Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Godt med dig Julie :bigsmile::smile:

Aftenspin - Royal med Spock

DEJLIGT at være tilbage i byens bedste spinningsal - med Spock på podiet, Kasper som sidemand - og Spocks store (kvindelige hihi) publikum i ryggen...

Lars spillede næstenn kun god musik - undtagelsen især (de grotesk overvurderede) Duran Duran... Ellers lige i øjet med en masse pop/blød rock far omkring Kaspers fødsel... Fra et mix af Donna Summers "I feel love" til et up tempo mix af AC/DC klassikeren "Thunderstruk". Der var en del stående arbejde - enten i tempo eller frisk enkeltakt fra 68 rpm og op.

En hurtig gennemgang af elementerne i programmet. 9min (Lars sagde 10 hihi - men han fuskede vist også lidt med tiderne - så det har sikert passet) min enkelttakt 1 min siddende/ 1 min op - 1 min siddende/ 2min op - 1 min siddende 3 min op

Lidt recovery - og så en serie hvor vi kørte tempo - ca 2 min siddende af gangen - og såå op og stå i 20,30,40,50 og 60 sek...

Lidt mere recovery - og så en serie hvor vi kørte 4 min frisk stående enkelttakt - 1 min stående angreb. Så 4 min siddende tempo i afslapet stil og så sidste serie, 4 min stående frisk enkelttakt, 1 min siddende angreb og 1 min stående angreb...

Til sidste i timen var der INGEN ilt i lokalet - sikkert fordi ham kæmpemanden ved siden af mig konstant omformede 5-6 liter ilt i minuttet til en anden ikke åndbar gasart...

Jeg havde en vældig lyst - og jeg følte at mine ben var vidunderlig lette. 3 min efter timen blev jeg en smule dårlig - men det gik over på 10 min. Dejlig træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Spinmyg :smile:

Til sidste i timen var der INGEN ilt i lokalet - sikkert fordi ham kæmpemanden ved siden af mig konstant omformede 5-6 liter ilt i minuttet til en anden ikke åndbar gasart

Har selv prøvet dette på en spinning time, og på et tidsunkt kæmper man lige så meget med sit tråd som man kæmper med at trækker vejeret igenem munden og lukke for næsen.

Ser vildt godt ud med dine resultater med vægten :4thumbup:

God vind altså rent luft på timen :laugh:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

DEJLIGT at være tilbage i byens bedste spinningsal - med Spock på podiet, Kasper som sidemand - og Spocks store (kvindelige hihi) publikum i ryggen...

Fedt I var med - ved sgu ikke hvorfor der er så mange tøser, men det er jo skægt nok.. :innocent:

Lars spillede næstenn kun god musik - undtagelsen især (de grotesk overvurderede) Duran Duran... Ellers lige i øjet med en masse pop/blød rock far omkring Kaspers fødsel... Fra et mix af Donna Summers "I feel love" til et up tempo mix af AC/DC klassikeren "Thunderstruk". Der var en del stående arbejde - enten i tempo eller frisk enkeltakt fra 68 rpm og op.

Vil lige pointere at jeg havde gennemsmadret musikken - hvis du lagde mærke til det, havde jeg f.eks. fjernet alle omkvæd i "Girls on Film" og indlagt en masse loops.. det samme med næsten alle andre numre idag....

ACDC nummeret varer f.eks 4,12 mins - men jeg spædede den op så den varede næsten 7.

Osv osv.. de gode steder gentager jeg i loops, og fjerner de mindre gode passager..

En hurtig gennemgang af elementerne i programmet. 9min (Lars sagde 10 hihi

Candy kommer vist efter mig nu :innocent:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Vil lige pointere at jeg havde gennemsmadret musikken - hvis du lagde mærke til det, havde jeg f.eks. fjernet alle omkvæd i "Girls on Film" og indlagt en masse loops.. det samme med næsten alle andre numre idag....

