Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      09 jul
    CloudHands

Hvor er PP?

Vis kommentarer (8)
  • Foto
      11 jun
    Camillawilldoit

hvordan laver man indlæg

Vis kommentarer (1)
  • Foto
      27 apr
    SimonHP

er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

Vis kommentarer (3)
Se alle updates

Foto

Julie Malou Silverchair's logbog

• Please log in to reply
83 svar på dette emne

#81 juliemalou

juliemalou

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 162 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Kvinde
  • Sted:Rungsted

Indsendt 18. oktober 2011 - 20:13

Dejligt at du er tilbage både her og i DK, og i god form. Det var hyggeligt at sludre forleden på motionscyklerne.

Bortset fra dit mål for vægten og kalorierne, har du så nogle konkrete træningsmål? F.eks. at kunne løfte en bestemt vægt eller løbe en bestemt distance?

Når du skriver at du kæmper for at komme højere op i kcal, hvad ligger der så helt konkret i det? For mit eget vedkommende kæmper jeg jo med at komme ned i kcal, som vi snakkede om forleden. Jeg kæmper mod følelsen af sult og trangen til at spise en masse lækkert, men hvordan er det for dig? Betyder det at du kæmper for at komme så højt op i kcal som muligt, at du til dagligt ikke føler en trang til at spise eller er det noget andet?

Ja, det var rigtig hyggeligt at sludre med dig :)

Jeg har ikke noget konkret mål styrkemæssigt, lige pt. er det eneste mål bare at sætte mere vægt på når jeg kan.
Mht. mit løb har jeg ikke rigtig noget mål distancemæssigt, jeg har løbet en enkelt halvmarathon, men marathon siger mig ikke så meget, jeg kan godt lide at løbe langt, men kan bedst lide distancer på omkring 10km. Så træner ikke op til marathon, har heller aldrig kunnet forstå at det skulle være sundt og har også læst artikler hvor der blev stillet spørgsmålstegn til sundheden ved marathon.
Pt. er mit mål at blive hurtigere på en 5km. Min rekord er 25min, altså 12km/t hele vejen. Jeg synes at det er svært at holde det tempo i så lang tid, og det er kun på (meget)gode dage at det lader sig gøre. Men når den er i hus, så er målet at øge tempoet yderligere. Så jeg træner en blanding af interval, tempoløb og udholdenhed. Prøver at tage det på skift.

Mit kaloriemål er egentlig i bedste fald at komme op og spise det jeg forbrænder hver dag så jeg holder en konstant vægt i stedet for at svinge. Som det er nu er det mest mine flip, der gør at jeg holder vægten. Så målet er at få regnskabet i 0. Jeg har sat min målvægt til 65kg fordi det var det jeg vejede inden jeg blev syg(det ligesom symboliserer at jeg er tilbage til 'normalen' på en måde) og det er også en vægt jeg er godt tilfreds med når jeg ser i spejlet og det passer også godt overens med min nuværende fedtprocent.
Yderligere har min læge engang sagt at det var min idealvægt. Så det er hvad jeg stiler imod at ligge på. Men jeg har rigtig svært ved at spise nok i hverdagen(fordi de anorektiske tanker stadig driller) og det er svært at vænne sig til de større mængder uden at kaste op. Jeg døjer egentlig ikke med voldsom sult eller trang til mad i hverdagen, som jeg udtrykker det til min psykolog så er det ikke så meget maden jeg har lyst til, det er alt det andet jeg ikke har lyst til, der gør at jeg ender med at spise..
'Obsessed' is a word the lazy use to describe the dedicated

#82 juliemalou

juliemalou

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 162 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. oktober 2011 - 13:15

Har lige været til træning. Dagen igår var lidt et flop. Det regnede så meget og jeg havde så ondt i hovedet da jeg vågnede at jeg måtte aflyse min bodypump-time. Heldigvis er der en time igen i morgen tidlig, så satser på den! Krydser fingre for vejret. Og helbredet.

