Vægttab er gået i stå


Qvist2000
 Share

Recommended Posts

Hej

Har lige oprettet mig for måske at få lidt hints.

Jeg er blevet +40 år men er i OK form. Vejer 90 kg nu og er rimeligt "vægttrænet". 185 cm høj.

Nå men siden start december har jeg strammet gevaldigt op på kosten og træningen og er nu på ca. 90 kg, efter jeg har smidt ca. 6 kg.

Min målsætning er 85 kg, men vil nok ved ca. 87 kg være ganske slank (så ikke super overvægtig).

Problemet er at vægttabet er gået i stå de sidste par uger eller 3. Der sker stort set intet.

Jeg træner vægttræning ca. 3 x om ugen og cardio 4-5 gange om ugen (cardio i ca ½ time hver gang)

Mit kalorieindtag ligger på ca 2000 kcal om dagen primært på 3 hovedmåltider.

- Morgenmad en grovbolle eller en gang A38 med mysli

- Frokost primært kød og salat (intet brød eller lign)

- Aftensmad hvad der nu er men ikke så meget og fokus på ikke for mange kylhydrater.

- Måske lidt aftensnack ala knækbrød med pålæg.

Fre/lør falder jeg lidt i men stofskiftet skal vel op..... lidt rødvin etc. Ikke helt amok

I gamle dage da jeg gik op i træning eller bare indtil for relativt få år siden synes jeg der raskede hurtigere af.

I gamle dage kørte jeg så også kalorierne over 5-6 måltider -..... men betyder det så meget?

Det jeg har fået at vide jeg skal prøve er at

- dele maden ud på flere måltider

- spise op mod 2500 kcal pr dag. da kroppen ellers holder på det den har (hvordan faen kan den det med så meget træning?)

Med det skulle jeg kunne tabe ca 300 gram pr. uge

Jeg fatter for det første ikke at der ikke sker noget da jeg kører ret stringent og jeg forstår heller ikke engang hvorfor det kun skulle give 300 gr pr uge egentlig. In the old days gik det hurtigere

Hvad siger jeres ekspertise?

Sku pænt frustrerende at være gået i stå 5 kg for tidligt

Link to comment
Share on other sites

Hej

For det første vil jeg sige, hvis det du gør ikke virker, så gør noget andet.

Jeg er en tro kopi af dig, dog ikke alder (46). 184 cm og 89-90 kg. Jeg har tabt mig fra 130, og mit nuværende mål er 85 kg. Jeg er også gået i stå, og det har jeg prøvet før i mit forløb. Så jeg ved jeg skal gøre noget andet, end det jeg plejer. Øge træningsmængden, sætte mit kcal indtag ned. Cykler 25 km dagligt, og tager 4 spinning timer om ugen. Så løber jeg 3x20 min om ugen. Mit indtag har jeg nogenlunde styr på, men jeg ved jeg spiser for meget til at tabe mig.

Sidst jeg gik i stå, begyndte jeg til spinning. Det hjalp. Så det vil jeg foreslå dig. Har du prøvet ro-maskinen (få vejledning i brugen eller se her www.concept2.com)

Og er du helt sikker på du ikke spiser mere end de 2000 kcal? Og lad være med at falde i fre/lørdag indtil du har tabt de sidste 5 kg. Hvad er lidt rødvin, iflg. dig. 1 glas rødvin indeholder 100-110 kcal (12 cl pr glas).

Link to comment
Share on other sites

Hej

Har lige oprettet mig for måske at få lidt hints.

Jeg er blevet +40 år men er i OK form. Vejer 90 kg nu og er rimeligt "vægttrænet". 185 cm høj.

Nå men siden start december har jeg strammet gevaldigt op på kosten og træningen og er nu på ca. 90 kg, efter jeg har smidt ca. 6 kg.

Min målsætning er 85 kg, men vil nok ved ca. 87 kg være ganske slank (så ikke super overvægtig).

Problemet er at vægttabet er gået i stå de sidste par uger eller 3. Der sker stort set intet.

Jeg træner vægttræning ca. 3 x om ugen og cardio 4-5 gange om ugen (cardio i ca ½ time hver gang)

Mit kalorieindtag ligger på ca 2000 kcal om dagen primært på 3 hovedmåltider.

- Morgenmad en grovbolle eller en gang A38 med mysli

- Frokost primært kød og salat (intet brød eller lign)

- Aftensmad hvad der nu er men ikke så meget og fokus på ikke for mange kylhydrater.

- Måske lidt aftensnack ala knækbrød med pålæg.

Fre/lør falder jeg lidt i men stofskiftet skal vel op..... lidt rødvin etc. Ikke helt amok

I gamle dage da jeg gik op i træning eller bare indtil for relativt få år siden synes jeg der raskede hurtigere af.

I gamle dage kørte jeg så også kalorierne over 5-6 måltider -..... men betyder det så meget?

Det jeg har fået at vide jeg skal prøve er at

- dele maden ud på flere måltider

- spise op mod 2500 kcal pr dag. da kroppen ellers holder på det den har (hvordan faen kan den det med så meget træning?)

Med det skulle jeg kunne tabe ca 300 gram pr. uge

Jeg fatter for det første ikke at der ikke sker noget da jeg kører ret stringent og jeg forstår heller ikke engang hvorfor det kun skulle give 300 gr pr uge egentlig. In the old days gik det hurtigere

Hvad siger jeres ekspertise?

Sku pænt frustrerende at være gået i stå 5 kg for tidligt

Jeg er ret sikker på, at du simpelthen bare spiser for meget. Dit kalorieunderskud svinder meget hurtigt ind - både med de små-bitte ligegyldige ekstrating man spiser + man liige tager lidt for store portioner. Desuden skal man jo regne med, at når man taber sig mange kg, så skal man løbende nedjustere mængden af mad fordi ens forbrænding går længere ned når man taber sig. kroppen skal bære på mindre i løbet af dagen - så derfor.

Få endnu mere styr på føden - og nedjuster hvis nødvendigt.

Til dig der svarede i tråden. Jeg synes det lyder som om du dyrker virkelig meget motion for at tabe dig. I din situation kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke bare indtager mindre mad i stedet for at spinne spinne og spinne så meget. Det er dog lidt nemmere at tage lidt mindre mad?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share