Ingen minusser ved kreatin?


Pythoner
 Share

Recommended Posts

Hey MOL!

Jeg er kørt lidt træt i min træning da jeg synes nogle af resultaterne på det sidste er udeblevet.

Jeg læste mig frem til, at kreatin ingen bivirkninger har, og at det er et 100% naturligt stof vi selv producerer.

- Men hvorfor bruger alle det så ikke?

Det virker som om, at jeg har 'overset' noget? Udover at det selvfølgelig er en økonomisk udgift osv. burde det vel være attraktivt for alle og enhver?

Link to comment
Share on other sites

Hey MOL!

Jeg er kørt lidt træt i min træning da jeg synes nogle af resultaterne på det sidste er udeblevet.

Jeg læste mig frem til, at kreatin ingen bivirkninger har, og at det er et 100% naturligt stof vi selv producerer.

- Men hvorfor bruger alle det så ikke?

Det virker som om, at jeg har 'overset' noget? Udover at det selvfølgelig er en økonomisk udgift osv. burde det vel være attraktivt for alle og enhver?

Alle bruger det.

Link to comment
Share on other sites

Nå okay, jeg havde opfattelsen af det modsatte! :)

Jamen jeg vil da kigge nærmere på det så..

Det er meget forskelligt hvad folk får ud af det. Det siges at ca. 20% er non-respondents, altså at de ikke mærker nogen forskel ved at tage det.

Hvis du med kreatintilskuddet formår at øge mængden af kreatin i dine kreatindepoter, så vil flere af dem der tager det også have en tendens til at holde mere væske i kroppen. Det kan for nogle se ud som om musklerne vokser en del.

Da kreatin binder vand er det en god idé at drikke en del mere vand end man plejer. ½-1 liter har jeg hørt.

I første omgang jeg tog kreatin følte jeg en mærkebar styrkeforøgelse. Her i anden omgang synes jeg at effekten er so so.

Jeg ville ikke have nogen kvaler med at anbefale andre at prøve kreatin og jeg er ellers ret hys omkring supplements i det hele taget. Kører helst uden. Jeg tvivler stærkt på at det kan skade noget som helst, andet end pengepungen, at afprøve det. Go for it! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kreatin er ikke egnet til alle. Hvis man f.eks. dyrker konditionstræning ved siden af sin styrketræning er det ikke optimalt at indtage kreatin. Først og fremmest øger kreatin celledehydreringen hvilket gør dig mere tørstig. Dette er ikke optimalt i mange sportsgrene hvor man skal være aktiv længere tid ad gangen. Du ophober desuden en del væske i kroppen, hvilket igen ikke nødvendigvis er optimalt i sportsgrene hvor det er en fordel at være let. Desuden giver kreatin et stærkt forøget pump i musklerne under aktivitet, hvilket igen ikke er optimalt under løb f.eks.

Jeg har tidligere haft enormt gode resultater med kreatin i forbindelse med styrketræning. Jeg syntes dog, at det var belastende at jeg skulle drikke så meget mere vand end normalt.

Link to comment
Share on other sites

Kreatin er ikke egnet til alle. Hvis man f.eks. dyrker konditionstræning ved siden af sin styrketræning er det ikke optimalt at indtage kreatin. Først og fremmest øger kreatin celledehydreringen hvilket gør dig mere tørstig. Dette er ikke optimalt i mange sportsgrene hvor man skal være aktiv længere tid ad gangen. Du ophober desuden en del væske i kroppen, hvilket igen ikke nødvendigvis er optimalt i sportsgrene hvor det er en fordel at være let. Desuden giver kreatin et stærkt forøget pump i musklerne under aktivitet, hvilket igen ikke er optimalt under løb f.eks.

Jeg har tidligere haft enormt gode resultater med kreatin i forbindelse med styrketræning. Jeg syntes dog, at det var belastende at jeg skulle drikke så meget mere vand end normalt.

Nåh jeg troede ellers at det var fordi at kreatinen bandt mere vand i kroppen...

Link to comment
Share on other sites

Som sagt er kreation et stof vi selv producere må du ikke indtage det over længere perioder. Grunden til dette er at kroppen selv vil holde op med at producere det (da du indtager det) og det har bestemt ingen positiv effekt!

Så du skal finde ud af hvor meget du kan indtage og i hvor lang en periode.

Snak med et ernæringsekspert, fitnessekspert eller noget i den stil!

- Demco

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share