Jeg har den sidste uge prøve en "alternativ" slankemetode, som jeg fik nys om da jeg var på en ferierejse med min mand for snart et halvt år siden. Det var i Egypten, og vi mødte et jævnaldrende indisk ægtepar, og faldt i snak med dem (det var meget spændende, da jeg aldrig har delt selskab med en Inder før). En aften vi sad og nød en kop kaffe, faldt snakken på vægttab, og min mand fortalte, at vi længe have prøvet at tabe nogen kilo, men at vi altid faldt tilbage i gamle vaner, og egentlig var glæde for vores livsstil, men ikke for de ekstra kilo det medførte. Den indiske mand fortalte derefter (han var meget slank og velholden skal det siges), at de der hvor han kom fra, sov med den venstre hånd i lunkent vand, og på den måde holdt deres normalvægt. Det grinte vi lidt af, og jeg slog det hen igen, for som vi jo alle ved, så tisser man i sengen, hvis man sover med hånden i vand - eller det har jeg i hvert fald hørt. Der gik så nogen måneder efter vi kom hjem, og vi prøvede at justere kosten, men lige meget hjalp det. Vi faldt altid tilbage til de gamle vaner. Så her for en uge siden kom jeg i tanke om hvad den indiske mand sagde, og jeg tænkte, hvad er det værste der kan ske. Min mand rystede godt nok på hovedet af mig, men støttede op om projektet.
Nu, en uge efter at have sovet med hånde i lunkent vand hver nat, har jeg tabt, og hold fast på hat og briller, 6kg
Kærligste hilsner
Tora