Bildækket skal væk!


Bro
 Share

Recommended Posts

Harj alle sammen:D

Ja for det første er jeg ny her, så endnu engang hej til alle.

Jeg håber virkelig I kan hjælpe med mit bildæk, øvelser, mad et eller andet der kan få det væk, er ved at gå amok over det, så at sige. men giver jer lige lidt info, er så vidt ejg ved lettere at svare på hvis der er bare lidt info.

- Pige, 19 år

- Højde 173 cm, Vægt ca. 61 - 61,5 kg

- Løber hver morgen ca. 4 - 5 km

- cykler min 2 gange om ugen 10 km (arbejde)

- Kosten er meget varieret, så er svært at beskrive den, men kan da sige at jeg har en sød tand xD

Jeg ved ikke om I har brug for mere info, ellers må I jo spørge. Jeg er som sagt ved at gå amok, og det værste er at jeg synes selv min vægt er fin, overkrop er slank, men så kommer bildækket bare og ødelægger lidt det hele, kunne lige så godt veje 10 kg mere så ville man ikke kunne se det, meeeeeen er der jo ikke nogen grund til hvis der er nogen af jer der har nogle gode råd.

Håber I kan hjælpe mig

Kh Bro

Link to comment
Share on other sites

Der er TONSVIS af tråde herinde der omhandler emnet. Prøv at finde dem i stedet for, tror ikke folk gider blive ved at skrive de samme ting :smile:

men kort sagt: løb inden du spiser morgenmad, og for at tabe sig skal man ligge i energiunderskud (indtage færre kalorier end du forbruger)

ud fra dine proportioner lyder det dog ikke som om du behøver tabe dig :wink:

Edited by qubet
Link to comment
Share on other sites

Der er TONSVIS af tråde herinde der omhandler emnet. Prøv at finde dem i stedet for, tror ikke folk gider blive ved at skrive de samme ting :smile:

men kort sagt: løb inden du spiser morgenmad, og for at tabe sig skal man ligge i energiunderskud (indtage færre kalorier end du forbruger)

ud fra dine proportioner lyder det dog ikke som om du behøver tabe dig :wink:

Har jeg skam også gjordt, har allerede set på en masse af dem, gør det faktisk også nu, men jeg synes de er meget uoverskuelige, der er så amnge forskellige svar på de præcist samme spørgsmål, var derfor ejg bestemte mig for selv at skrive en.

løber også inden morgenmaden, ellers kan jeg slet ikke få mig selv igang hvis jeg først har spist. Og kalorieunderskud, tjah hvordan finder man ud af hvornår man er i underskud, for har nu heller ikke rigtig lyst til at føle mig sulten konstant hehe er vist for glad for mad til at kunne udholde det.

Tjah har heller så meget brug for at tabe mig, bare fjerne bildækket, da det sidder mildest talt som var jeg gravid, ikke så flatterne for en 19 årig pige hehe

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke nogen god ide at løbe inden du spiser morgenmad. På tom mave og uden næring efter du har sovet, bliver dit løb dårligere og du vil ikke kunne forbrænde så mange kalorier, som hvis du havde spist morgenmad og så løbet lidt efter.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke nogen god ide at løbe inden du spiser morgenmad. På tom mave og uden næring efter du har sovet, bliver dit løb dårligere og du vil ikke kunne forbrænde så mange kalorier, som hvis du havde spist morgenmad og så løbet lidt efter.

- Nej du vil ikke kunne løbe ligeså hurtigt, til gengæld tvinger du kroppen til at skabe energi ved at forbrænde fedt. Hvis du spiser først bliver glykogendepoterne fyldt op, og således vil du bare tømme dem (for at fylde dem op igen efterfølgende).

Det er af samme årsag man skal lave styrketræning først og cardio efter, hvis målet er fedtforbrænding (inkl andre aspekter som hormonproduktion osv, hvilket er uvæsentligt for denne tråd)

Forskellen på løb på tom og fuld mave er dog ikke (så vidt jeg ved) videnskabeligt underbygget, men i mine øjne ret logisk.. Det eneste der dog batter i længden er antallet af indtagede kalorier... Big deal = spis mindre og spar kalorierne, i stedet for at indtage dem og derefter forbrænde dem.

Edited by qubet
Link to comment
Share on other sites

Takker for alle svarene, og det jeg har hørt mest om er jo mit kalorieforbrug, sååeh nu har ejg prøvet at sætte sammen lidt af hvordan en dag kunne se ud, men I må endelig ændre lidt i det, prøver mig bare frem med de råd jeg har fået/læst om her.

Morgenmad: Cheasy Vanilie yoghurt + banan (har læst at havregryn skulle være bedre, men kan rent ud sagt ikk leve uden min yoghurt om morgen)

+ nogen gange müsli ovenpå (müsli med tørret frugt)

Middag: 2 Rugbrød + salat + agurk + kalkun pålæg + æg

eller salat med kylling/tun

Aften: salat + kylling + fx. ris/kartofler/pasta

alt efter hvad der lige er (er jo forskelligt fra dag til dag når man stadig bor hjemme hehe)

Okay jeg vved godt det ikker er så meget, det er derfor jeg spørger om lidt råd. ved også godt mellemmåltider er en super god ide, men hvad skal de være, det er vel lidt for lidt bare at tage et stykke frugt/grøntsag? men anyways sig hvad i synes der skal rettes lidt i:D

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle svarene, og det jeg har hørt mest om er jo mit kalorieforbrug, sååeh nu har ejg prøvet at sætte sammen lidt af hvordan en dag kunne se ud, men I må endelig ændre lidt i det, prøver mig bare frem med de råd jeg har fået/læst om her.

Morgenmad: Cheasy Vanilie yoghurt + banan (har læst at havregryn skulle være bedre, men kan rent ud sagt ikk leve uden min yoghurt om morgen)

+ nogen gange müsli ovenpå (müsli med tørret frugt)

Middag: 2 Rugbrød + salat + agurk + kalkun pålæg + æg

eller salat med kylling/tun

Aften: salat + kylling + fx. ris/kartofler/pasta

alt efter hvad der lige er (er jo forskelligt fra dag til dag når man stadig bor hjemme hehe)

Okay jeg vved godt det ikker er så meget, det er derfor jeg spørger om lidt råd. ved også godt mellemmåltider er en super god ide, men hvad skal de være, det er vel lidt for lidt bare at tage et stykke frugt/grøntsag? men anyways sig hvad i synes der skal rettes lidt i:D

Læs denne tråd, der er svar poå alle dine spørgsmål om kost

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...c=49749&hl=

Link to comment
Share on other sites

hvorfor anbefale en pige der har et BMI på 20 til at tabe sig?

jeg ville nu hellere anbefale noget styrketræning i stedet - muligvis med let øget fokus på maven...

og den med at træne på tom mave, kan jeg nu ikke se logikken i, for et vægttab kommer af det samlede energi underskud - jeg ville jo heller ikke tabe mig hvis jeg trænede på tom mave, men ikke tænkte over kosten resten af dagen.. det hele skal jo gå op...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share