Men i dag blev det til en times hård træning. Jeg prøvede virkelig at presse mig selv på løbebåndet. For tiden løber jeg kun i 20min af gangen og så er det på skift interval eller udholdenhed. Når det er udholdenhed så løber jeg så vidt muligt hele tiden med 12km/t. Hvis jeg kan mærke at det er helt umuligt så tager jeg resten i et lavere tempo, men jeg presser mig selv til det yderste. I dag lykkedes det med nød og næppe at holde ud i de 20min med 12km/t. Så næste gang bliver det interval. Når jeg træner interval så kører jeg 1-2 min med det højeste tempo jeg kan holde i den tid og det gør jeg så 5-7 gange eller hvor meget jeg nu kan nå på de 20min. Nogen gange tager jeg 30min hvis jeg føler behovet. Men har lavet en lille regel med mig selv om ikke at træne mere end en time cardio pr. fitness-besøg. Det er meget svært at holde nogen gange, men jeg har erfaringer med at det løber løbsk ellers og så bliver det også endnu sværere at komme op på et ligevægtsniveau kaloriemæssigt. Har lavet en motionsplan, der hedder 3 x alm fitness om ugen + 2 x holdtræning. Det er hvad jeg maks. må træne ugentligt. Hvis jeg så også cykler til og fra holdtræning, kommer jeg faktisk op på 7 timers træning på en uge og det er endda uden at medregne styrketræning. Jeg tæller ikke styrketræning med fordi det er for svært at gætte på hvor meget jeg forbrænder ved det, men eftersom jeg ikke er så stærk og jeg ikke træner så længe af gangen, så tror jeg ikke at jeg forbrænder så meget ved styrketræning at det er det der vælter regnskabet.
Hvis jeg træner 7 timer om ugen, har jeg regnet mig frem til at jeg forbrænder 2400kcal om dagen. Hvis jeg til vinter bliver kørt til holdtræning/tager bussen, så er det kun 5 timer og så forbrænder jeg kun 2200 i gennemsnit.
Men mere end 1 time om dagen vil blive urealistisk at få til at passe med mit beskedne madindtag...

Udover løbet idag, har jeg trænet 20min stepmaskine og 20min crosstrainer.
Derudover:
3x12x10kg bænkpres
3x12x40kg brystpres
3x15x26kg seated row
3x12x105kg leg press
3x12x3kg øvelser med håndvægte

Derefter var jeg meget død og gik hjem og spiste en masse roastbeef, rugbrød og bananer... :)

Om snart skal jeg ud at gå en lang tur med en ven, ham med lungen som heldigvis er blevet rask igen :)
Måske byder min kære morfar på aftensmad på Rungsted havn i aften, nu må vi se :) Det er altid lidt en udfordring at spise ude for mig.. Men det er også god træning. Og det er kun godt for mig. Min kæreste er syg og har været det i 3 dage. Synes altid han er syg... Bekymrer mig lidt.

#83 juliemalou

juliemalou

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 162 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 22. oktober 2011 - 10:17

Kl. er nu 10 over 11 og jeg er netop vendt hjem fra zumba. 35min hård cykeltur hver vej og en times dans med sved på panden, så er jeg egentlig ret tilfreds med morgenens præstation. Det var ellers fristende at blive liggende i sin kærestes varme favn sådan en kold og mørk morgen. Men ihh hvor er jeg glad for at jeg kom afsted i dag selv jeg egentlig mest havde lyst til at aflyse. Grunden til at jeg tog mig sammen var nok også mest at, vægten simpelthen ikke tillod dovneri. Taget 300g på siden igår, på trods af 1500 sunde kcal og 1,5 times træning igår.
Jeg tvang dog mig selv til at konsumere en ordentlig morgenmad på trods af vægtpanikken.
Fik 2 æg, 2 stk. grovtoast, 1 tomat og 1 gulerod. Om lidt skal jeg have frokost: 2 rugbrød, 1 dåse tun i vand, 2 pærer.
Ved ikke med aftensmaden endnu, men kører 3 x 500kcal dagligt og når jeg får styr på vægten(er lige nu over målet) så sætter jeg mellemmåltider på. Skulle helst gerne op over 2000kcal snart hvis jeg fortsat kan lade være med at holde flip... Ellers ryger vægten jo ned, når flippene ikke er der til at holde den oppe.

I aften skal jeg hjem til en af mine venner til noget hygge-druk(ikke at jeg har tænkt mig at drikke, Gud forbyde det), men regner med aat spise hjemmefra. Min mor kommer hjem fra Jylland, sandsynligvis inden jeg er taget afsted, så glæder mig rigtig meget til at se hende.

Dette indlæg er blevet redigeret af juliemalou: 22. oktober 2011 - 10:18

#84 Steffen-J

Steffen-J

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 9 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Mand
  • Sted:Vejle

Indsendt 8. januar 2013 - 14:43

Hej Julie Jeg har læst lidt i din blog. Er den gået død? Det er tydeligt at se, at du har opnået en masse igennem de sidste par år. Jeg har stor respekt for den måde, du har valgt at tackle dine problemer på. Den eneste vej frem er at kæmpe, hvis man vil opnå noget her i livet og det må man sige, at du gør. Håber stadig, at du er på rette spor.

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere