Muskelvækst og alkohol?


pumping john
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne høre hvor meget alkohol påvirker ens træning.

Har læst at det ændre testoseron produktionen til produktion af østrogen og det er ikke så fedt det jeg er glad for at gå i byen en eller flere gange om ugen.

Hvis dette er rigtigt, hvor længe er denne produktion af testesteron så nedsat?? Skal siges at jeg drikker mellem 8 og 12 øl.

Men hvis jeg har drukket fredag, er det så dumt at træne lørdag pga denne effekt??

Egentlig skulle man tro at alle kulhydraterne i øl gav en boost effekt??

Så har jeg os en anden ting.

Jeg får aldrig ondt i musklerne efter træner. Heller ik selvom jeg træner til failure og tager feks 5 sæt i bænk med 8 gentagelser samt fem sæt flies(ex til bryst). Dog blir jeg stærkere, men ikk større?? Burde man være smadret i musklerne efter hver træning.

Nå. Håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål.

Hilsen Jonas

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig umuligt at sige at X gram alkohol påvirker din træning så og så meget.

Emnet har været oppe før, og du burde kunne finde lidt her, hvis ellers det virker at linke til en søgning:

Link

Uagtet af eventuelle påvirkninger af dine hormonniveauer så er det jo ikke fordi dit østrogen-niveau pludselig er på kvinde-niveau, og det vil heller ikke være dumt at træne dagen efter en bytur. Vil du linke til det sted du har læst det pågældende postulat

Nogen kan sagtens få resultater både på styrke og størrelse på trods af jævnlig druk, men det ændrer ikke ved at druk ofte betyder:

- skiftende døgnrytme, ringere søvn/restitution osv.

- mange tomme kalorier i form af alkohol og sukkervand.

- junkfood, enten i byen, på vej hjem eller dagen efter.

- misset eller ringere træning 1-2 dage efter.

Spørgsmålet er så også, om det på nogen måde vil have effekt på dine prioriteringer?

Hvis du uanset hvad går i byen 1-2 gange om ugen, så må du jo bare leve med den begrænsning det ligger på din vækst.

Jeg får aldrig ondt i musklerne efter træner. Heller ik selvom jeg træner til failure og tager feks 5 sæt i bænk med 8 gentagelser samt fem sæt flies(ex til bryst). Dog blir jeg stærkere, men ikk større?? Burde man være smadret i musklerne efter hver træning.

Groft sagt bliver du øm hvis du laver et eller andet der er markant anderledes end det din krop er vant til.

Ømheden (DOMS) er IKKE en nødvendig indikator for om du har trænet tilstrækkelig hårdt til at du vokser. Der kan være en sammenhæng, men du ville nok også blive øm hvis du løbe en marathon i morgen, men det vokser du næppe af. Derudover skal man tænke på at for meget ømhed efter træning kan nedsætte ydeevnen til næste træning eller måske gøre at du ikke kan træne så tit, så det er en balancegang mellem tilstrækkelig hård træning og tilstrækkelig frekvent træning.

Link to comment
Share on other sites

det har du ret, men har os taget to måneder uden druk og der var ikke forskel i vækst men her er linket i hvert fald og tak for svaret: ) .

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=45

To måneder er altså heller ikke meget at skulle måle muskelvækst på.

Her er en artikel der skriver lidt mere konkret:

http://www.bodybuilding.dk/artikler/kostog...egttraening.php

Link to comment
Share on other sites

Har hørt fra et par stykker og læst i andre tråde omkring dette emene, at mange faktisk oplever de kan løft mere dagen efter en druk tur, end de normalt kan på almindelige dage... Dette skulle hænge sammen med at efter indtagelse af "2-3" genstande skullle sætte produktionen af testerstoron i bero, og kroppen vil derfor arbejde hårde på at få "indhentet" dette når alkoholen begynder at aftage sin effekt..

Ved ikke om der er lavet nogle undersøgelser omkring dette, eller om det har noget på sig...

Selvfølgelig vil jævnlige bytur have en effekt på din træning, men hvor stor eller lille den er vil jeg ikke udtale mig om..

Går selv i byen stortset hver lørdag, og jeg har da stadig en rimelig tilfreds fremgang i min træning,

Og forhelved da vi er sku kun unge en gang :4thumbup:

Og hvis du ikke vokser vil jeg mene det er fordi du ikke spiser nok til dagligt.. Og sandsyneligvis ikke får nok proteiner indenbords

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share