Ca. 40g protein hver time + måltider!


Lomax
 Share

Recommended Posts

Okay! jeg vil udføre et forsøg med mig selv som går ud på at sætte min krop i anabolsk tilstand, ved at manipulere med min kost.

Startede i dag!

Ud over mine 6 måltider om dagen, som giver ca. 320-350g protein vil jeg tage ca. 40g valle protein hver time som som i løbet af dagen bliver ca. 540g protein + de ca. 350

Dvs. ca. 890g protein :cheeburga:

Link to comment
Share on other sites

Er også selv revnet lidt her og der, men det er ikke så synligt, kan kun ses hvis jeg løfter armene.

Har læst om noget lignende tror det hed ABCDE diæt eller sådan noget, hvor det galt om at indtage så mange kal. som mugligt. og på den måde sætte sin krop i et anabolsk stadie, hvor efter man så skulle rippe, og derved gå 2 skridt frem og 1 tilbage i muskelmasse.

Neo

Link to comment
Share on other sites

Her er den kostplan jeg bruger:

Måltid 1: 100g øllebrød

              4dl skummetmælk

              20g valle protein

             

Måltid 2: 200g kylling/mager fisk

              60g ris/pasta/kartofler

             

Måltid 3: 200g kylling/mager fisk

              60g ris/pasta/kartofler

              20g tøret frugt feks. rosiner

Måltid 4: 200g kylling/mager fisk

             60g ris/pasta/kartofler

              20g tøret frugt

Lille snack feks 100g frugt og noget juice med druesukker.

Måltid 5: 200g Kylling/kalkun/fisk

             60g ris/pasta/kartofler

Måltid 6: Æggekage:

             4dl skummetmælk

             4dl æggehvide

             2 hele æg

             50g mel

Denne diæt giver kun 33g fedt og hele 350-400g protein, og 430g kulhydrat, det gælder om at krydre det varieret så man ikke går kold!

+ grønsager ca 20g hved hvert måltid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøger heller ikke at undgå fedt, den kost plan jeg bruger lige for tiden er af samme slags som en kunkurance BB'er bruger lige op til et show, godt nok har jeg ikke planer om at stille op i en kunkurance nu og her, men jeg vil gøre det på et tidspunkt i fremtiden!

Jeg bruger kun den kostplan 4-5 måneder af gangen, lige før sommeren :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

>No offence, men det virker fuldstændig sindsygt.

Hvis jeg var dig ville jeg få mine nyrer tjecket mens jeg gjorde det!<

Som jeg siger det er et forsøg på en 2-3 måneder, og hvis der kommer nogen "farlige" bivirkninger vil jeg da også stoppe men lad os nu se!

Link to comment
Share on other sites

>Spændende kur, spiser du 60 gram ris og 60 gram pasta,60gram kartofler eller er det 60 gram i alt?<

Det er enten det ene eller det andet, og så 60g i alt!

>Lomax: Hvis der skulle ske skade på nyrerne ville du desværre ikke mærke det, førend skaden var sket.<

Kedeligt men mine nyrere fejler ikke noget, det med at for meget protein skader nyrene er kun hvis de fejler noget i forvejen, eller hvis man er meget gammel :)

Link to comment
Share on other sites

Interessant tiltag.

Hvis du vil trække den lidt videre, skal du tænke over hvorledes du kan indtage protein om natten, da ideen må være at sørge for, at der hele tiden er et højt indhold af aminosyrer i blodbanen.

Nat-indtagelsen skal dog helst forgå uden at du vågner, da du ellers forstyrrer vigtige restitutionsprocesser. Man kunne overveje om det kan lade sig gøre at sove med en sonde ned gennem spiserøret.

En yderligere effekt af din diæt er at dit stofskifte generelt bliver højere, da den "termogene effekt" ved proteinrige måltider er høj. Du kommer altså ikke til at tage ligeså meget fedt på, som en en simpel energiberegning ville angive.

Proteinindtaget er faktisk større end det teoretiske maksimum for optagelse, så hvis du bliver mere og mere oppustet for hver dag - så ved du hvorfor (hvis du ikke gør, må vi ændre på teorien).

Lad mig gætte på, at du døjer lidt med flatus.

Bon appetit!

Link to comment
Share on other sites

Det lyder sku som et spændende forsøg.....jeg ville ønske jeg havde tiden og $$$$ itl at prøve det. Men hensyn til indtagelse af protein om natten skal du prøve at læse den artikel der er på elitefitness. Der står blandt andet at en whey + cassein drik inden sengetid, og evt endnu en hvis man vågner om natten.

Link to comment
Share on other sites

Forsøget lyder da interessant, men er der nogen som helst teortisk argumentation bag? 900 gram protein giver alene 3600 kcal plus kulhydrat og fedt. Jeg gætter på at du bliver fed, men der kommer vel også lidt muskelmasse ud af det. Spørgsmålet er, om du ikke ville kunne opnå det samme, ved at spise meget af en almindelig kost, og derved indtage det samme antal kcal?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share