FUCKED up ryg ...


BrainRoid
 Share

Recommended Posts

yep, så skred lænden i svinget.. efter en gang squat idag er jeg 101% invalid.. fuck da noget lort, jeg har ellers prøvet alt muligt gylle som 'aktiv restituering' vha. hyper extentions mm. Det var åbenbart ikke godt nok... heller ikke godt nok at jeg har skåret dødløft helt ud her på det sidste.. nixen, for sent, too bad...

Når jeg skal indlede bare et _lille_ svaj i ryggen = pain

Skæv belastning (ex. bærepose i den ene hånd) = pain

vægt på ryggen (vægtstang til squat) = pain

Nogen med indsigt der kan fortælle mig mere præcist hvad der er galt, og hvilken retning jeg skal tage mht recovery ? Jeg ville hade at tage en tur til kiro-praktoren igen !!! (det er ikke det 'samme' som sidst, sidst sad det kun i den ene side, og kunne forveksles med nyre probs.)

Det letter lidt på trykket når jeg ligger med hovedet/overkroppen ud over hyper-ext. bænken, og lader mit torso 'trække' i ryggen .. det letter gevaldigt... jeg forestiller mig at jeg har mast noget brusk sammen eller noget... men hvad ved jeg..

Bud ?

Please ?

*suk*

Link to comment
Share on other sites

Det kunne godt lyde som om du har samme problem som jeg har døjet en del med. Jeg fik også mit efter squat, men det var ikke noget der kom pludseligt, men noget som blev værre og værre. Det var i den nederste del af lænden (lige over røven). Jeg var til fys og min rygsøjle var åbentbart lidt S-formet og når jeg kørte squat blev den nederste del klemt pga vægten da den del af lænden var ret svag. Jeg fik besked på at droppe alt hvad der gjorde smerten værre (primært squat) og fik så nogle øvelser til at styrke lænden. Efter at have kørt med de øvelser i lang tid er jeg nu også begyndt at køre let dødløft, og det er også rigtigt godt til at styrke lænden med.

Link to comment
Share on other sites

Brainroid er det udelukkende pga squatten du har fået dårlig ryg?

Burde man ikke droppe alt den squat og dødløft hvis der alligevel er så store risici for at komme til skade? Hvis man skal kunne træne igennem en årrække så er det måske bedre at undlade squat og dermed undgå skader så man kan træne hele tiden?

Mvh Robert

Link to comment
Share on other sites

Brain: Det kræver en gennemgående undersøgelse som tager (når jeg laver den :) ) mindst 30minutterat komme med et bare rimeligt kvalificeret bud på hvilken skade det drejer sig om.. (Bruger McKenzie metoden)..

Men, før du går helt i hundene: lig på maven så meget som muligt, og lav ekstensionerne så hyppigt i løbet af dagen som muligt.. (indenfor en acceptabel forøget smerte..) Men jeg mener at du bør opsøge en terapeut som har forstand på førnævnte metode, idet jeg som nævnt umuligt kan komme i nærheden af at svare præcist, uden at have set dig..

Uden her at skulle dizze kiropraktorernes behandlingsmetoder (No offence Thomas ;) ), så tror jeg ikke at "manipulation"er den rette behandling, med mindre man "sidder fast" i en akavet stilling... Prøv at fortsætte med rolige dagligdags aktiviteter, uden at ændre på din holdning for at lindre smerten..

Det at flektion i columna lindrer, behøver ikke at betyde at det ikke er en discus skade, så opsøg lægen og få en henvisning.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share