøg af Dr DOMS de næste dage :tongue::smile:

Det med vægtene er jo ikke det vigtigste lige nu, det er jo mere at være igang og at kroppen har det godt, ik?! :wink:

Men vil da alligevel ikke undgå at bemærke, at det jo næste er nogle vægte, hvor jeg kan være med 84.gif

Link to comment
Share on other sites

Det med vægtene er jo ikke det vigtigste lige nu, det er jo mere at være igang og at kroppen har det godt, ik?! :wink:

Men vil da alligevel ikke undgå at bemærke, at det jo næste er nogle vægte, hvor jeg kan være med 84.gif

Frække tøs :nono:

:tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share