ACDC nummeret varer f.eks 4,12 mins - men jeg spædede den op så den varede næsten 7.

Osv osv.. de gode steder gentager jeg i loops, og fjerner de mindre gode passager..

Så er man dælandytme pro (eller har mega meget tid :innocent: ).....

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Godt med dig Julie :bigsmile::smile:

Aftenspin - Royal med Spock

DEJLIGT at være tilbage i byens bedste spinningsal - med Spock på podiet, Kasper som sidemand - og Spocks store (kvindelige hihi) publikum i ryggen...

Fedt at du er tilbage, men hvor ville jeg gerne have været der også :unhappy: Sku strengt at lægge sådan nogle sociale ting en onsdag - må til at opdrage min omgangskreds lidt bedre :laugh:

Der var en del stående arbejde - enten i tempo eller frisk enkeltakt fra 68 rpm og op.

Hvordan kender du rpm? Fordi du fik programmet af Spock? Kan du se det på dit ud? Eller hvorledes forholder det sig

Til sidste i timen var der INGEN ilt i lokalet - sikkert fordi ham kæmpemanden ved siden af mig konstant omformede 5-6 liter ilt i minuttet til en anden ikke åndbar gasart...

Jeg havde en vældig lyst - og jeg følte at mine ben var vidunderlig lette. 3 min efter timen blev jeg en smule dårlig - men det gik over på 10 min. Dejlig træning :smile:

Det er sku heller ikke pænt at stjæle ilt (må man overhovedet det?! :tongue: ) Lyder da ellers som om du kan køre ganske fornuftigt allerede

Link to comment
Share on other sites

Fedt I var med - ved sgu ikke hvorfor der er så mange tøser, men det er jo skægt nok.. :innocent:

Hvorfor det? Hvilke kunder der er gør vel ikke den store forskel? :sneaky2:

Du kan jo ikke se dem alligevel :laugh:

Candy kommer vist efter mig nu :innocent:

Det kan du tro... 141.gif

Hvorfor overhovedet lave et program og udmelde det, hvis du ikke overholder det :tongue:

Så er man dælandytme pro (eller har mega meget tid :innocent: ).....

:tongue:

e025.gif

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det? Hvilke kunder der er gør vel ikke den store forskel? :sneaky2:

Nej gør ikke den store forskel.

Hvorfor overhovedet lave et program og udmelde det, hvis du ikke overholder det :tongue:

Nu er det ekstremt vigtigt at fortælle hvilke dele af programmet der overholdes minutiøst, og hvilke der ikke gør. Perioder med lavere intensiteteter (FS6-7) kan godt imho være lidt (lidt) mere frit, mens højintensitetsperioder skal være præcise.

Jeg kunne aldrig finde på at ændre tiden på højintensitetspas.

De 10 mins var en SAMLET TID fordelt på 6 forskellige positioner - og så mener jeg ikke det gør noget (1 siddende, 1 stående, 1 siddende, 2 stående, 1 siddende, 3 stående var programmet) at sige 10.

At sige "9 mins 15 secs" kan nemlig også lyde lidt for rigidt, når vi taler om relativt lav intensitet.

Håber det opklarede sagerne lidt.

Link to comment
Share on other sites

Fedt at du er tilbage, men hvor ville jeg gerne have været der også :unhappy: Sku strengt at lægge sådan nogle sociale ting en onsdag - må til at opdrage min omgangskreds lidt bedre :laugh:

Hvordan kender du rpm? Fordi du fik programmet af Spock? Kan du se det på dit ud? Eller hvorledes forholder det sig

Det er sku heller ikke pænt at stjæle ilt (må man overhovedet det?! :tongue: ) Lyder da ellers som om du kan køre ganske fornuftigt allerede

Ja det havde da været super om du havde været der også!

Lars sagde det var 68 rpm - ellers havde der stået ca. 70 - jeg har kørt så mange timer - og talt så meget med instruktører - at jeg ved havd vi køre inden for +-3 rpm

Ja ham Kasper (rytter1983) er en værre iltbandit!

