Jeres kcal for en dag..


MaximusMaximus
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i andre spiser i løbet af dagen, især når i vil ha et godt kalorie indhold. Altså gerne når du vil højt i kcal men gerne på den sunde måde sådan da. (den usunde er også velkommen)

Hvordan er jeres måltider? Hvor mange i alt for at nå jeres kcal mål.

Kan i nævne hvor mange kalorier i får ca pr måltid, og i alt er det et +

Ready.... go! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

kl 10 125g cheasy hytteost+90 gram rejer

Kl 12 125g cheasy hytteost+90 gram rejer

kl 14 125g cheasy hytteost+90 gram rejer

kl 16 125g cheasy hytteost+90 gram rejer

post træning -shake med frosne bær, flydende sød og skummetmælk

aftensmad fx bøf med kartofler, grøntsager og lowcal sovs

inden søvn 125g cheasy hytteost+90 gram rejer

rejer bytter jeg nogen gange ud med frikadeller fra den grønne slagter eller tun

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i andre spiser i løbet af dagen, især når i vil ha et godt kalorie indhold. Altså gerne når du vil højt i kcal men gerne på den sunde måde sådan da. (den usunde er også velkommen)

Hvordan er jeres måltider? Hvor mange i alt for at nå jeres kcal mål.

Kan i nævne hvor mange kalorier i får ca pr måltid, og i alt er det et +

Ready.... go! :4mewantfood:

Min mad i dag(indtil videre):

post-15513-1216733556_thumb.jpg[

:4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Brakefast: Oatmeal + a piece of fruit + 3 fishoil capsules + 1 vitamin pill + one spoon Oil of Life (should get some seeds and nuts instead...)

Lunch on workout days:

Sandwich with chicken (I eat this while I bike to my gym 25 mins, so putting my heavy carbs meals close to WO)

-GYM-

PWO shake, of which half is taken in doing WO. 60g carbs, dextrose, 45g whey, 5 g creatine.

Dinner: 200g ground beef (cook 400g) + 500 g borcoli + ½ avocado + 1-2 tomatoes + some cucumber + some bell peppers + one piece of fruit + 2 fishoil capsules

Night snack 200 g ground beef + a piece of fruit.

On non-WO days the lunch is like the dinner, but without brocoli, and with a chicken breast instead of ground beef, I cook like 4+ pieces of chicken and store leftovers so I dont have to do any cooking for my lunch.

Link to comment
Share on other sites

Christian: Sund og varierende kost! :laugh:

Cookie: Dam det lyder ikke af meget. Minus frugten, så er det ca. hvad jeg spiser på træningsdage under diæt:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...1780&st=976

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

STFU Kvarkdreng :laugh:

Edit: spiser også husk for fibre og vitaminpiller- og det er kun i hverdagene og under cut jeg spiser sådan!

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Jeg tæller aldrig kalorier, og fylder for det meste bare i hovedet af hvad der nu kommer forbi, på en normal hverdag hedder det gerne:

06:00

150g müsli med letmælk

09:00

3-4 skiver franskbrød med ost/pålæg

12:00

3 runder rugbrød, et stykke frugt

16:00

En liter kakaomælk i forbindelse med træning

19:00

Hvad der nu er til aftensmad

21:00

Hvad jeg lige kan grave frem, kage, frugt, brød, youghurt et eller andet

I løbet af dagen kan der så ryge lidt småting ned, som f.eks nogle glas kakao og KAGE!

Men lige nu under ferien æder jeg bare rødt kød og isvafler ad libitum.

Vægten hedder 77.5kg

Vil gerne op i vægt, men ligger dog stabilt.

Link to comment
Share on other sites

Christian: Sund og varierende kost! :laugh:

Cookie: Dam det lyder ikke af meget. Minus frugten, så er det ca. hvad jeg spiser på træningsdage under diæt:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...1780&st=976

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Hvad var det du sagde du ville have skåret fra hvis du ikke havde haft spisedag oppe hos Kent? Er nemlig også lettere imponeret over hvad du kan konsumere under cut :smile:

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Hvad var det du sagde du ville have skåret fra hvis du ikke havde haft spisedag oppe hos Kent? :smile:

Yo Cheaseboy!

Øllene, de fede ribben, majskolben, flutet og kagerne. :laugh:

De 1½bøf og natdellerne var snildt røget ned på diært. Havde i det tilfælde også klemt et måltid ned imellem.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Pauli:

Hvorfor ligger dine "tomme carbs" (hvidt brød) efter din WO og ikke før? Ikke at jeg siger før er bedre, basicly siger jeg at jeg ikke ved det.

