Hvilken øvelse er det?


ronnie99
 Share

Recommended Posts

Jeg så tidligere i dag en person stå ved kabetårnet, som kørte en øvelse jeg ikke har set før. Det gik ud på at stå i midten af kabeltårnet, fastgøre et håndtag i hver side i øverste kabinehage. Hans udsgangspunkt er så at holde armene vandret ud til hver sin side med et håndtag i hver hånd, og så trækker han ellers armene lateralt ned mod hoften.

Hvad hedder den øvelse? Og hvad træner den... har den mon effekt på Latissimus Dorsi eventuelt?

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi tænker på den samme øvelse, tror jeg nok den hedder iron cross (det har jeg ihvertfald hørt den omtalt som

Laver den selv og den træner bla. "vingerne" (kender ikke lige det latinske navn) hvis det er dem du mener. Jeg bruger den for ikke hele tiden at køre chin-ups og pulldowns og på den måde få lidt variation i træningen

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi tænker på den samme øvelse, tror jeg nok den hedder iron cross (det har jeg ihvertfald hørt den omtalt som

Laver den selv og den træner bla. "vingerne" (kender ikke lige det latinske navn) hvis det er dem du mener. Jeg bruger den for ikke hele tiden at køre chin-ups og pulldowns og på den måde få lidt variation i træningen

Yep... det var den øvelse som kom frem da jeg googlede iron cross.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share