Hvad er stødhiv ?


strandløven
 Share

Recommended Posts

Not quite. I highpull bliver løftet afsluttet med upright row nærmest. Hvis man kan shrugge den så højt, så skal der mere vægt på. :smile:

Njah, det må nu være noget internt forvirring de forskellige jernløfter-brancher imellem. For high pulls og stødhiv har nu altid været det samme. At man så kan køre med enten stødgreb eller trækgreb (så det så bliver til trækhiv), eller du kan variere højden er en anden snak.. :smile:

desuden er det også rent bodybuildersnak det der med at køre highpulls(stødhiv) som en traps-øvelse. Stødhivet skal kopiere dit vend eller frivend stort set 100%, blot med en øget belastning for at styrke positionerne samt øge en "fortrolighed" med tungere vægte. At det så også gavner traps, er en anden sag. Men prøv at køre 5x3r med dit 1rm frivend og fortæl mig at det en traps-øvelse. Det skulle gerne kunne mærkes en HEL DEL i røv/baglår/lats osv... (den sidste her er ikke myntet på dig. Bare en generel observation, jeg lige måtte af med. :tongue: )

Edit: Mht videoklippet, vil jeg give maxpower ret i at det er en ret usædvanlig måde at køre stødhiv på. Hun viser godt nok mekanismerne bag stødhiv, men der er vist ingen der vil køre øvelsen til den trækhøjde der er vist der. Normalt kører man dem vist enten til den højde man normalt afstutter sine klassiske løft i. Eller også kører man støddødløft med et shrug med strakte arme til sidst. Men så er det sådan set ikke et stødhiv mere (hvis man skal gå i detaljer)

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share