Sign in to follow this  
Excess

Excessive Training

Recommended Posts

Det kan gøres meget bedre end i Danmark mange steder i verden. Vi er virkelig på vej til at blive et andenrangs land. Eneste grund til, at blive tilbage ville være fordi du er patriot, vil ofre dig og kæmpe imod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kan gøres meget bedre end i Danmark mange steder i verden. Vi er virkelig på vej til at blive et andenrangs land. Eneste grund til, at blive tilbage ville være fordi du er patriot, vil ofre dig og kæmpe imod.

Eller også vurderer man at værdien af den samlede pakke i DK til at være højere end andetsteds. Kunne jeg tænke mig lavere skatter, mindre bureaukrati og lidt mindre regn og slud? Ja, helt bestemt. Sætter jeg endnu mere pris på min omgangskreds, min familie, de smukke Københavnske piger og naturen omkring mine forældres gård i Vestjylland? Ja, indtil videre i hvert fald :smile:

Fortæl gerne lidt om hvordan det går med diæten, Excess.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eller også vurderer man at værdien af den samlede pakke i DK til at være højere end andetsteds. Kunne jeg tænke mig lavere skatter, mindre bureaukrati og lidt mindre regn og slud? Ja, helt bestemt. Sætter jeg endnu mere pris på min omgangskreds, min familie, de smukke Københavnske piger og naturen omkring mine forældres gård i Vestjylland? Ja, indtil videre i hvert fald :smile:

Fortæl gerne lidt om hvordan det går med diæten, Excess.

Aiiii bro6! Det går rigtig fint med diæten, er ved at være godt i bund på fedtprocenten, så jeg er meget tilfreds. Føler mig ikke specielt godt tilpas når fedtprocenten bliver for høj og jeg føler mig bloated. Min egen vurdering er at der skal 1 kg af endnu før jeg er helt ripped - så kan jeg så være det i én måned og smadre det hele på drukture i sommerferien :laugh: Jeg har i øvrigt fortsat med bulletproof lige siden jeg skrev om det sidst. Dvs jeg i snart 3 uger har drukket bulletproof smoothie hver morgen og det har virkelig givet pote. Fedtet er støt roligt raslet af og jeg har haft ganske fint overskud og ikke følt mig sulten før hen over middag. Genialt!

Jeg dropper i øvrigt at melde mig ind i PG for nu, af flere årsager. Min primære årsag til at starte i PG var, at de har tunge DB's. Men på mit nye job er der et motionsrum hvor man selv kan samle tunge DB's så det er mega win! Derfor bliver jeg foreløbig i fdk da jeg kan spare penge på oprettelse og kontingent i forhold til PG. Desuden har PG ikke særlig gode åbningstider hvilket også var et minus. Sidst men ikke mindst regner jeg med, at mange af mine træninger bliver udendørs i rings osv til sommer. Derfor ville jeg alligevel ikke få benyttet mig særlig meget af faciliteterne i PG. Jeg vil dog bestemt ikke afvise, at jeg melder mig ind til vinter hvor der er mere tid til at træne indendøre.

Ellers kører det fint med træningen - har holdt alle mine træninger omkring 1 time eller mindre og det har jeg været rigtig glad for. Fedt at få pulsen op og lave sin almindelige træning til en slags cirkeltræning. Gjorde i øvrigt et røverkøb i går. Købte en gammel Peugeot competition 7000 racer for 500kr! Det er en Columbus Brain ramme og komplet Campagnolo Veloce! Køn er den ikke, der er en del ridser og lidt rust på stellet, men for fanden den kører som en drøm! Forfælgen var dog smadret, så jeg har smidt en gammel Rigida DP18 på som jeg havde stående. Det er denne model i samme farver $(KGrHqIOKpME6eBd+CBiBPj,HfQYpQ~~48_20.JPG

Jeg har i øvrigt indfriet en gammel drøm og er begyndt på svævefly certifikat - det er noget af det fedeste jeg nogensinde har gjort. Jeg kan kun anbefale det til alle som nogensinde har drømt om at flyve selv!

