Hjælp det går galt!


mig2009
 Share

Recommended Posts

Synes der i denne tråd kommer mange interessante ting frem.

Jeg vil godt slå ned på en bestemt ting - begrebet spiseforstyrrelse...

Det er stærkt undervurederet at det skal henholdes til anoreksi eller bulimi for den sags skyld. I mit hoved går en spiseforstyrrelse ud på et anstrengt forhold til mad og sin kost (sågar et sygeligt forhold til kost).

Det jeg vil hen til er at en meget stor del af MOL's brugere sikkert har en form for spiseforstyrrelse, ja jeg er ikke bleg for at sige jeg selv har et anstrengt sågar sygeligt forhold til mad/kost. For come one vær lidt realistiske, personer der planlægger sin kost til mindste detalje, vejer alt ud, holder kostdagbog og hvad man ellers kan finde på har et "unormalt" forhold til mad. Så det egentlig ligemeget om man gør det for at tage på eller tabe sig.

Definitionen på en spiseforstyrrelse er i bund og grund et sygeligt forhold til kost..!

Rigtig godt set, men jeg planlægger faktisk ikke hvad jeg skal spise udlukker bare de fedende ting.

Link to comment
Share on other sites

Rigtig godt set, men jeg planlægger faktisk ikke hvad jeg skal spise udlukker bare de fedende ting.

Undskyld jeg siger det, men ingen mad er fedende. Det hele handler om mængden man indtager.

Som flere tidligere har nævnt er det en god ide og få udregnet sit ligevægtsindtag. Dvs. ens basalstofskifte (det kroppen skal bruge bare for at eksistere ved en totalt hvile) + energiforbruget ved de aktiviteter man har til daglig, da du ryger skal du så regne med ca. 15-20% mere, da nikotin som bekendt øger forbrændingen.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke tit at fyre med anoreksi skriver herinde, men det sker åbenbart alligevel af og til. Har du ikke også givet et råd i Dreamgirls tråd om hvordan man skal tabe sig på en rigtig go´ måde. Var det 5-7 kg på en uge du rådede folk til???

Opsøg psykolog...

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke tit at fyre med anoreksi skriver herinde, men det sker åbenbart alligevel af og til. Har du ikke også givet et råd i Dreamgirls tråd om hvordan man skal tabe sig på en rigtig go´ måde. Var det 5-7 kg på en uge du rådede folk til???

Opsøg psykolog...

jeg har ikke anore..
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke at folk gider spilde deres tid på at lave seriøse indlæg til så åbenlys en troll.

I den ene tråd vælger han marcipangrise fremfor mandler, hvidt brød fremfor rugbrød, og foretrækker kalorier fra søde sager og her skriver han, at han er gået markant ned i vægt på forholdsvis kort tid med sultekure osv. Det virker ret bizart.

Mig2009, du skal indhente noget generel viden omkring kostsammensætning, uanset om du er en forum troll eller har en spiseforstyrrelse.

Desuden skal du nok overveje at stoppe med at rådgive andre, indtil du får bare lidt styr på tingene.

Link to comment
Share on other sites

jeg har ingen s piseforstyrrelse og mener ik jeg bruger nogens hvis du mener du ikke har tid så kan du helt enkelt lade være med at svare tak

Du har kun én krop, og det er helt forkert opfattet, at den skal være så tynd som muligt. Den skal derimod være så sund som muligt. Det opnår du ved sund og varieret kost, kombineret med regelmæssig motion. At sulte dig selv, og være bange for at tage på selvom du i virkeligheden vejer for lidt, er et faresignal. Det er derfor du får at vide, at du bør søge hjælp.

Det her forum er fyldt med mennesker, som ved en masse om det her emne. Og det er også tydeligt, at du griber din situation helt forkert an. Du skal ikke være bange for kalorier og fedt. Du skal bare indtage de rette mængder!

I sidste ende handler det om at være glad for sig selv, og det lyder ikke til at du er det i din nuværende situation.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share