Målmandsproblemer


Keeper-Jørgensen
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg spiller fodbold og står på mål. Jeg har det her lille problem med at jeg ikke kan kaste mig til venstre side, der er ingen problemer når det gælder den højre, men når jeg skal kaste mig til den venstre side, lander jeg altid på maven.. Nogen gange, så "tør" jeg nærmest heller ikke at kaste mig, så jeg lader den enten gå ind, eller prøver med benet, også ser man dum ud hvis den ryger ind, og specielt når man er kommet op på 2.holdet, og spiller nogen kampe med 1.holdet.. Så jeg ville spørge om der er nogen som kan hjælpe mig med mit problem, om der er nogle øvelser? Jeg vil blive meget glad hvis i vil hjælpe mig med det.. Tak på forhånd!

Hilsen målmanden, Steffen Jørgensen

Link to comment
Share on other sites

Er problemet at:

Det gør ondt at lande på venstre side?

At du ikke kan finde ud af at lande på siden når du smider dig til venstre?

At du ikke kan finde ud af at lande på siden når du smider dig til venstre og at det derfor gør ondt?

Eller at du ikke tør?

Link to comment
Share on other sites

En ting mange har haft gavn af når det kommer til at blive bedre til deres svage side eller at lære noget nyt er at arbejde med det mentalt.

Først skal du have 100 % styr på hvad det er du gør (rigtigt) når du smider dig til højre, glem bolden til at starte med, det er ikke den der er vigtig lige nu. Smid dig en gang til højre, tænk over hvad du gjorde/hvordan var dit bevægelsesmønster, tænk over hvordan du overfører det til din venstre side (=du skal spejle dine bevægelser), gentag et par gange og begynd derefter også at smide dig til venstre.. Det ser helt sikkert dumt ud at du smider dig rundt uden bold, men det virker!

Når du føler du har styr på det (eller hvis det tager lang tid for at undgå trivialitet) kan du begynde at få nogle skud du skal redde, start med bløde skud så du stadig har 'tid' til at indarbejde dit bevægelsesmønstre, skift mellem højre og venstre side. Husk stadig det mentale, evaluer hver eneste gang du har smidt dig og overvej hvad du gjorde rigtigt/forkert. Øg intensiteten gradvist som du føler at du får styr på det.

Husk at når det er målmandstræning er det dig(!) der er i centrum, markspilleren skal lægge bolden lige der hvor du vil have den og INGEN andre steder.

Ovenstående er sådan jeg ville gennemføre en målmandstræning med dig, har du ikke den mulighed så hiv fat i en af dem du spiller med og gør det før/efter træning.

Hvor gammel er du og hvad niveau spiller du på?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share