Ja det går overaskende godt - lidt mindre modstand i det tungere arbejde - men jeg kan altså godt mærke vægtreduktionen i det stående lidt hurtigere arbejde!

Link to comment
Share on other sites

Halløj!

rigtig godt kørt i går - og velkommen tilbage i folden

det var ikke nik og jay, det var ufo og yepha - det er jo noget heeelt andet...

vi ses i short ( små shorts)

Mette

hehe - for mig er alt dansk pop hiphop Nick&Jay...

det var dejligt at køre mit come back på en af dine, som altid, muntre men alligevel hårde timer :smile:

Hey Spinmyg :smile:

Har selv prøvet dette på en spinning time, og på et tidsunkt kæmper man lige så meget med sit tråd som man kæmper med at trækker vejeret igenem munden og lukke for næsen.

Ser vildt godt ud med dine resultater med vægten :4thumbup:

God vind altså rent luft på timen :laugh:

Kenn

Hej Kenn - tak for besøget her i loggen - og det gode ønske :laugh:

Fedt I var med - ved sgu ikke hvorfor der er så mange tøser, men det er jo skægt nok.. :innocent:

Vil lige pointere at jeg havde gennemsmadret musikken - hvis du lagde mærke til det, havde jeg f.eks. fjernet alle omkvæd i "Girls on Film" og indlagt en masse loops.. det samme med næsten alle andre numre idag....

ACDC nummeret varer f.eks 4,12 mins - men jeg spædede den op så den varede næsten 7.

Osv osv.. de gode steder gentager jeg i loops, og fjerner de mindre gode passager..

Candy kommer vist efter mig nu :innocent:

Jeg lagde ikke mærke til dine manipulationer - tænkte at du havde fundet nogle mix der var sådan - sgu proff lavet Lars!

Link to comment
Share on other sites

...

At sige "9 mins 15 secs" kan nemlig også lyde lidt for rigidt, når vi taler om relativt lav intensitet.

Håber det opklarede sagerne lidt.

Jo, tak og jeg kan nu også sagtens forstå det - var jo også mest dril... :blush:

Ville jo nok heller ikke komme tilbage til dine timer, hvis det var en ting til irritation. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fedt I var med - ved sgu ikke hvorfor der er så mange tøser, men det er jo skægt nok.. :innocent:

Af samme årsag :innocent: har jeg også holdt mig væk en måneds tid - der er simpelthen for mange piger til dine timer.... Faktisk er det en dårlig ryg der har sat mig ud af spillet, men jeg er snart tilbage og glæder mig som en lille bitte dreng! :wootdance:

Link to comment
Share on other sites

Jo, tak og jeg kan nu også sagtens forstå det - var jo også mest dril... :blush:

Ville jo nok heller ikke komme tilbage til dine timer, hvis det var en ting til irritation. :wink:

Af samme årsag :innocent: har jeg også holdt mig væk en måneds tid - der er simpelthen for mange piger til dine timer.... Faktisk er det en dårlig ryg der har sat mig ud af spillet, men jeg er snart tilbage og glæder mig som en lille bitte dreng! :wootdance:

HVEMS log er det her? :nonono::crazy:

:tongue:

God bedring Henrik!

Link to comment
Share on other sites

HVIS log :bigsmile: - men beklager fyldet. Og tak...