Jeg følger så nogenlunde John Berardis anbefalinger (Har desuden altid spist store mængder carbs efter træning). Hovedsageligt for at udnytte det sagnomspundne ” window of opportunity”, hvor man skulle have en bedre insulinsensitivitet, og det skulle være mere fordelagtigt at være i et anabolsk stadie. Samtidig må man formode at en stor mængde af de tarvelige carbs går til opfyldning af musklernes glykogendepoter. Endeligt virker insulin også hæmmende på cortisolniveauet (men her kan man evt. argumentere for shake under træningen).

Jeg oplever også at mit blodsukker bliver for lavt, hvis jeg spiser hurtige carbs inden og ikke forsætter med det under træningen. Under bulk har jeg tidligere drukket carbs løbende under træningen. Jeg syntes dog ikke det funger så godt under diæt, så nu begynder jeg at drikke min shake, når jeg har overstået de store øvelser og kun har 15-20min tilbage af træningen. Så passer det fint med at den er drukket når jeg er færdig.

Det er umiddelbart de anbefalinger som jeg syntes giver bedst mening, men det skal på ingen måde opfattes som de vise sten.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg følger så nogenlunde John Berardis anbefalinger (Har desuden altid spist store mængder carbs efter træning). Hovedsageligt for at udnytte det sagnomspundne ” window of opportunity”, hvor man skulle have en bedre insulinsensitivitet, og det skulle være mere fordelagtigt at være i et anabolsk stadie. Samtidig må man formode at en stor mængde af de tarvelige carbs går til opfyldning af musklernes glykogendepoter. Endeligt virker insulin også hæmmende på cortisolniveauet (men her kan man evt. argumentere for shake under træningen).

Jeg oplever også at mit blodsukker bliver for lavt, hvis jeg spiser hurtige carbs inden og ikke forsætter med det under træningen. Under bulk har jeg tidligere drukket carbs løbende under træningen. Jeg syntes dog ikke det funger så godt under diæt, så nu begynder jeg at drikke min shake, når jeg har overstået de store øvelser og kun har 15-20min tilbage af træningen. Så passer det fint med at den er drukket når jeg er færdig.

Det er umiddelbart de anbefalinger som jeg syntes giver bedst mening, men det skal på ingen måde opfattes som de vise sten.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Tror du har læst mere om det end jeg. Så nu skal jeg smovse sandwich i metal hulen efter træning, mums.

Men du føler du har energi til selve træning?

Mellem hvilke måltider ligger træningen?

Diætopdatering

98,5 Mandag d. 9/6

97,2 Tirsdag

96,3 Onsdag

96,5 Torsdag

96,3 Fredag

95,9 Lørdag

95,9 Søndag

XXX Mandag – Ikke hjemme

94,7 Tirsdag d. 17/6

Vægten er faldet en del den første uge, hvilket primært skyldes ændring i væskebalancen som følge af det lavere kulhydrat-indtag. Hvor hurtigt vægttabet reelt går er umuligt at regne på ud fra disse tal. Vægttabet skal ned til 1kg om ugen og når fedtprocenten kommer lidt længere ned skal det ligge omkring det halve.

Herunder har jeg indsat et eksempel på hvad jeg spiser en dag hvor jeg ikke træner. Måltiderne suppleres med nødder eller olie, hvis kcal indholdet er for lavt:

  • Havregryn med rosiner og proteinshake
  • Rejesalat
  • Laksesalat
  • Jorbærshake med kvark, proteinpulver og hørfrøolie
  • Kylling med ris og grønsager
  • Kvark med olie

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Andet billede viser et eksempel på hvad jeg spiser efter træning:

  • 40g proteinpulver + 90g maltodextrin +5g kreatin
  • Flute med salat og roastbeef + proteinshake

Edited by cookie_sq
Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige begyndt at ændre min kost lidt igen og prøver at holde mig på 1600 kcal per dag (fordelt på 400-200-400-200-400 ca.), selvom jeg synes jeg skal spise non-stop og har lidt svært ved at nå det. Har overvejet at skære lidt mere ned, da jeg alligevel ikke synes jeg når at få trænet så meget som jeg gerne ville have tid til. Er dog usikker på om det bliver for lidt hvis jeg skærer mere, selvom jeg er ved at smide nogle kg. pt.

Link to comment
Share on other sites

Men du føler du har energi til selve træning?

Mellem hvilke måltider ligger træningen?

Jeg har ikke problemer med energien (endnu).

