Plyometrisk træning


92'eren
 Share

Recommended Posts

Hej atleter..

Nu går vi jo langsomt mod forår og bedre vejr og min grundform er ved at være på plads, så derfor har jeg for at få noget mere eksplosiv kraft tænkt på at inddrage plyometrisk træning i mit program. Derfor har jeg nogle forskellige spørgsmål om det.

Først vil jeg fortælle at det primært skal bruges til at øge min springkraft+at skabe en mere eksplosiv arm.

1: Hvor mange set og gentagelser skal man tage (det kunne være i en øvelse som vertical jump eller den hvor man hopper ned fra en kasse også springer og forhindringer)

2: Er det nok kun at have plyometrisk træning en dag f.eks. tager man 3 set med ben og 3 set med arme og så bare resten af kroppen med 'normal' styrketræning.

3: Har i nogle gode øvelser til andre muskelgrupper end arme og ben og hvad er de bedste til de to muskelgrupper.

Håber meget i kan hjælpe mig

92'eren

Link to comment
Share on other sites

1) Vil mene en 5-8 sæt af 1-3 spring ville være relevant. Jeg er dog ikke sikker på den plyometriske træning af overkroppen, men ville tro det er noget af det samme.

2) Hvordan er din "normale" styrketræning? :smile:

3) http://www.motion-online.dk/styrketraening...-_introduktion/ her er godt med øvelser både til ben og overkrop.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share