10 kg inden 1April?


kasperkrogsgaard
 Share

Recommended Posts

Efter jeg i dag trådte på vægten og den viste 99,7kg,

har jeg brug for gode råd fra nogen med lidt mere forstand på vægttab end mig selv.

Efter vægt episoden indgik jeg et væddemål med en kammerat, jeg skal tabe mig 10kg inden 1 April.

Jeg skal ikke tabe mig pga. væddemålet som sådan, men fordi overvægten ikke skal tage mere overhånd end den allerede har gjort,

våddemålet er mere for at få endnu mere motivation end jeg har i forvejen. Mit BMI i tal er faktisk motivation nok i sig selv.

Jeg er 24 år 179 cm høj og vejer 99,7 kg og det går jo ikke.

For 2 år siden vejede 81-83 kg og havde en fedtprocent på ca 14%, men så blev jeg opereret i foden og jeg måtte stoppe med at spille

håndbold og fodbold. Jeg vil gerne tabe mig uden brug af motionscentre, da jeg hader det (havde ingen problemer med det før i tiden).

Jeg kan slet ikke dyrke sport uden en bold. Jeg har ikke noget imod at løbe, men det kan desværre ikke være så langt ad gangen,

dette tillader min fod ikke ( heller ikke min nuværende vægt selvfølgelig).

Så derfor skal vægttabet skabes ved gang/løb og en større kostomlægning.

Håber nogen af jer har lidt gode råd eller ideer der kan hjælpe mig godt igang.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Efter jeg i dag trådte på vægten og den viste 99,7kg,

har jeg brug for gode råd fra nogen med lidt mere forstand på vægttab end mig selv.

Efter vægt episoden indgik jeg et væddemål med en kammerat, jeg skal tabe mig 10kg inden 1 April.

Jeg skal ikke tabe mig pga. væddemålet som sådan, men fordi overvægten ikke skal tage mere overhånd end den allerede har gjort,

våddemålet er mere for at få endnu mere motivation end jeg har i forvejen. Mit BMI i tal er faktisk motivation nok i sig selv.

Jeg er 24 år 179 cm høj og vejer 99,7 kg og det går jo ikke.

For 2 år siden vejede 81-83 kg og havde en fedtprocent på ca 14%, men så blev jeg opereret i foden og jeg måtte stoppe med at spille

håndbold og fodbold. Jeg vil gerne tabe mig uden brug af motionscentre, da jeg hader det (havde ingen problemer med det før i tiden).

Jeg kan slet ikke dyrke sport uden en bold. Jeg har ikke noget imod at løbe, men det kan desværre ikke være så langt ad gangen,

dette tillader min fod ikke ( heller ikke min nuværende vægt selvfølgelig).

Så derfor skal vægttabet skabes ved gang/løb og en større kostomlægning.

Håber nogen af jer har lidt gode råd eller ideer der kan hjælpe mig godt igang.

DU kan sikkert godt tabe 10 kg inden 1. april, hvis du spiser rigtig lidt, men det vil hverken være sundt eller fornuftigt.

Hvad med at cykle? og løbe?

kan du ikke skrive hvad du normalt spiser på en dag

Link to comment
Share on other sites

Hellere løb end cykling, min ankel kommer meget hurtigt til at hæve når jeg cykler, tror at det er fordi jeg kommer til at få en akavet fodstilling.

løb er lidt bedre jeg kan sagtens løbe 2-3 km om dagen uden at kunne mærke noget, så jeg ved ikke hvor langt jeg kan løbe får foden siger stop.

Men lige nu siger vægten og konditionen i hvert fald stop ved 2-3 km.

med hensyn til maden, så spiser jeg ikke ret sundt men omvendt heller ikke så usundt spiser max junk en gang i ugen. men mine madvaner er nok ikke specielt

sunde, i hverdagen spiser jeg oftest rugbrød som det første måltid mellem kl 13 - 16. derefter aftensmad mellem 18-19.30 og nogle gange franskbrød eller noget lignende

senere på aftenen.

Jeg er sjællent sulten før efter kl12 selv om jeg står op kl 7.

Jeg tænker lidt på at det måske ændres hvis jeg tog en løbetur hver morgen.

Link to comment
Share on other sites

Nå men så kom jeg igang, jeg løb 2,3 km i morges. jeg ved godt det ikke er nogen maraton men jeg blev overrasket over at jeg kunne holde til at løbe

hele vejen, godt nok ikke i nogen new world record men det tog 15 min. så der er en del der kan forbedres, det vigtigste er bare jeg er komet igang.