Edited by Excess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er nemlig rigtig godt og fin afveksling i forhold til spejlæg og bacon, som virkelig hang mig ud af halsen. Man skal lige vænne sig til det høje fedt indtag fra morgenstunden. Den første time kan det føles lidt mærkeligt, man har en tung fornemmelse i maven samtidig med at man har carb cravings. Det forsvinder dog efter en times tid og så har man en super stabil mæthedsfornemmelse i 4-5 timer og rigtig fint konstant energiniveau. Efterhånden vænner maven sig til det og jeg har absolut ingen problemer med det nu. Desuden er det sindssygt nice at kunne banke morgenmad ned på få minutter når man, som jeg, har sindssygt travlt om morgenen. Det kan i øvrigt stærkt anbefales at indtage d3 vitamin tilskud samtidig da det er fedtopløseligt.

I morges lavede jeg en lille WOD inden inden jeg skulle i skole:

5 runder af:

10 DB rollout flyes med 10kg DB's

10 pullups

10 chestdips

10 squat, crunch and shoulder press med 20kg KB

Fik desværre ikke taget tid, men pulsen røg i vejret op sveden haglede ned. Super lækkert at starte dagen på!

Edited by Excess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo, jeg mente det var dig, der henviste til en artikel om en træningsmetode hvori man trænede en masse sæt med hhv. 2RM og 4RM, men kan ikke finde den. Siger det dig noget?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo, jeg mente det var dig, der henviste til en artikel om en træningsmetode hvori man trænede en masse sæt med hhv. 2RM og 4RM, men kan ikke finde den. Siger det dig noget?

Det siger mig noget, men jeg kan sgu ikke huske hvor jeg har læst det. Det er dog noget som er meget diskuteret - hele debatten handler om myofibrillar bs sarcoplasmic hypertrophy. Nogen mener, at man får mere blivende og "rigtig" muskelmasse samt hård muskelmasse ved at træne få tunge reps hvorimod klassisk BB giver primært giver en ophobning af væske og lignende i musklen. Dette bruges til at forklare, hvorfor BB'ere allerede taber meget størrelse på bare en uge uden træning. Prøv at google det lidt og læse rundt omkring, så finder du garanteret noget!

Edited by Excess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det var vist 14 sæt a 1 rep på 2RM den ene gang, og 7 sæt af 2 rep af 4RM den anden gang. Tænkte det skulle prøves i morgen.

Jeg måler nu ikke størrelsen på mine pecs, da jeg føler det er så upræcist, men jeg vil sværge at jeg er ikke nær så swollen som jeg var for 10 dage siden da jeg stoppede BB/styrketræningen. samtidig er jeg way mindre bloated... vommen har ændret udseende fuldstændig på bare 10 dage.

EDIT

http://www.staleytraining.com/articles/charles-staley/edt-for-maximal-strength-development.htm

Edited by Paideia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det var vist 14 sæt a 1 rep på 2RM den ene gang, og 7 sæt af 2 rep af 4RM den anden gang. Tænkte det skulle prøves i morgen.

Jeg måler nu ikke størrelsen på mine pecs, da jeg føler det er så upræcist, men jeg vil sværge at jeg er ikke nær så swollen som jeg var for 10 dage siden da jeg stoppede BB/styrketræningen. samtidig er jeg way mindre bloated... vommen har ændret udseende fuldstændig på bare 10 dage.

EDIT

http://www.staleytra...development.htm

Nå ja, det var sådan det var.. Mener at det er DBM eller fameboy som kører/har kørt det program!

TRS << Den shake er så nice! Der er jo også prots fra mælken, du har slet ikke behov for mere protein i dagens første måltid :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virker dog som der er lige lovlig meget fatties i den shake... 100g om dagen er hvad jeg sigter efter. Hvis jeg spiser den slags bliver der jo ingen hot wings til aftensmad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virker dog som der er lige lovlig meget fatties i den shake... 100g om dagen er hvad jeg sigter efter. Hvis jeg spiser den slags bliver der jo ingen hot wings til aftensmad!

Skær ned på dine carbs og få mere fedt i stedet, det vil din krop takke dig for! Formålet med bulletproof er netop, at du får en stor mængde fedt i dagens første måltid. Dette har flere fordele:

1. Noget tyder på, at kroppen bliver bedre til at udnytte fedt som energikilde resten af dagen, hvis dit morgenmåltid primært består af fedt

2. Du er mæt i 5-6 timer efter din shake, en lang periode hvor kroppen kan forbrænde fedt uden at få tilført carbs

3. Den meget lave blodsukkerstigning giver igen kroppen gode muligheder for at forbrænde fedt - desuden undgår du down-perioder i dit energiniveau i løbet af morgenen.

Alt i alt en perfekt kombination, hvis man gerne vil være ripped og ikke gider vade rundt og føle sig sulten konstant :smile:

Edited by Excess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skær ned på dine carbs og få mere fedt i stedet

jeg er carb-free mandag til søndag. Under 10g om dagen, tror jeg. Til gengæld ca. 250g protein. Fedt er uvist, men det ligger vel omkring 100-150.

har øvrigt spist mit sidste måltid bacon n eggs i dag, damn jeg er træt af det møg.

men ok, jeg vil køre din bulletproofshake fra i næste uge i stedet. og så acceptere 150-170g fatties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det siger mig noget, men jeg kan sgu ikke huske hvor jeg har læst det. Det er dog noget som er meget diskuteret - hele debatten handler om myofibrillar bs sarcoplasmic hypertrophy. Nogen mener, at man får mere blivende og "rigtig" muskelmasse samt hård muskelmasse ved at træne få tunge reps hvorimod klassisk BB giver primært giver en ophobning af væske og lignende i musklen. Dette bruges til at forklare, hvorfor BB'ere allerede taber meget størrelse på bare en uge uden træning. Prøv at google det lidt og læse rundt omkring, så finder du garanteret noget!

Det er en myte - at BB'ere taber størrelse pga. skyldes vist bare væskeophobning pga. carbs eller krudt

http://www.kropblog.dk/?p=314

Mht. Bulletproof, jeg spekulerer i at gå all in på en heksedoktorkur for en periode. Kan du linke til noget grundlæggende/"start her" på hans side?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paideia << Yeah giv det et skud! Man bliver ripped af et højt fedtindtag.

Durden << Der er en lille introduktion til det her http://www.bulletproofexec.com/how-to-make-your-coffee-bulletproof-and-your-morning-too/ og et længere interview med manden bag her

Jeg har dog valgt at opgradere konceptet til en smoothie, da jeg synes man mangler alt for mange mikro og makronutrienter ved udelukkende at starte dagen med en kop kaffe med fedt i. Derfor tilføjer jeg whey, blåbær, brombær og jordbær samt sødmælk og ofte lidt yoghurt - nogen gange ryger der også en kiwi med skræl på i og nogen gange lidt mandler og frø. Det er IMO en langt sundere approach til konceptet og samtidig får man lidt prots til at holde på/bygge muskelmasse fra morgenstunden. Så længe størstedelen af kalorierne kommer fra fedt, skulle det stadig virke efter hensigten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netop. Så spørgsmålet er, hvordan ville man få makronutrienter, især antioxidanter med ned i sådan en satan, hvis whey smager af choko-mint. Kaffe, smør, sødmælk og choko-mint? Killer combo. Hvad kunne man føje som sidst led? Bare varme nogle frosne bær op ved siden af spise til som grød?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pyha det er godt nok noget af en Kalorie/Fedt bombe...

Var der ikke et forsøg, der blev fulgt af danmarks radio, hvor nogle danskere skulle over indlands isen, og fik en fedt holdig kost?

Jeg mener ikke det forsøg viste at de blev bedre til at udnytte fedt som energi kilde over den korte tid. For eskimoernes, og i dette tilfælde også Tibetanerne er der vel tale om overlevelse af dem der bedst kunne tilpasse sig deres specielle miljø?

Hvad består indtages af resten af dagen?

Edited by Arcus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excess!!!

Kom så i swings med den uber svedige log igen!

Spørgsmål???

Er begyndt på ring basics.

Hvad vil du anbefale at ligge ud med for øvelser?

Forsøger mig med skin the cat og muscle ups. Andre ideer til sjove ting & sager?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this