Skade i ydersiden af brystet


Keler
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

For ca. 2 måneder siden fik jeg en skade i mit venstre bryst. Skaden er helt ude for uden af brystet. Jeg fik skaden da jeg trænede Pulldowns (ikk noget jeg gør normalt).

Har ikk trænet bryst i 2 måneder, men kan stadig mærke skaden bare ved at jeg tager fx. armbøjninger. Kan SAGTENS træne resten af kroppen. Det er kun ved bænk og flyes det kan mærkes. Det gør ikke ondt når jeg tager bænk, eller armbøjninger osv osv. Kan bare mærke at det begynder at spænde og prikke.

Hva er mest optimalt at gøre? Mener - nu har jeg gået i 2 måneder og kan stadig mærke det når jeg træner pat. Er det noget der måske kan trænes væk, bare ved at gå igang igen med bryst træning, eller skal jeg vente 1, 2, 3 måneder mere?

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at prøve at kigge forbi din læge? Hvis du stadig kan mærke skaden efter 2 måneder, er der noget der tyder på, at det er en god idé at kigge forbi sin læge.

Ja, det har jeg også tænkt på at gøre i morgen formiddag faktisk :bigsmile:

men der er vel ikk så meget læger og sådan, kan gøre ved skader.

Link to comment
Share on other sites

Vedkommende kan nok hjælpe dig videre i systemet med en henvisning til behandling(f.eks. fysioterapi) eller ydereligere diagnosticering(f.eks. speciallæger)

Jeps.. må være dét der skal ske.. håber bare ik der kommer til at gå måneder for jeg får henvisning, behandling osv osv..

Men nu må jeg se.. ville bare lige høre til det. Kunne også være der var andre der har haft noget af det samme.

Link to comment
Share on other sites

Ah ja, lyder meget som min skade. Det er vist en mellemting af overbelastning og gammel fibersprængning i patten (sounds gay, huh ;D)

Jeg er begyndt at træne med MEGET lav vægt, for at styrke alle dele af brystet, før jeg går op i belastning igen. Har en ide om at det hjælper :)

Ps. alt dette startede for 1 år siden og er kommet tilbage pga. styrketræningen...

Link to comment
Share on other sites

Ah ja, lyder meget som min skade. Det er vist en mellemting af overbelastning og gammel fibersprængning i patten (sounds gay, huh ;D)

Jeg er begyndt at træne med MEGET lav vægt, for at styrke alle dele af brystet, før jeg går op i belastning igen. Har en ide om at det hjælper :)

Ps. alt dette startede for 1 år siden og er kommet tilbage pga. styrketræningen...

Har også en idé om at det måske er en fiber. Men troede bare at det en fibersprængning gjorde noget mere nas. Og mere en konstant smerte? Er det kun i brystøvelser du kører lavt, eller alle øvelser?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er lige mellem skulder og bryst har jeg selv døjet med det.

Drop det pulldown værk, skru lidt ned for kiloene og kør dine gentagelser meget pænt :bigsmile:

Det er lige dét det er.. det ironiske er, at det var første gang i to år eller noget jeg kørte øvelsen. Bare fordi der var en der skulle vise mig et nyt program - så skete det.

Men jeg kan godt køre bænk roligt, selvom det gør nade? hvor meget skruede du ned for kg'ene?

Link to comment
Share on other sites

Undgå forresten at din pat bliver kold, og masser gerne på stedet. Du kan evt. finde nogle myoser (knupper), som du kan pille blidt ved.

Har fået et råd der lyder på at putte lidt koldt på et par gange om dagen. Men er også begyndt at massere på det, og er som om det har hjulpet. Har hvert fald løsnet en del op.. starter roligt op på bænk på mandag..

Link to comment
Share on other sites

Har fået et råd der lyder på at putte lidt koldt på et par gange om dagen. Men er også begyndt at massere på det, og er som om det har hjulpet. Har hvert fald løsnet en del op.. starter roligt op på bænk på mandag..

Var det tilfældigvis pulldowns til nakken? Jeg oplever en del der ikke ser ud til at have smidigheden i skulderleddet til at trække til nakken. Derved kan man overbelaste den forreste del af skulderledskapslen.

En god idé er jo i al fald rotationsøvelser for skulderen.

Link to comment
Share on other sites

Var det tilfældigvis pulldowns til nakken? Jeg oplever en del der ikke ser ud til at have smidigheden i skulderleddet til at trække til nakken. Derved kan man overbelaste den forreste del af skulderledskapslen.

En god idé er jo i al fald rotationsøvelser for skulderen.

Det var pulldown ja - men til bryst. Front pulldown. Og kører også en masse rotator cuff øvelser :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share