Ca. 40g protein hver time + måltider!


Lomax
 Share

Recommended Posts

Damm har lige regnet lidt på det og fået det til at se sådan ud: kcal fra mad= ca. 4015 kcal fra valleguf ca. 2200 dvs. 6215 kcal

>Spørgsmålet er, om du ikke ville kunne opnå det samme, ved at spise meget af en almindelig kost, og derved indtage det samme antal kcal?<

Det vil blive svært! de 40g protein jeg indtager hver time, er en temlig tyk blanding for at det ikke skal fylde så meget!

Btw. det går fint indtil videre :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke bedre at gå til en psykolog med dit problem...?

Hvis du har tænkt dig at indtage næsten et kilo protein om dagen, så vil jeg anbefale at du går til jævnlig kontrol hos din læge, for at få kontrolleret dine levetal, for den kommer virkelig på overarbejde. Du kan ca. optage 1,5 gram protein pr. kilo kropsvægt og ca. 3 gram hvis du tager krudt. Så du har lige små 800 gram i overskud.

Jeg håber selvfølgelig at du overlever dit forsøg med at sætte helbredet på spil.

Link to comment
Share on other sites

Desuden så er det penge ud af vinduet i store træk. Det er muligt at et MEGA protein indtag vil øge forbrændingen, pga. den termogene effekt Morten Z snakker om. Det er klart at det muliggøre et større samlet kalorie indtag. Der er bare en række problemer som jeg ser det:

1. Hvis det samlede kalorie indtag ligger langt over dit vedligeholdelsesniveau, så vil en stor del af den dyrbare protein bliver omdannet og lagret som fedt.

2. Hvis fordelingen af protein, fedt og kulhydrater er fordelt således at størstedelen udgøres af protein, så vil en meget stor mængde af proteinet gå til at opfylde dit energibehov, da mængden af deciderede energi-makronutrienter, såsom fedt og kulhydrater udgøre en meget lille del.

3. Sundhedsrisikoen ved et så gigantisk protein indtag bør tages med i overvejelserne. For som Claus siger, så er der en stor risiko for at de evt. skader du kan påfører dig, ikke bliver mærkbare før det er for sent.

Det er klart at du med stor sansynlighed vil være i positiv nitrogen balance, store dele af døgnet, og det vil forøge det anabolske drive. Men det er på bekostning af store protein udgifter, som for en stor dels vedkommende går til en kombination af energiforbrug og depotering af energi i fedtdepoterne. Samtidig udsætter du din krop for en potentiel risiko.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lomax> jeg mente ikke at du skulle indtage 900 g protein gennem almindelig kost. Det kan jeg godt se vil være svært! Jeg mente at du kunne indtage det samme antal kcal, men med mindre protein og mere fedt og specielt mere kulhydrat.

Link to comment
Share on other sites

Damm hvor jeg lugter :funny: hele tiden! nå lidt update på forsøget ind til videre er jeg gået fra 121kg til 123,6kg og mine muskler er blevet lidt mere pumpede, dog har jeg ikke haft problemer med at få alt den protein og mad ned i nu, men det er blevet lidt sværere at sidde sammen med andre da jeg hele tiden lukker gas ud!

Link to comment
Share on other sites

Det går fint jeg har dog lidt svært ved at brænde alt den energi af når jeg træner, men jeg kan tydeligt mærke og se forskel på mine muskler når jeg slapper af de er simpelt hen hårdere og mere pumpede, min vægt stiger  stødt jeg er nu oppe på en morgen vægt på 124kg og en aften vægt på 126,8kg!

De eneste bivirkning indtil videre er flatus, og lidt sure opstød!

(Redigeret af Lomax ved 1:39 pm på Nov. 14, 2001)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg ville kunne udkonkurere BP-gas eller hvis jeg fik lagt en rørledning ind, kunne jeg forsyne halvdelen af  Sjælland med gas.

Jeg stopper mit forsøg her i dag da jeg ikke gider at gå på toiletet 3-4 gange om dagen, og mere eller mindre gasse mig selv og andre hele tiden feks. man står i kø over i Kvikly, og ungen som står med sin mor bagved en begynder næsten at græde og folk skifter kø når jeg lukker en sniger ud, men nu skal det være slut!

Forskere burde lave en pille som neutralisere metan gas.

Min forbrænding er ultra høj lige nu, så jeg glæder mig til at se hvor meget fedt der ryger.

(Redigeret af Lomax ved 12:23 pm på Dec. 1, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke selv se det men min trænings makker siger at jeg ser mere ond ud, end før og jeg føler mig også mere pumpet end før.

Min vægt steg meget i starten fra 121 til 124 på en uges tid, men den toppede på 127 og underligt nok begyndte den at falde igen til ca. 125 kg men jeg ved at den vil blive lavere hurtigt med min forbrænding som den er lige nu.

Jeg har dog ikke mærket nogen særlig stor styrke framgang, men der imod mere udholdenhed hvilket er næsten ligeså godt ikke!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share