gode blender-shakes med masser af Kcal? :)


TroelsP
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg vil gerne til at lave nogle shakes med masser af kalorier i :)

søgte selv lidt på siden og fandt denne opskrift fra 2006:

- 1 banan

- 150g havregryn

- 50g proteinpulver (helst vanilje)

- 5dl mælk

Giver 890Kcal , hvilket jeg synes er kanon, hvis man tager sådan en om morgenen og efter man har trænet :)

Men har i nogle andre Blender shakes, som giver masser af kalorier? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan anbefale en stor håndfuld mandler blendet med frosne skovbær, en spsk hør/hampfrøolie, lidt vanille sukker og mælk.

Gir ca 600 kcal afhængig af mængde og mælk.

Den er ikke så "tung", fyldt med gode olier og smager godt. Drak den hver morgen i en periode med undervægt...

Plejer at fylde et stort glas, ca 1/2 liter, med mandler og bær og så bare fylde flydende oven i, så passer det ca med mængde :wink:

Edited by Ibex
Link to comment
Share on other sites

Noget vanilje, en masse frosne bær, en liter mælk, 30 gram calcium carseinate, 30 gram valle prot, maltodextrin/dextrose/waxy maize.

Jeg er ingen ekspert på ernæring. Men nogen dage kl 6 om morgenen er jeg simpelthen for træt til at koge æg, forberede og æde havregryn, smøre rugbrød ect ect. Så er det rart aftenen inden at lave overstående og så ellers bare kunne åbne køleskabet næste dag og hælde i skrutten så man hurtig kan komme i seng igen. Ganske velsmagende endda.

Link to comment
Share on other sites

Bær er jo konge pga antioxidant indholdet andre goodies.

Jeg vil anbefale blender folket at købe Ultra fine Scottish oats ind i bulk (google det). Det er blendet så kraftigt det næsten bliver til mel og går derfor noget lettere ned. Man kan endda shake det ud hvis man er til sådan noget.

Det er røv billigt og næringsrigt.

Denne her lille sjover er mit bedste køb længe:

12421_normal.jpg

Blender direkte i en kop. Skærene kan rengøres på 10 sec under hanen. Den misbruges hver morgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ahh, super smart! :) . Men forklar mig så lige hvordan man får noget i når der ikke er hul i toppen, skal man så vende blenderen på hovedet, skrue koppen på og blende? :blink:

man skruer skærene på koppen, vender koppen på hovedet, sætter skærene ned i motor delen, blender, vipper rundt og skruer skærene af.

Så kan man drikke direkte fra koppen eller sætte et af de medfølgende låg på.

Skærene kan så skylles under hanen og er klar til dagen efter.

Link to comment
Share on other sites

En smoothie/shake jeg selv er fan af er:

Proteinpulver (choko)

Frosne jordbær

Banan

Skummemælk

Det er bare at smide det hele i det glas du vil drikke af og så en tur med stavblender :4mewantfood:

Det kan næsten ikke blive mere rengøringsvenligt :smile:

\\Vidya

Edited by Vidya
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share