HST - igen!!!


incognito
 Share

Recommended Posts

Jeg prøver at holde øvelser for de enkelte kropsdele samlet. Der er dog mange der hælder til at man bør køre de store multiledsøvelser først. Jeg har valgt at ligge bænkpres først, dødløft midt og squat sidst i programmet, da jeg på den måde får fordelt de største belastninger mere jævnt og dermed har mere energi over hele programmet.

Som regel giver Squat mig en god gang kvalme..... :D, hvorfor den ligger placeret til sidst, så jeg bare behøver at vælte ud i badet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har god erfaring med at lægge de store øvelser først...

Hvis jeg kører noget andet først, så kan jeg ikke præstere det samme.

Dødsløft kommer dog til sidst, da jeg sparer mit greb til alle de andre øvelser!

Jeg spreder mine øvelser, da jeg har de bedste resutatsmæssige erfaringer med det, og så synes jeg træningen kører mere flydende. Man skal ikke sidde og samle kræfter, for de er allerede samlet, mens man har kørt en anden muskelgruppe!

Link to comment
Share on other sites

Ganske enig - efter en gang squat føles kroppen fantastisk parat til at løfte vægte. Hvis det samtidig øger mængden af fri testosteron i kroppen, kunne man argumentere for at ligge eksempelvis squat først og dødløft sidst, for at have en løbende frigivelse af testosteron... Men det er vist mere "Arm-chair stuff" end nødvendigt... løft de satans vægte, undgå skader og vær konstant tilbagevendende, så er det svært ikke at vokse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share