Protein pulver


Zodiax
 Share

Recommended Posts

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis det er så stort et problem for folk, der ikke kommer et label på deres produkter - så bestil med label!

Kan ikke se, hvorfor tiltroen skulle stige proportionalt med antallet af labels på en pakke. Men det er tilsyneladende ikke kun labels der er et problem for hovedparten af skribenter i denne tråd, det er samtidig også renheden og udvindingsprocessen af produktet... til trods for det netop som du selv siger, drejer sig om et f... label.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor meget tiltro du har i forvejen til kosttilskud - men hvis nogen skulle spørge mig, kunne jeg aldrig finde på, at købe et europæisk mærke - label on or without - af den simple årsag, at jeg stoler ikke på dem. Tag nu også alt den snak med de "beskidte" produktlinier hvor der pludselig opstod prohormonrester i proteiner/WG, så kan du jo nok se, at som forbruger er det da meget rart og vide hvad man har købt. Og det kan da heller ikke være så svært, for der hvor jeg ellers (og nu) køber er der ingen problemer omkring omtalte. Men undskyld mig, det virker da lidt amatøragtigt, hvis man prøver at lancerer et produkt og så sender man bare "nøgne" spande afsted. :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor meget tiltro du har i forvejen til kosttilskud - men hvis nogen skulle spørge mig, kunne jeg aldrig finde på, at købe et europæisk mærke - label on or without - af den simple årsag, at jeg stoler ikke på dem. Tag nu også alt den snak med de "beskidte" produktlinier hvor der pludselig opstod prohormonrester i proteiner/WG, så kan du jo nok se, at som forbruger er det da meget rart og vide hvad man har købt. Og det kan da heller ikke være så svært, for der hvor jeg ellers (og nu) køber er der ingen problemer omkring omtalte.

Hold da helt fest for en gang øregejl. Du stoler altså ikke på europæiske mærker.. er der en speciel grund til netop europæiske mærker står for skud?

Mht. prohormoner mv. hvordan kan du så være så sikker på der ikke er rester fra den forhandler du køber fra?

Er det bare mig, eller lugter DSB Harrys indlæg langt væk af skjult reklame?

Link to comment
Share on other sites

Cilius: som tidligere nævnt er det ikke første gang at Getbig, fyrer usandheder af .

Så NEJ det er ikke kun et spørgsmål om labels eller ej, det er bare deres sidste røverhistorie.

De tidligere historier er efter min overbevisning ikke særlig tillidsskabende.

Der kan vist ikke "koges flere kartofler" på denne sag.

Men det ændrer IKKE på mit synspunkt om, at Getbig er et USERIØST foretagende :smashtard:

Link to comment
Share on other sites

hmm....jeg må sku også indrømme at Getbig har fået sig et troværdigheds problem i mine øjne.

Ikke specielt baseret på at de brød loven mht. at sælge varer uden varedekleration på (selvom dette jo er et problem), hellerik så meget fordi de nu falder i samme "fælde" som visse andre danske sider er gjort, og hver bla. webby har gjort meget ud af at fortælle hvor uretfærdigt det er når andre bryder loven! Nej, problemet er i virkeligheden meget simpelt. Og jeg skal da gerne ridse forløbet op:

1.Getbig bryder loven...........helt ærligt, så slemt er det jo ikke at der ikke medfølger varedeklaration, selvom dette er påkrævet iht. dansk lov!

Men på dette stadie kunne den nok være klaret med en beklagelse og en forklaring på hvad de vil gøre fremover, men det gør getbig ikke de gør imidlertid dette

2. Getbig lyver, og siger at der må være sket en fejl, for selvfølgelig medfølger ALLE lovpligtige informationer i hvert pakke.

3. Flere siger at de ikke har fået informationen.....

Og her fortæller getbig så en ny historie (som denne gang tyder på at være den rigtige) nemlig at de ikke har fundet det nødvendigt at opfylde loven. De siger simpelthen at de ikke kan konkurrere med andre sider hvis de skal opfylde den......

Dog virker løsningen ikke somom at den vil forvride nogen konkurrance til getbig`s ulempe, de vil nemlig bare sende de lovpligtige informationer med på et separat papir fremover!

Dette hendelsesforløb skaber en kraftigt mistillid overfor getbig. For et er at de har brudt loven, men det var jo en lille detalje som hurtigt kunne blive beklaget og rettet. Nej det virkelige problem opstår der hvor Getbig bliver taget i en løgn! Det faktum at de bevidst løg, er ivirkeligheden meget være end det de løg over! For enhver bør jo forholde sig skebtisk overfor kosttilskud som udgangspunkt (der verserer jo mange historier) og derfor er det vitalt at man kan stole på sin distrubutør af disse produkter......og alt andet lige, falder tilliden til et firma, som beviseligt (ikke injurer) er blevet taget i at lyve overfor forbrugeren..........

Link to comment
Share on other sites

2. Getbig lyver, og siger at der må være sket en fejl, for selvfølgelig medfølger ALLE lovpligtige informationer i hvert pakke.

Hvis bare du havde gidet læse den tråd færdig, som jeg regner med du har dette fra ville du vide at det er en "garanti" som gælder fra dags dato... De har erkendt at de har været lidt sløve til det tidligere!

