Fornuftig nok kostplan?


n0rgaard
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har lidt problemer med hvad jeg må spise og hvor meget etc. så det ikke vil modhjælpe vægttabet. Derfor vil jeg høre jer ad om dette ser helt tosset ud eller om det er nogenlunde til en fast madplan.

Jeg er 23 år gammel, vejer 121,6 sidst jeg tjekkede, 178cm høj, og vil meget gerne ned på 90 i løbet af 6 mdr.

Som man kan se i min log, bliver der lagt meget fokus på at jeg spiser for lidt og for dårligt.

logbog

Morgen

• Yoghurt 300 gr (240 kcal.)

eller

• 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal.)

Formiddag

• 2 stk. let knækbrød med lidt plantemargarine og 1 banan (150 kcal.)

eller

• 1 banan og 1 appelsin (131 kcal.)

Frokost

• 1 rugbrød med 4 stk røget medister og 1 tomat. (250 kcal ca.)

eller

• Salat af 200 g grøntsager og ca. 180 g tun i vand. (280 kcal ca.)

Eftermiddag

• 2 stk. let knækbrød med lidt plantemargarine og 1 banan (150 kcal.)

eller

• 1 banan og 1 appelsin (131 kcal.)

Aftensmad

• 200 g grøntsager (100 kcal ca.)

med tzatziki. (150 kcal ca.)

2-3 kartofler/2 dl kogt fuldkornspasta/grovbulgur/brune ris (120 kcal ca)

125 g tilberedt kød, fjerkræ eller fed fisk, 150g hvis det er tilberedt mager fisk (150 kcal ca.)

1 tsk. fedtstof til tilberedningen (kcal ??)

Ud på aftenen

• 5 gulerødder eller ligne + 1 frugt. (190 kcal ca.)

Før træning

• Et glas skummetmælk og en banan.

Og det er cirka 1900 kcal.

Tak på forhånd

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

Du spiser ikke særligt meget, men det kan du jo selv justere alt efter, hvor meget du taber dig. Så længe det ikke betyder, at du snyder dig selv - dvs. at du kan holde kostplanen, så er det fint. Du kunne overveje at skifte youghurten ud med Cheasy's 0,1% youghurt - så kan du spise lidt mere. Samtidigt vil jeg gerne have lidt protein ind i mellemmåltiderne, men der er ingen tvivl om at du vil tabe dig, hvis du spiser det her hver dag - og du vil tabe dig meget og hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ser kostplanen meget sund ud. Hvis målet er at tabe sig og 1900kcal gør at du ligger i kalorieunderskud, så vil du jo tabe dig så længe du fortsætter i underskud.

Så det er bare om at holde øje med vægten.

Hmm Jeg taber mig ikke på det antal kalorier og har fået at vide jeg skal skrue op?

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=58790

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hmmm syntes virkelig der er meget frugt på din kostplan. Der er anbefalet 1-2 stykker frugt om dagen (banan tæller for to) måske vis du lavet din kostplan om til 1600 kcal hvilket er meget.

Vis du har brug for hjælp så spørg bare

Link to comment
Share on other sites

Drop alt frugt og spis grøntsager i stedet (hold lidt igen med gulderødderne pga et meget højt GI)

Drop alle kulhydrater fra ris, pasta osv. Kulhydrater skal du have via grøntsager.

Spis mere kød (hold igen med det røde)

Plantemargarine?? Jesus!

Og 7 måltider om dagen? Spis færre måltider og brug din tid på noget andet end mad.

Link to comment
Share on other sites

Kan se på din blog, du ikke spiser særligt sundt og ikke motionerer noget videre og jeg tror ikke du når dit mål på den måde. SVJH slås du med ,at du kun kan lide sådan noget meget trad. dansk mad det er ikke noget der fremmer forbrændingen. Frugten skal ned som andre skiver og du skal have et halvt/helt æg til dine mellemmåltider og så skære i gulerødderne.

Hvis du vil have det skal batte, skal du nok gøre op med en masse af dine forestillinger om det her projekt.

At skære i kalorier er ikke nok, når man har nået din størrelse. Der skal spises sundere og motioneres...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share