Kostplan under vægttab


Maria259u
 Share

Recommended Posts

Hej søde mennesker der forhåbentlig vil hjælpe mig.

Jeg er en pige på 14år og er i gang med at få lavere fedt procent og mere muskelmasse; men det er forholdsvis svært da mine forældre ikke støttter mig i det, så jeg har prøvet at sammensætte en nogenlunde kostplan:

Morgenmad: 50-75g havregryn med skummetmælk og en lille håndfuld rosiner

Snack: 1/2 stk rugbrød og et stk frugt

Middag: 2 hele stykker rugbrød og grøntsager (ca 300g)

Snack: ofte en grovbolle og et stk frugt

Aftensmad: normal nogenlunde sund

Snack: frugt

I weekender masser af slik:(

Det er ca det men der er lige nogle facs om mig som måske er nødvendige at vide

Alder 14år

Vægt ca 47kg

Højde ca 165cm

Trænning 2-3 gange i ugen af ca. 1 time ( skiftevis konditions og styrketrænning)

Håber virkelig på hjælp da det snart er bikini tid;)

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke tabe dig. Lyt til dine forældre, de vil dig det bedste. :)

Så lad være med at spise for lidt, det kommer der ikke noget godt ud af. Til gengæld er det helt fint at dyrke noget motion - det vil nemlig i sidste ende være styrketræningen, der giver dig den flotte krop, som du ønsker dig. :) Spis mere protein (havregryn/yoghurt + et æg til morgenmad, kødpålæg/fisk på rugbrødet, kød til aftensmad) og brug størstedelen af tiden på styrketræning frem for konditionstræning. :)

Link to comment
Share on other sites

Du skal huske og tænke på at din vægt i forvejen er lav, så pas på med at tabe dig for meget.

Samtidig er du "kun" 14 år og der vil altså ske utrolig meget med din krop de næste par år og din vægt vil stige af naturlige årsager fordi din krop ændre sig fra en "børne" krop til en "voksen" krop. Sørg for at spise sundt og regelmæssig og så bliv ved ned at dyrk motion :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share