UPS - PINLIG sprogfejl der :nonono::tongue:

Dagens træning - styrke:

4 sæt bænkpres af 10 rep -1 med 30 kg og 3 med 40

4 sæt Military pres af 10 rep - med 20 kg

4 sæt af 10 rep chest supported machine rows med 40 kg

4 sæt af 10 rep Machine leg extensions - 10 kg mere enbd sidst

4 sæt af 10 rep - Machine back exxtensions - 10 kg mere end sidst

4 sæt a 10 rep machine pull down med 40kg

4 sæt af 10 rep i mave maskine - ret let belastning

8 sæt med diverse laterals og raises med små puny håndvægte - dog 1 kg mindre puny end sidst :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Masser af skuldertræning - godt at se. :innocent::tongue:

Jaja man tager vel mod råd :smile:

Dagens energifordeling:

post-125-1181849055.gif

Jeg går efter 1500 Kcal lige nu -så det er fint... Trapper op til jeg når 2000 og ser hvordan det fungere... At spise "så meget" i sunde madvareer - det er faktisk rigtigt hårdt arbejde for mig nu! I dag har jeg spist en del fisk (Torsk og Tun) - Frugt (pære/banan) som mos - Ærter/gulerødder, samt rugbrød og proteintilskud. Jeg fik også lidt god olie - da jeg har spist for lidt fedt de sidste 2 dage.

Link to comment
Share on other sites

Og sikke du "vælter" rundt i mad efterhånden :laugh::smile:

Ja det er bare for vildt ikk? :superman::tongue:

Mobiltelefonen vækkede mig tidligt i dag. Efter en hurtig morgenmad (hvis man kan kalde det hurtigt at være 7-8 min om at tygge en skive rugbrød - men sådan skal det gøres nu) - så var der en bestilt telefonvækningsopgave der skulle klares - nogen ville ud og løbe i Jydeland...

Morgenspin med udsigt til sølvsko

6.20 mødtes jeg med Candygirl og pigen med sølvspinningskoene aka Posh Mette aka Mettehelenna uden for Parken...

Opppe i cykelsalen satte Mete sig på podiet og Candygirl og jeg på første række midt for.

Mette fyrede en god time af - dejlig simpel og derfor var det meget fristende at give den en skalle - og det gjorde vi så.

Program efter opvarmningen:

3 gange gennem samme serie:

3 min siddende mellemtakt - ca 90 rpm

2 min stående enkelttakt - ca 60 rpm

3 min siddende enkelttakt

2 min stående enkelttakt

2 min fri kørsel

1 min pause

Meningen var at vi skulle køre første runde igennem efter et 6 tal - og så øge til 7 de sidste 2 min, anden runde efter 7 - og øge til 8 de sidste 2 min, og sidste runde (kan du regne den ud??) efter 8 - og ingen øvre grænse de 2 sidste 2 min.

At holde den nede på 6 gad vist ingen af os på første række - men der blev øget for hver runde alligevel. De første 2 gange fri kørsel, kørte jeg som stående - først ved at øge tempo og anden gang ved at øge belastning. Sidste runde kørte jeg som siddende angreb - med den modstand jeg havde kørt et stående 8 tal plus med - den trak seriøst tænder ud!

Dejlig start på dagen - tak til Mette og Candygirl :smile: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kan du begynde at mærke noget i kroppen til du er blevet lettere (jeg tænker på belastning påd en skadede fod?)

Ja det kan jeg faktisk! Jeg har kun mærket ganske lidt til foden efter spinning i denne uge - i vinters blev en spinningtime altid fulgt at en ½ time med kraftige smerter når jeg var kølet ned - nu er der næste ikke noget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Super hyggeligt at I kiggede forbi.

Lækker kørsel og hyggelig afsluttende :blahblah::blahblah::blahblah:

Mon Jullen nogensinde kom ud at løbe? Ellers får hun høre for det :4whip::laugh:

Mvh. PoshMH, snart i guldsko? :wink:

DET GJORDE HUN :laugh::laugh::laugh: Takket være Arne og RACE AND SHINE

:smile: Du har bare ikke fået guldsko. DET HAR DU BARE IKKE...

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

DET GJORDE HUN :laugh::laugh::laugh: Takket være Arne og RACE AND SHINE

:smile: Du har bare ikke fået guldsko. DET HAR DU BARE IKKE...

Godt Julie! Jeg holder mig til sort - men jeg forslog Mette at hun kunne suplere sine sølvsko med et par i guld! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share