Her er et eksempel med de nævnte måltider:

Tæningsdage:

  • Havregryn med kvark og proteinshake (har droppet rosinerne til fordel for kvark)
  • TRÆNING
  • 40g proteinpulver + 90g maltodextrin +5g kreatin (drikkes under sidste del af træningen))
  • Flute med salat og roastbeef + proteinshake (1 time senere)
  • KORT GÅTUR
  • Kylling med ris og grønsager
  • Rejesalat
  • Kvark med olie

Ikke træningsdage:

  • Havregryn med kvark og proteinshake
  • EVT. LÆNGERE GÅTUR
  • Jorbærshake med kvark, proteinpulver og hørfrøolie
  • Kylling med ris og grønsager
  • Laksesalat
  • EVT. KORT GÅTUR
  • Rejesalat
  • Kvark med olie

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke problemer med energien (endnu).

Her er et eksempel med de nævnte måltider:

Tæningsdage:

  • Havregryn med kvark og proteinshake (har droppet rosinerne til fordel for kvark)
  • TRÆNING
  • 40g proteinpulver + 90g maltodextrin +5g kreatin (drikkes under sidste del af træningen))
  • Flute med salat og roastbeef + proteinshake (1 time senere)
  • KORT GÅTUR
  • Kylling med ris og grønsager
  • Rejesalat
  • Kvark med olie

Ikke træningsdage:

  • Havregryn med kvark og proteinshake
  • EVT. LÆNGERE GÅTUR
  • Jorbærshake med kvark, proteinpulver og hørfrøolie
  • Kylling med ris og grønsager
  • Laksesalat
  • EVT. KORT GÅTUR
  • Rejesalat
  • Kvark med olie

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Nu ligger din træning så også umiddelbart efter havregrynene som vel er det mest carb tunge måltid? Troede træningen lå henne efter et par af salaterne :-)

Men vil da overveje om jeg ikke skal kigge lidt på min diet.

For at sætte det op ligesom dig

Tæningsdage:

  • Havregryn med lidt cacao + SØD + 3 fiske olie piller + vitamin pille + en ske Oil of Life man + et stykke frugt
  • Sandwich med Kylling
  • Træning
  • 45g proteinpulver + 60g druesukker +5g kreatin (drikkes under hele træning))
  • 500 g broccoli/en gryde Harricot Verts + 1-2 tomater + ½ avocado + noget agurk + noget peperfrugt + 200g 3-7 % oksekød + et stykke frugt(1 time senere)
  • 200 g oksekød + et stykke frugt

Ikke træningsdage:

  • Havregryn med lidt cacao + SØD + 3 fiske olie piller + vitamin pille + en ske Oil of Life man + et stykke frugt
  • 1-2 tomater + ½ avocado + noget agurk + noget peperfrugt + en kyllingebryst filet + et stykke frugt
  • 500 g broccoli/en gryde Harricot Verts + 1-2 tomater + ½ avocado + noget agurk + noget peperfrugt + 200g 3-7 % oksekød + et stykke frugt
  • 200 g oksekød + et stykke frugt

Burde nok tage en shake med morgenmaden(ren whey + vand?).

Kunne muligvis også add'e en bøtte whey inden jeg går i seng, men min mave er ikke så glad for mælkeprodukter, så forsøger at undgå dem for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Nu ligger din træning så også umiddelbart efter havregrynene som vel er det mest carb tunge måltid? Troede træningen lå henne efter et par af salaterne :-)

Nogle gange venter jeg lidt med træningen og drikker en milkshake en times tid inden

(Jordbær, kvark, proteinpulver, sød, hørfrøolie, vand – smager fantastisk). Syntes faktisk det giver bedre energi.

Men vil da overveje om jeg ikke skal kigge lidt på min diet.

Jeg ville i hvert tilfælde spise flutet bagefter og spise lidt flere måltider på ikke træningsdage.

Burde nok tage en shake med morgenmaden(ren whey + vand?).

Hvis jeg skal træne bagefter, så forsøger jeg at få både hurtigt og langsomt optagelige proteiner. Kommer der et måltid inden ”nøjes” jeg med valle.

Kunne muligvis også adde en bøtte whey inden jeg går i seng, men min mave er ikke så glad for mælkeprodukter, så forsøger at undgå dem for tiden.

Valle er ikke det bedste inden sengetid, da det er hurtigt optageligt og hurtigt brugt. Kassein eller kød er det bedste. Lider selv af laktoseintolerance, så jeg kan heller ikke drikke mælk. Det går dog fint med syrnede produkter, så jeg spiser altid kvark. Alternativt kan du købe kassein-proteinpulver.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Noget gange er jeg bare afbrændt når jeg skriver, mente:

QUOTE (cookie_sq @ 22. Jul 2008, 21:54) *

Kunne muligvis også adde en bøtte KVARK inden jeg går i seng, men min mave er ikke så glad for mælkeprodukter, så forsøger at undgå dem for tiden.

Jeg lider som sagt af laktoseintolerance, men det går fint med kvark. Prøv dig frem (der er 60g prot i en bøtte, så det er nok lidt for meget).

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share