Det bliver nok lidt svært med 10 kg på så kort tid men jeg er også tilfreds med5-6 stykker. Sulten er der lige nu, det plejer den aldrig at være på nuværende

tidspunkt, så jeg må hellere holde pause så jeg kan få noget at spise. Planen er at jeg går hjem idag, det er ikke lige til at løbe med en computer osv i tasken. men der er

ca. 3,5 km. så det burde hjælpe lidt. I aften vil jeg nok lige træne lidt styrke, altså bare ved at tage nogle armbøjninger, squad og mavebøjninger samt lidt øverser til ryggen.

Modtager meget gerne kommentar til mit dagsforløb.

Link to comment
Share on other sites

Nå men så kom jeg igang, jeg løb 2,3 km i morges. jeg ved godt det ikke er nogen maraton men jeg blev overrasket over at jeg kunne holde til at løbe

hele vejen, godt nok ikke i nogen new world record men det tog 15 min. så der er en del der kan forbedres, det vigtigste er bare jeg er komet igang.

Det bliver nok lidt svært med 10 kg på så kort tid men jeg er også tilfreds med5-6 stykker. Sulten er der lige nu, det plejer den aldrig at være på nuværende

tidspunkt, så jeg må hellere holde pause så jeg kan få noget at spise. Planen er at jeg går hjem idag, det er ikke lige til at løbe med en computer osv i tasken. men der er

ca. 3,5 km. så det burde hjælpe lidt. I aften vil jeg nok lige træne lidt styrke, altså bare ved at tage nogle armbøjninger, squad og mavebøjninger samt lidt øverser til ryggen.

Modtager meget gerne kommentar til mit dagsforløb.

Først og fremmest skal du da vist have genoptrænet det ankel led ordentligt... Afsted til din læge eller en kompetent kiropraktor/fysioterapeut!

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest skal du da vist have genoptrænet det ankel led ordentligt... Afsted til din læge eller en kompetent kiropraktor/fysioterapeut!

Jeg har været til alt hvad jeg kender til som skulle forbedre det, ledet er blevet meget bedre efter operationen, men det er arvævet og der hvor knoglerne

er blevet sat fast igen som skure i ledet. og som jeg har fået det forklaret så er det noget der holder op med at gøre ondt en dag men hvornår kan de ikke sige,

det vil jeg aldrig blive helt godt igen, jeg har fået varige men på 8 %.

Link to comment
Share on other sites

Såfremt vi antager at det er 10 kilo fedt du ønsker at smide, så kræver dette et kalorieunderskud i størrelsordenen 70.000. Der er inklusiv dagen i dag 43 dage til den 1. april. Således skal du altså i gennemsnit have et dagligt underskud på ca. 1.630 Kcal. Temmeligt urealistisk. Som det bliver påpeget ovenfor bør du droppe det fjollede væddemål, sætte dig lidt ind i kost og motion og herefter smide de overflødige kilo i et mere passende tempo.

Link to comment
Share on other sites

Indse at du ikke kommer til at vinde det væddemål og gå så igang med et fornuftigt vægttab i stedet for.
Såfremt vi antager at det er 10 kilo fedt du ønsker at smide, så kræver dette et kalorieunderskud i størrelsordenen 70.000. Der er inklusiv dagen i dag 43 dage til den 1. april. Således skal du altså i gennemsnit have et dagligt underskud på ca. 1.630 Kcal. Temmeligt urealistisk. Som det bliver påpeget ovenfor bør du droppe det fjollede væddemål, sætte dig lidt ind i kost og motion og herefter smide de overflødige kilo i et mere passende tempo.

Jeg synes også mine indlæg har en smule erkendelse af, at det ikke kan lade sig gøre og som jeg tidligere skrev er jeg ganske tilfreds hvis jeg kan smide halvdelen.

Det er i hvert fald det jeg synes at kunne se skulle være muligt, det er bare ved at kigge på andre indlæg og log, der har givet mig intrykket af at det skulle være muligt.

Væddemålet er som sådan lige meget, det han skal gøre er også meget urealistisk, så det handler bare om at komme tættest på målet. Det er jo heller ikke sådan at når jeg har tabt mig 10 kg, så vil jeg ikke tabe mig mere. jeg vil gerne understrege at det er 100% for min egen skyld og ikke pga af et væddemål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share