Link to comment
Share on other sites

Cilius --> skjult reklame, hvad er det godt for, den type har jeg nu aldrig rigtig hørt, at der er nogle firma'er der bruger og hvorfor skulle jeg så, som almindelig bruger!!! Men hvorfor er det lige at man ikke må rose de produkter som man nu synes godt om, det kunne jo være, at andre kunne nyde godt af min erfaring. For om vi vil det eller ej så kommer kvaliteten fra USA og PROLAB/TwinLab som bliver nævnt er ikke fremstillet i Europa. De får deres valle bl.a herfra men selve fremstillingsprocessen sker over-there. Men deres kreatin kommet helt rigtigt fra Europa (nemlig Creapure)

men nu er det lige mest protein/WG jeg refererer til.

Crawdaddy--> der bliver fremstillet pro-hormoner i Holland big-time!!

Edited by DSB Harry
Link to comment
Share on other sites

Tundra> Det er vist dig som ikke har læst den omtalte tråd! Tillad mig at rette dig.

Den 16/11 kl. 12:37, skriver webby at alt den snak om at der ikke følger et label med, skal forstås som at der ikke er et klistermærke på bøtten. ALLE informationer medfølger på et papir!!

To personer skriver så at de ikke har fået det omtalte papir.

Den 17/11 kl.15:21, skriver webby så at der må være sket en fejl.

Jeg skriver så kl 16:38 at jeg hellerik fik noget papir med en varedeklaration med.

Kl. 16:48 skriver webby så for første gang at de har lavet en fejl, og kun send papiret med ud til dem som bad om det!

Sådan er sagen.........Og det ville du vide, hvis du havde læst hele tråden!

Og desuden er der slet ikke tale om en "garenti", eller "venlig oplysning" fra getbigs side, det er ganske enkelt lovpligtigt! Og ikke en ting de hverken kan eller må undlade, hvis de ikke vil overtræde loven..........

Håber du læser tråde, før du beskylder andre for ikke at gøre det........ :angry:

Link to comment
Share on other sites

For om vi vil det eller ej så kommer kvaliteten fra USA og PROLAB/TwinLab som bliver nævnt er ikke fremstillet i Europa.

Mig bekendt producerer både twinlab og Prolab prohormoner, og netop derfor er der risiko for at deres andre produkter er forurenet med prohormoner.

...Her er forresten en af de artikler jeg omtalte tideligere: Fra antidoping Danmark

..Og her er en fra vores allesammens "pålidelige" kilde: Ekstra bladet

Edited by Jast
Link to comment
Share on other sites

Kl. 16:48 skriver webby så for første gang at de har lavet en fejl, og kun send papiret med ud til dem som bad om det!

"Dette har i bakspejlet været en fejl som vi beklager og derfor har rettet op på nu så alle for fremtiden får sendt datablad med."

Bemærk venligst at han skriver alle!

 Sådan er sagen.........Og det ville du vide, hvis du havde læst hele tråden!

Og desuden er der slet ikke tale om en "garenti", eller "venlig oplysning" fra getbigs side, det er ganske enkelt lovpligtigt! Og ikke en ting de hverken kan eller må undlade, hvis de ikke vil overtræde loven..........

Jeg har ikke bestredet at det skulle være lovligt at undlade at informere køberen om indholdet af potionen i form at en varedeklaration...!

Og jeg er udenmærket klar over at Getbig burde gøre dette i henhold til den danske lovgivning!!

Garantien jeg refererer til er ment som hans personlige garanti på at der for fremtiden vil blive leveret et datablad med til alle...

For mig at se virker det som om du totalt overser at webbie skriver det med at alle fremover vil modtage databladet, hvilket du også selv giver udtryk for i indlægget lige under det omtalte:

Webbie: "Dette har i bakspejlet været en fejl som vi beklager og derfor har rettet op på nu så alle for fremtiden får sendt datablad med."

Nissen: "faktum er jo åbenbart at der kun medfølger det, hos dem som har bedt om det, og ikke (som loven foreskriver) samtlige forsendelser......."

Var også derfor nævnte at du ikke havde læst tråden igennem, ikke fordi jeg ville angribe dig på noget som helst plan, hvilket jeg næsten får indtryk af at du tror!!

Edited by Thunda
Link to comment
Share on other sites

Jast--> Jeg dyrker en sport hvor jeg kan rende ind i en dopingtest når som helst. Da der ca for et års tid siden kom alt den her fokus på "rester" i diverse proteinpulver, blev jeg ret nervøs. Jeg tog derfor kontakt til PROLAB-kosttilskud bl.a. og de var i stand til at faxe mig et dokument på renheden i deres produkter. Det var underskrevet og udfærdiget af PROLAB's direktør. Og jeg tror helt ærligt ikke at de tør dette - specielt ikke med det retssystem der er over there - hvis det ikke passede. Så lige nu bruger jeg PROLAB med god samvittighed. Kald mig bare naiv men et eller andet skal man jo stole på, da vi kan gå og få alt analyseret hvad vi propper i os. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tundra> Det manglede skuda også bare at de idetmindste overholdte loven, til dem som bad dem om det!!

Problemet er i virkeligheden bare så enkelt, at man ikke (ifølge loven) kan vælge selv. Varedeklerationen SKAL medfølge, det er ikke noget man skal bede om.........det er da en skræmmende tanke, hvis butikker begyndte kun at følge de love, som en kunde gjorde opmærksom på at de ønskede overholdt overfor dem selv!!

Men det er da god at se, at webby idetmindste vælger at følge loven, når han nu bliver konfrentreret med lovbruddet! Men alternativt ville fødevaredirektoratet jo nok også dukke op, og det har jo nogle helt andre konsekvenser for getbig!!

Og ang. "Garantien", så ligger der egntelig ikke noget der. Ønsker du da en udtalelse fra alle butikker hvor de "garenterer" at loven bliver overholdt?? Nej, man forventer selvfølgelig at en butik overholder loven!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share