Tung jonglering?


Lenned
 Share

Recommended Posts

Hey! 8-)

Jeg har jongleret i et års tid.

Og er nu også begyndt at styrke-træne..

Efter jeg er begyndt at træne, kan jeg mærke det er nemmere at jonglere, eftersom mine arme er mere udholdene end før.. Så jeg ville høre om jeg ville kunne drage fordel at at træne med jonglering.. altså at jonglere med tunge kugler så som (petanque kugler, der hver vejer 1,5 kg..)

Det er jo primært biceps man bruger til at jonglere med, og en lille smule ryg og skulder muskler. Nu er det ikke sikkert i kender så meget til jongleringen.. men der er rig mulighed for at jonglere forskelligt, og på den måde bruge forskellige bevægelser, for at jævne belastningen ud.. Nu er det små belastninger, men til gengæld kommer de lige efter hinanden konstant..

Så mit spørgsmål er om det vil gavne noget, eller om det er spild af tid?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene, det er spild af tid. Det du vinder i muskulær fremgang, taber du på, at du ødelægger din jongleringsteknik. Træn i stedet for udholdenhed ved at presse dig til at tage nogle længere jongleringspas og lav almindelig styrketræning ved siden af.

Power juggling med kettelbells er da sjovt nok, men det vil nok heller ikke have nogen særlig effekt ift. det, du specifikt efterspørger.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det præcis du vil opnå?

- At blive bedre til at jonglere med alm str ting

- At blive bedre til tung jonglering

- At kombinere jonglering og styrketræning

- eller noget helt fjerde

KB-jonglering er rigtig fedt OG god træning, hvis man synes de lidt mere almindelige former for kuglesvingeri bliver for kedeligt, men som Sina siger er det næppe specifikt nok til at gøre dig en bedre jonglør.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share