Træning af smidighed


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hey!

Var nede og træne med LaMotta i dag og vi fandt ud af at min smidighed den var lige til at lukke op og skide i.

Jeg har gået på tæer da jeg var lille og har altid fået at vide at jeg skulle strække achille-senen da den vist var for kort (mener det var det jeg blev fortalt). Det har jeg aldrig fået gjort.

Jeg kunne godt tænke mig at træne min smidighed ved siden af mit tre gange ugentlige fullbody træning.

Har I en idé til hvordan jeg gør det bedst? Er det bare strækøvelse af 20-30sek hver aften?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hey!

Var nede og træne med LaMotta i dag og vi fandt ud af at min smidighed den var lige til at lukke op og skide i.

Jeg har gået på tæer da jeg var lille og har altid fået at vide at jeg skulle strække achille-senen da den vist var for kort (mener det var det jeg blev fortalt). Det har jeg aldrig fået gjort.

Jeg kunne godt tænke mig at træne min smidighed ved siden af mit tre gange ugentlige fullbody træning.

Har I en idé til hvordan jeg gør det bedst? Er det bare strækøvelse af 20-30sek hver aften?

På forhånd tak.

Hey!

Hvis du vil øge/forbedre din smidighed er det bare at komme igang med at "stretche". :wink:

Det kan du iøvrigt gøre hverdag bare husk at du ikke må komme med hurtige ryk og ligesom i styrketræning har hver muskel en bagside og forside så hvis du strækker den ene side så skal den anden også strækkes.

Håber at det var svar nok! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vi havde om dette i idræt, og blev fortalt om at PNF (Propio Neuromuskulær Facilation) skulle være en effektiv form for smidighedstræning/stretching fordi man opnår en afslappet antagonst og dermed et større stræk i den ønskede muskel.

Se mere om PNF og andre typer udstrækning her:

http://www.cmcrossroads.com/bradapp/docs/r...retching_4.html

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Strækøvelser er vejen frem..

Nu kommer det selvfølgelig an på om du kun snakker alm. smidighed eller du gerne vil være mere smidig endnu.. Men da jeg dyrkede kickboxing erfarede jeg at man tit havde en til at hjælpe.. fx øvelsen hvor man ligger benet på noget for at strække baglåret ud, kan benet ligges på makkerens skuldre hvor han så stille og rolig stiger i højde for derved at trække dig mest muligt ud. Husk den rette vejrtrækning, altså ved at stigningen kommer når du puster ud.

Håber det hjælper..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share