Eksplosiv træning


jeppejeppe
 Share

Recommended Posts

nogen som har nogle forslag, til et komplet træningsprogram, eller bare nogle øvelser til eksplosiv til træning.

Her tænker jeg acceleration, deceleration, topfart, "hurtige fødder" håber i forstår (fx ladder drills) evt også nogle øvelser til at øge mit vertikale hop, da større springstyrke må have indflydelse på acceleration eller tager jeg fejl? ellers kunne de vertikale hop bare være en afveksling i træningen.

på forhånd tak(:

Link to comment
Share on other sites

Kort sagt, så hjælper vægtløftning enormt på ens eksplosivitet. Er selv vægtløfter, og kan nemt hoppe op og hænge mig i en basketkurv (om jeg kan dunke ved jeg ikke, da jeg aldrig har forsøgt mig med en bold). Om du kommer til at løbe hurtigere eller flytte fødderne hurtigere kan jeg ikke garantere for, men jeg kan garantere dig for, at bliver du dygtig til træk og stød, så bliver du også eksplosiv.

Men efter som træk og stød er to meget tekniske løft, så synes jeg du skal give dig i kast med de mindre teknisk krævende versioner, råtræk og frivend (på engelsk: power snatch og power clean)

er en rigtig god video omkring øvelserne. Det bedste vil dog være at finde en træner som er kompetent inden for disse løft. Edited by Llama
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share