for mange kilo


mads7763
 Share

Recommended Posts

hej jeg er en dreng på 14 år som er 190cm høj og jeg har fået af vide at kun må løfte håndvægte på max. 2 kilo pr stk for at jeg ikke skal få skader fordi jeg er så høj har jeg fået at vide... nogle der ved om jeg må træne med flere kilo.... hvis i gør så hvor mange kilo må jeg så træne med.??

ps: plejede at træne med 10 pr arm så det her er føltes ikk som noget

Link to comment
Share on other sites

Har du trænet med 10 kg før? :dropjaw: Har du taget steroider eller hvad? Jeg er alvorligt bange for, at du er på vej ned ad et skråplan, sikkert på grund af den syge, medieskabte kropskultur, der desværre forvrænger billedet af den naturlige krop. Spil hellere noget god, naturlig fodbold, det er der aldrig nogen, der er kommet til skade af.

Link to comment
Share on other sites

hej jeg er en dreng på 14 år som er 190cm høj og jeg har fået af vide at kun må løfte håndvægte på max. 2 kilo pr stk for at jeg ikke skal få skader fordi jeg er så høj har jeg fået at vide... nogle der ved om jeg må træne med flere kilo.... hvis i gør så hvor mange kilo må jeg så træne med.??

ps: plejede at træne med 10 pr arm så det her er føltes ikk som noget

Hej Mads, det er ganske fornuftigt at påbegynde styrketræning i den alder. Find vægte du lige kan løfte 12-15 gange med god teknik, så er det ligegyldigt om de vejer 2 eller 20 kg. Og vælg øvelser der rammer mange muskler på en gang, såsom squat, bænkpres, pulldown osv. Glem "isolations" øvelser i første omgang (biceps curl osv)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share