Sign in to follow this  
EmilSJ

Udstrækning til spark og lign.

Recommended Posts

Hej MOL.dk.

Jeg er begyndt til kampsport, og jeg er lidt træt af ikke at kunne lave høje spark ( mod hovedet). Jeg kunne godt tænke mig at få lidt hjælp til hvad der kan få mig til at kunne udføre sådanne spark :D

Mange tak

Emil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stræk ud efter hver træning, og hold hvert stræk i ca. 30 sekunder. Du skal presse dig når du strækker, men stadig med måde :). Brug vejrtrækningen til at nå længere ned i strækkene - træk vejret dybt ind, pust ud og søg dybere samtidig. Prøv også så vidt muligt, at slappe af i den muskel du strækker.

Jeg har selv gået til karate, og vil gerne i gang igen (skal bare i lidt bedre form :p), så har også selv strukket lidt ud, for at øge min smidighed.

Det jeg gør, når jeg strækker ud er:

Varmer op - Det er bedst at være varm, når du laver udstræk, det minimere chancen for at få skader.

(Numrene følger dette billede: http://img840.images...54/34997554.jpg) - Vidste ikke hvordan jeg skulle forklare det, så tegnede det i stedet :p

Alle stræk er 30 sek.

1. Venstre side: Stræk #1 + #2, dernest højre - eller start med højre, dit valg :) (120 sek).

2. Stræk #3 - Hvert ben, hver for sig, derefter samlet. (90 sek).

3. Stræk #4 - Hvert ben, derefter samlet som #5 (90 sek).

4. Stræk #6 - Hvert ben (60 sek).

5. Stræk #7 - Du ligger med "maven mod gulvet" med benene væk fra hinanden som i spagat, men ikke med strakte ben (30 sek).

6. Stræk #8 - Pres dig forover - Husk det med vejrtrækningen, hjælper rigtig meget her. (30 sek).

7. Stræk #9 - Hvert ben (60 sek).

8. Stræk #8 - Igen - Jeg kan godt lide lige at presse den igen, efter jeg har gjort det mod hvert ben, fordi man nu kan presse sig selv længere frem :) (30 sek).

Så alt i alt under 10 minutter.

Håber det gav lidt hjælp :)

Hvis du har nogen spørgmål, fyrer du bare løs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forresten kan du også gøre det, at du vælger at udfører de spark du gerne vil være god til, lige efter du har udført din udstrækningscycklus, da dine muskler gerne skulle være godt varme og "afslappede" nu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Nogen gode råd mod ondt i lysken (skridtet)?? Jeg træner Thai boksning, og har haft ondt i lysken igennem mange måneder. Det er mest når jeg laver high-kicks det spænder (gør ondt) i lysken.

Jeg har været til massage, og det har hjulpet lidt, men det gør stadig ondt.

Nogen der har nogen gode råd til hvad man kan gøre ved dette?

Mvh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this