3split og fullbody


Brunsvigeren
 Share

Recommended Posts

Well.. Jeg tror snart ikke der er et træningsprogram, jeg ikke har kørt. Så har jeg prøvet at tilrettelægge min træning efter mine egne behov og tid. Jeg tror jeg nu er kommet frem til det jeg gerne vil køre. Det virker meget godt på min krop og det kræver ikke vildt meget tid. Jeg er 19 år og vil opnå maksimal muskelvækst, jeg vejer vel omkring de 70kg og jeg vil gerne op på 80 kg inden næste sommer ihvertfald.. Jeg spiser rigeligt med mad 3000-4000 kcal om dagen og en god mængde protein til.. Men her kommer træningsprogrammet, kunne godt tænke mig lidt kritik/respons på det.. :bigsmile:

Mandag: Ryg/Biceps

Dødløft 5 x 5 reps

BB Bent over Row 5 x 5 reps

T-bar 5 x 5 reps

Pulldowns smalt 3 x 8-12 reps

Pulldowns bredt 3 x 8-12 reps

Seated Row 3 x 8-12 reps

DB Curls 3 x 8 reps med hver arm

EZ Curls 3 x 8 reps

Arm Curls maskine 3 x 8 reps

Tirsdag: Bryst, Skulder, Triceps

Bænkpres 5 x 5 reps

DB Incline 3 x 8 reps

Bryst, maskine 3 x 8 reps

Military Press 5 x 12, 10, 8, 5, 5 reps

Upright Rows 3 x 12 reps

DB Laterals 3 x 12 reps

Lateral Raise, kabel 3 x 12 reps

Seated Rear Laterals, maskine 3 x 12 reps

Seated Dips 3 x 12 reps

French press 3 x 8 reps

Triceps extensions, kabel 3 x 12 reps

Onsdag: Ben

Squat 5 x 5 reps

Benpres 5 x 5 reps

Leg extensions 3 x 8-12 reps

Leg Curls, liggende 3 x 8-12 reps

Leg Curls, siddende 3 x 8-12 reps

Calf Raises 5 x 12 reps

Fredag: Fullbody

Dødløft/Squat 5 x 5 reps

Bænkpres 5 x 5 reps

DB Incline 3 x 8 reps

Military press 5 x 12, 10, 8, 5, 5 reps

DB Laterals 3 x 12 reps

Seated Dips 3 x 12 reps

Triceps Extensions 3 x 12 reps

BB Bent over Row 5 x 5 reps

Seated Row 3 x 12 reps

DB Curls 3 x 12 reps

Arm Curls maskine 3 x 8 reps

Noget negativ eller positiv respons? Alt kan bruges.. :D

Jeg har en del øvelser der rammer skulderen i mit fullbody, måske kunne der fjernes noget der evt..?

- Brunsvigeren

Edited by Brunsvigeren
Link to comment
Share on other sites

Jeg personligt forstår ikke den her "trend" i at blande fullbody, og split, er det fordi du ikke har tillid til at fullbody virker og derfor vil have split med?

Når man blander split og fullbody giver det mig en følelse af at du er alt for overivrig efter resultater og kaster dig hovedløst i en masse øvelser og masser af træning.

Jeg tror de fleste har prøvet det her, da de startede med at træne, jeg ved at jeg selv har.

Desuden vil jeg næsten vædde med du går kold i det program efter 1 måned. (hvis du holder så længe)

Hvis du vil tage imod et råd, prøv evt først et fullbody.. Squatfather har lavet et fedt program (synes jeg) til blackice her på siden.

Når du så har kørt fullbody et stykke tid, kan du jo se om du er tilfreds med resultatet. Hvis du så hellere vil kører 2-3 split jamen så gør det...

Link to comment
Share on other sites

Nu er det sådan, at jeg har kørt fullbody et helt år, hvorefter jeg begyndte at eksperimentere med en masse andre forskellige træningsprogrammer.. Jeg kan godt lide variationen fra gang til gang, hvilket der ikke er i et fullbody program..

Jeg synes mit program i sig selv er helt fint til mig.. Min grund til tråden, var lidt mere sådan noget med om mine muskler ville nå at få restitueret ordentligt og om jeg stadig ville få næsten 100% ud af det hvergang..

Og lidt med om min fullbody del, kunne ændres lidt..? Jeg synes der er ret mange øvelser med.

Edited by Brunsvigeren
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share