max puls: 300m tilstrækkeligt?


gladiator
 Share

Recommended Posts

hej,

har købt pulsur og for at finde ud af hvilke pulsområder jeg skal løbe i tog jeg ud for at finde min maxpuls.

jeg varmede op i fem minutter og spurtede derefter 300m op af en bakke til jeg ikke kunne mere - pulsen kom op på 200.

efterfølgende har jeg læst lidt om det - og kan se at man skal køre på i længere tid for at finde sin maxpuls - dvs trappe og stille og roligt og give den alt til sidst - vil i mene 300m er en for kort strækning til formålet? i så fald skal min maxpuls nok komme højere op, selvom jeg var helt flad efter spurten på de 300m.

Edited by gladiator
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror din metode er fin nok, 200 lyder også plausibelt.

Ok tak.

Min hvilepuls er ca 55, dvs pulsreserve = 200 - 55 = 145.

Er det korrekt forstået at man skal træne 95-100% af sin pulsreserve + hvilkepuls for at forbedre sin kondi? Dvs jeg ska løbe intervaltræning hvor pulsen kommer op i området 192 - 200?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil være sikker på at din maxpuls er korrekt kan du gentage testen, men lidt længere distance. Løb evt ca 1 km i roligt tempo efterfulgt af 1-2 km løb i stigende tempo, hvor du afslutter med en lang spurt opad bakke. Hvad angår træningspuls vil 95+% ganske sikkert resultere i form forbedring men mindre kan sikkert også gøre det!

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share