Zenaphrine


Freden
 Share

Recommended Posts

Hej, er der nogle som kender til overtegnede produkt!? - Ifølge gymgrossisten, er dette er lovligt præperat, som skulle optimere ens cutte periode. Jeg er dog lidt skeptisk, da produktet ikke indeholder effedrin, men et andet stof, Sida Cordofolia, som skulle være i "familie" med effedrin. På hjemmesiden reklamerer gymgrossisten med, at 250 mg Sida Cordofolia svarer til 20 mg effedrin. 1000 kr spørgsmålet lyder så, hvis dette præperat er lovligt i Dk, hvordan kan man så tillade, at et produkt som er næsten ens med letigen (som også indeholder 20 mg effedrin, eller 250 mg Sida Cordofolia) at blive solgt og tilladt i Dk!? :blink:

Jeg er sq lidt skeptisk, må jeg indrømme...

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener, at når stoffer kommer på dopinglisten herhjemme, plejer man at sikre sig ved at skrive at det også gælder deviater.

så hvis effedrin er ulovligt gælder det formentlig også deviater af stoffet - ellers kunne man jo bare producere stoffet under et andet navn indtil listen blev lavet om og så skifte navn igen.

Link to comment
Share on other sites

Plaece lad nu vær med at sige noget i ikke er sikre på. jeg VED nemlig at efedrin ER lovligt at bruge i Danmark - om det er lovligt at sælge eller ej er noget helt andet, men det er jo heller ikke vores problem.

jeg har adskellige gange bestilt produkter hjem fra USA og england og har ringet flere stedere (lægemidelstyrelsen og blevet viderestillet en million gange til jegt fik fat i den rigtige person) hvor jeg netop fik bekraftet at både efedrin, gaba og andre lign produkter ER lovlige at købe og bruge hvis det er til en selv.

dopinglisten i sporten er NOGET HELT ANDET. der er nemlig efedrin på, men det betyder ikke det er ulovligt.

sidst jeg bestilte fra usa vil jeg ikke ligge skjult på jeg satsede og bestilte også et prohormon produkt, min pakke blev taget og undersøgt - de tog prohormonproduktet, jeg fik en bøde og resten af mine produkter heriblandt dymetrikextreme(som indeholder efedrin)

Så nej efedrin er lovligt. Hvad angår zenafrine så har jeg aldrig selv brugt det, men en af mine kammerater synes vist det var rimelig godt.

Link to comment
Share on other sites

Plaece lad nu vær med at sige noget i ikke er sikre på. jeg VED nemlig at efedrin ER lovligt at bruge i Danmark - om det er lovligt at sælge eller ej er noget helt andet, men det er jo heller ikke vores problem.
Ja, det er lovligt at bruge, men IKKE lovligt at sælge i Danmark!

(Narko er f.eks. ikke ulovligt at indtage i Danmark. Det er fordi man ønsker at beskytte narkomaner og misbrugere)

jeg har adskellige gange bestilt produkter hjem fra USA og england og har ringet flere stedere (lægemidelstyrelsen og blevet viderestillet en million gange til jegt fik fat i den rigtige person) hvor jeg netop fik bekraftet at både efedrin, gaba og andre lign produkter ER lovlige at købe og bruge hvis det er til en selv.

Please lad nu være at skrive noget om noget du ikke ved noget om. Det er korrekt at dopingstoffer lovligt kan importeret fra EU-landene, men det er stadig ulovligt at importere efedrin fra USA. Kender adskillelige som har fået deres efedrin taget i tolden når de har bestilt i USA.

Desuden er doping unfair i forbindelse med konkurrence og efedrin er sundhedsskadeligt. De fleste dopingpræberater har en lang liste med bivirkninger. Det er ikke for sjov at selv lægemidlet Letigen er blevet taget af hylderne i Danmark. Det er fordi produktets bivirkninger ikke står mål med "sygdommen."

Jeg mener, at når stoffer kommer på dopinglisten herhjemme, plejer man at sikre sig ved at skrive at det også gælder deviater.

Efedrin tilhøre ampfetamin slægten og derfor er alle beslægtede stoffer (inkl. efedrin) selvfølgelig på dopinglisten!

Link to comment
Share on other sites

hessel:

Please lad nu være at skrive noget om noget du ikke ved noget om. Det er korrekt at dopingstoffer lovligt kan importeret fra EU-landene, men det er stadig ulovligt at importere efedrin fra USA. Kender adskillelige som har fået deres efedrin taget i tolden når de har bestilt i USA.

Det er synd for dem... for de er blevet SNYDT af kontrollere som IKKE kender reglerne ordentligt!

jeg orker ikke at skrive det samme igen og igen hvad med at du eller andre skeptikker ringere og spørger for jer selv?

skal nokke finde nummeret iløbet af et par dage

Link to comment
Share on other sites

BigB ->

Det behøver den kære Hessel da slet ikke. Han deltog også i diskussionen om samme emne sidste år, og der blev disket op med rigeligt af dopinglister, love og bekendtgørelser. Han er altså udemærket klar over, at fysisk indførsel af receptpligtige stoffer til eget brug er (delvist) lovligt, mens import via postordre kun er tilladt fra EØS-lande.

Hvis du har fået noget igennem tolden fra USA, så er det enten en fejl, eller også har du fået den reformulerede Dymetadrine Extreme, som ikke indeholder effedrin. Det er IKKE tilladt at få leveret receptpligtige midler fra USA i Danmark.

[Her burde indsættes rigeligt med links til sidste års diskussion, men søgefunktionen virker ikke.]

Da jeg ikke føler for at beskrive hele regelsættet, vil jeg henvise til "Bekendtgørelse om privates indførsel af lægemidler". Indholdet af bekendtgørelsen kan du læse om her:

E-handel med lægemidler i udlandet

De danske regler forhindrer ikke udenlandske internetvirksomheder i at tilbyde lægemidler til patienter her i landet. Ved en sådan handel er det reglerne i det pågældende land, der gælder ved købet.

Danskere kan frit indføre lægemidler fra alle EØS-lande, men ikke fra lande uden for EØS-samarbejdet.

Det fremgår af bekendtgørelse om privates indførsel af lægemidler, at:

Lægemidler må indføres fra EØS-lande, dvs. alle EU-lande samt fra Norge, Island og Liechtenstein.

Der må købes lægemidler i udlandet til eget brug. Det vil sige ikke til venner, bekendte og familie eller med henblik på videresalg.

Lægemidlerne skal være indkøbt hos en forhandler, som ifølge lovgivningen i forhandlerens hjemland må sælge lægemidler til forbrugeren.

Hvis der er tale om et lægemiddel, som er receptpligtigt i det pågældende land, skal forbrugeren fremsende en gyldig recept til forhandleren i udlandet.

Apoteket i udlandet skal sikre sig, at patienten har en recept, hvis der er tale om et lægemiddel, som er receptpligtigt i pågældende land. Receptreglerne er stort set de samme i alle EØS-lande. Derfor kan det som altovervejende hovedregel ikke lade sig gøre inden for lovgivningens rammer at bestille lægemidler, der er sundhedsfarlige ved normal brug, uden en dansk recept.

Citatet kommer herfra: link

Tungpres, Cand. Jur. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share