Motion indendørs?


muchacha
 Share

Recommended Posts

Hej MOL-mennesker :)

Er der nogen som har nogen forslag til motion indendørs - og vi snakker om ca. 8x3 meter - og

hvad det ca. forbrænder? Er der overhovedet nogen mulighed for konditionstræning på så lille et areal eller er

det kun styrketræning? De eneste redskaber jeg har til rådighed er et sæt håndvægte á 2 kg :/ (jeg en pige) og en måtte.

Jeg har overvejet om jeg skulle investerer i nogle flere redskaber, men ville lige høre ad inden.

Det er i forbindelse med vægttab og kunne være rart og vide på de dårlige dage m. regn og blæst.

Jeg har prøvet og finde nogle forskellige former for cirkeltræning, men hvis i sidder inde med

noget yderst effektivt ku' det være godt.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Løsning: Kom i løbeskoene eller op på cyklen SELVOM det regner! Ofte er lidt smådryp/blæst bare en tyk undskyldning for at blive hjemme.

"Der findes ikke dårligt vejr - kun dårlig påklædning" - sidder man og tænker mens man tænker på dagens vejr i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg startede med at købe en stepmaskine. Jeg har slidt nogen stykker op, og vil fraråde de billigste (ala COOP til 150 ) den sled jeg op på under 14 dage :w00t:

Jeg har en teori om at de billigste er beregnet til at blive brugt i en uges tid og derefter opbevaret under sofaen :laugh:

Bøgvad

Link to comment
Share on other sites

Her er et rigtigt godt link til en artikel, der handler om konditionstræning, der ikke er mega kedeligt.

http://www.tmuscle.com/free_online_article..._that_dont_suck

Jeg har især benyttet mig af Drill # 7: Body Weight Circuit. - med få justeringen så det kan lade sig gøre herhjemme. Det er ufatteligt så hurtigt sveden drypper og pulsen pumper. Uden tvivl noget af det hårdeste motion jeg har dyrket med så lidt hjælp. Det kan udføres på et utroligt lille areal 3x3 meter er mere end rigeligt.

Jeg har omdannet det som jeg bedst kan lide og det giver super træning og sved på ingen tid:

1: Lav 10 Lie down stand ups. Ganske simpelt og godt illusteret i artiklen. Kom så hurtigt ned på knæ, brystkasse i gulvet og så op igen. Uden at hoppe. Bare op og så ned igen - 10 gange.

2: Hill climpers. Udfør 10 på hvert ben i godt tempo = 20 i alt.

3: Her havde jeg ingen bænk, så jeg laver bare hurtige squat uden vægt. 10 styks.

4: 50 sprællemænd

- udfør med så lidt pause mellem hvert punkt som muligt.

5: Evt. Jeg slår nogen gange bare ud i luften til udmattelse eller spurter op og ned af trapperne. Bare for at få det sidste med. - slutte af.

De første 4 punkter gentages af 5 omgange. Det tager mig ca. 15 min og så er jeg død. Alternativt kan man holde 10 mins pause og gøre det hele forfra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share