har brug for dybdegående vejledning


the y
 Share

Recommended Posts

hej folkens det her en min første post herinde,

lidt om mig

16 år

175-180cm

ca. 75kg

jeg kunne godt tænke mig at starte et styrke/motions trænings program

men hvor at jeg bibeholder så meget muskel masse som mugligt

jeg tænkte noget ala.

mandag: crossfitter 2x 30min ca 600 kalorier forbrændt (ikke sikker på navnet) + kalorie underskud

tirsdag: styrketræning har et program på 1.5 time hvori der også er 20 min løb/cykling + normal kost

onsdag: crosfitter 2x 30 min + kalorie underskud

torsdag: styrketræning kun gulv øvelser der hjemme 30-1 time pga. arbejde

fredag:crossfitter 2x 30 min

lørdag: løb (evt. crossfitter nu hvor vinteren kommer)hver anden weekend arbejde

søndag: løb (evt. crossfitter) hver anden weekend arbejde

kan man sådan skifte mellem underskud og normal kost ? eller mister man effekten

hvad skal man spise?

for muskelopbygning?

for fedtabrænding?

er det noget med at man skal have tømt "kulhydrat tanken"?

før man kan forbrænde fedt?

hvor meget protein osv skal man spise?

links eller forslag til retter?

er mit skema urealistisk? Jeg har skole 8-14.25 hver dag og skolen regner med vi bruger 1.5 time på lektier 8-16.00

og jeg vil gerne holde 7-8 timers søvn ergo har jeg 8 "fri timer" i døgnet jeg arbejder 32 timer om måneden ud over skole

ps. jeg vil gerne træne mave muskler ryg muskler bi-tri ceps bryst muskler og ben regner jeg med bliver trænet af crosfitter

hvordan holder jeg best min plan når jeg først er igang? motivation? undgå fjernsyn computer

evt? kom med gode råd på forhånd tak!!! :D det ville være rigtig rart at få noget hjælp

Link to comment
Share on other sites

Omkring selve det med kost og træningsplanlægning: Det kan jeg ikke lige svare på, da jeg ikke er så godt inde i verdnen endnu :-D

Men vil dog pointere: Med mindre at der bliver kørt tung Cross (ex. Dødløft, 5 reps, 1½ x Body Weight), så får du ikke større muskler af Crossfit.. CF træner mere musklernes udholdenhed, da du jo som bekendt har en ½ time hvor du tonser igennem, og gerne ca. den/de samme muskelgruppe®.. Så hvis du vil have øget muskelmasse, så må du hellere finde de frie vægte frem..

Kan høre du har erfaring med CF, så derfor ser det ikke ud til du har brug for maskiner..

Men sørg stadig for at have fokus på din teknik i de forskellige øvelser. Du er i en aldersgruppe hvor man som instruktør og/eller udøver, skal være obs på korrekt teknik og at holde i tide hvis det gør ondt.

Link to comment
Share on other sites

Hvornår restituerer du?

som der også bliver nævnt så hvis det er større muskler du ønsker, kunne du godt skære en af de (efter min mening for)mange CF træninger væk.

hvad er det overordnede mål med din træning?

har ikke den store erfaring med kosten, men et generelt princip er jo at hvis du forbrænder mere end du indtager, ja så taber du dig.

så hvis du 2 gange om ugen spiser mindre end du forbrænder så vil du også tabe dig.

vil til sidst sige at det er vigtig at du ligger noget restitution ind, da det er der og når du sover, at dine muskler udvikler sig.

håber du kan bruge det

Link to comment
Share on other sites

hvorfor tror jeg man kan få bu,ser af protein pulver: fordi jeg har læst om en dude som fik det på et andet forum www.thegame-online.dk/>motion forum

MIT MÅL: er at tabe mig og få en flotere figur

ikke fordi jeg er specielt tyk

eller har "tændstik" arme

restituation: jeg tænker at jeg for det de dage jeg bruger crossfitteren? (den maskine som man "løber" på) jeg kan godt lide den da den fortæller mig hvor meget jeg forbrænder: ca 100 kalorier per 10 min

tak for svarende det hjalp lidt

MEN FORTSÆT ENDELIG MED AT KOMME MED SVAR.

jeg skal gerne have fastlagt en kost-motions plan som er realistisk og opnågelig før jeg går igang for alvor

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil muskel opbygge skal du i gang med vægttræning, læs de pinned tråd i styrketrænings forum

har lige været igang med styrketræning et halv år med fin gevindst men har ihærdigt prøvet at få 6-pack og det lykkedes! man kan bare ikke se den pga. mave-fedt

så nu årøver jeg den anden vej tabe mig først mens jeg forhåbeligt beholder mine muskler, og derefter kører på med lidt mere muskel træning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share