Foreningsfitness og styrkeløfts-øvelser


gl.jazz
 Share

Recommended Posts

Bekymring?

Jeg vil gerne høre jeres kommentarer til foreningsfitness's nye trend, hvor man fremover skal instrueres i dødløft & squat & Bent Over Row mm , også for nybegyndere!

Instruktører i foreningsfitness modtager 2 weekendkurser, hvor de instrueres i maskine og frivægtøvelser + let teoretisk behandling af fysiologien.

Herefter skulle de være kvalificeret til at undervise i dødløft/squat/B.O.R./bænkpress etc etc, hvilket nu er indført som standardtræningen i foreningsfitness-centrene.
Foreningen har bestemt, at nybegyndere uanset om de er 13 eller 73, skal indføres i disse rimeligt komplicerede øvelser og supplere med få maskinøvelser .

Det skal indskydes, at der kun er bemanding i få timer i foreningsfitness-centrene, typisk 4 timer mandag til torsdag og 2 timer fredag og lørdag, og med meget varierende besætning.

Jeg vil gerne høre jeres vurdering når det kommer til risiko - ansvarlighed - skadesproblematikker - folkesundhed - forebyggelse etc etc.

Mvh

PS. hvad er din erfaring med squat i Smith-stativ?

Link to comment
Share on other sites

instruktørerne skal have mere uddannelse, men ellers er jeg meget glad for ideen at lære flere mennesker frivægtsøvelser.

Og squat i smithstativ skal man bare lade være med, færdig slut. Hvis jeg ikke kunne udføre alm. fritstående squat pga evt skade eller whatever ville jeg til hver en tid hellere ligge mig i en benpres maskine af en slags i stedet for at bruge et smithstativ (personlig holdning)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share