Pumperh

Medlemmer
  • Content count

    51
  • Joined

  • Last visited

About Pumperh

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand
  1. Alt hvad der kan spises

    Ey kanon godt bud på et super måltid, well det vigtigste er jo barer indeholdet af fedt og så barer at det smager super godt og nemt at få ned ! når man sidder der med 100g pasta med 200g tun nede i, bliver man sådan lidt trist folkens kom endelig med flere super måltider man nemt kan lave, selv om man virkelig intet forstand har på mad....
  2. Alt hvad der kan spises

    så på listen til opskrifter, eller bare rent ædelse har vi: Kylling Kalkun Tun Mælk Æg sojamel "hvordan skal det lige spises?" sojabønner rejer krebsehaler Ost folks kom endelig med mere, hjælper mig virkelig til at optimere min kostplan
  3. Alt hvad der kan spises

    hej efter som jeg er utrolig dårlig til at finde på forskellige måltider som smager godt men også inderholde nok protein til at dække måltidet, skriver jeg her for at få nogen gode svar på ting man evt kan spise med henbrik på træning og bulk - cut barer kom med alle de fødevarer i kender som i spiser og der er rigtigt gode at spise evt, nogen bestemte former for måltid i spiser, man kunne låne til sin egen kostplan synes nemlig man hurtigt går kold i sin egen kostplan hvis man følger den i flere uger, alså man spiser jo næsten barer det samme da man ved hvad mængde protein det indeholder !, men hvis man barer spiser igennem af foskellige ting man synes der smager godt skal man sku nok blive dækket godt ind ! de fødevarer jeg kan komme op med er : Kylling Kalkun Tun Mælk Æg hvor at Kylling - Mælk fås hverdag, og Tun er en 1way out hvis jeg ikke har fået nok protein igennem dagen der må da findes mange andre fødevarer som gavner os traine´s :)
  4. Fra splejs til monster?

    well først og fremmest er der nogen punkter som gør at du kan nå dit mål: Diciplin Smerte Udholdenhed og Focuz ikke for at lyde som idiot, men mange vil gerne starte med at bygge muskler. Dog er det meget svært da det kræver utroligt meget tid med kost - træning - restitution.. og i sidste ende stopper de, da resultaterne ikke kommer hurtigt nok eller overhovedt ikke jeg startede selv som 180cm og 48kg alder 15år ca, i dag 183cm og 83kg... hvad gjorde jeg ? jeg startede med at læse utallige af artikler, sprøge på forumet, læse på forummet, ændre min kost, og være dedikeret til bodybuilding jeg vil anbefale dig at begynde i et motion center, din motivation til at træne vil værer så meget størrer og det vil du have brug for i længden, for det andet prøv at spise så meget kød - pasta - ris som overhovedt muligt, ikke bare jeg kan ikke mere men spis så meget at du føler du brækker dig det gjorde jeg i starten og til sidste vænner du dig til det og så vil du opleve gains ! men ja: 1. Læs og Forstå 2. Kost og Kosttilskud 3. Restitution / hvile 4. Træning 5. i mens du gør alt dette læser du vidre, evt modificere din kostplan - træning - køber noget kosttilskud ? det er vigtigt at du forstår at de fleste som hjemmetræner stopper med at træne hurtigt håber det hjalp lidt
  5. Artikeler om bodybuilding

    hey efter som der er gået en del tid hvor jeg ikke har haft læst nogen artikel ville det være fedt at genopfriske ens viden, nogen som kan smide de mest basale artikeler op ! Kost: "protein - energi - fedt - kulhydrater" / "cutte og bulke" / " kosttilskud" Muskelopbygning "Hvordan man når hypertrofi bedst" / "progressions" / ect. håber i ser pointen... kom gerne med nybegynder viden, og for dem som har alt på plads og trænger til at få genopfrisketet det lidt mere avancerede bag bodybuilding kunne godt selv have gjordt dette, men er seriøst alt for træt til at gå i gang atm
  6. Kcal overskud er alt?

    hmm fra de gode gamle dansker programmer 2split - fullbody kørte jeg også selv efter 48timers principettet.... men dem på de udlandske boards mente altså at musklen var 100% klar til træning efter flere dage, end kun efter 1fridag
  7. Kcal overskud er alt?

    Jamen Fullbody "done" 2split "done" Fullbody med hst "done" så prøver jeg mig lige med et 4-5split og så kan jeg enligt bedømme om det giver godt eller dårligt for mit vedkommende, man hører altid amrikanere snakke om disse programmer efter 5-6uger mere på programmet vil jeg bedømme derfra om jeg vil forsætte med splittet eller kører engang fullbody med HST det var jeg virkelig glad for men det var også for varrationens skyld, og for at prøve lidt nyt... hvad der ikke dræber en, gør barer en klogere ;)
  8. Kcal overskud er alt?

    hmm, mærkeligt at du for mig til at lyde som en ny inde for sporten... okay 1½år seriøst træning og ½års pause ind i mellem, dog tog jeg bodybuilding virkelig seriøst inden jeg startede, læste alle de artikler jeg kunne fandt en ordenlig kostplan osv. og kan huske at jeg fik gemt min kostplan ned " som jeg selv havde lavet " min vægt var omkring 49kg "lige begyndt at træne" og spiste : 210g protein 200kulgydrater 50fedt og et kcal intag på 3120 det var nok det hårdeste tidspunkt inde for min trænings tid, men efter som jeg pressede mig selv til at spise orden kom kiloerne stille og roligt, stykke tid efter fik jeg vilde gains måske siger det hvor meget jeg har gået op i det, som sagt i dag vejer jeg de 83kg 2kg fedt er lige cuttet af, og spiser meget mere end jeg gjorde den gang.. har planer om at stille op om 1-2års tid og det er nok grunden til at jeg lige vil prøve et 4-5split for at se om jeg kan få nogen gode resultater på det, hvis ikke falder jeg tilbage til mit 2split som virkelig gav mig godt
  9. Kcal overskud er alt?

    korrekt ! her har i så programmet: Day 1: Chest & Triceps Day 2: Back & Biceps Day 3: Legs Day 4: Shoulders, Traps, Abs & Calves Day 5: Off Day 6: Repeat cycle ----------- Day 1 (sets x reps) Barbell Bench Press 3 x 8-10 Incline Dumbbell bench press 3 x 8-10 Flat Bench Dumbbell Flyes 3 x 8-10 Close-Grip Bench Presses 3 x 8-10 Skullcrushers 3 x 8-10 Cable Pushdowns 3 x 8-10 Day 2 (sets x reps) Cable Pulldowns 3 x 8-10 Low Cable Rows 3 x 8-10 Bent-Over Barbell Rows "BOR" 3 x 8-10 Standing Barbell Curls 3 x 8-10 Creature Dumbbell Curls 3 x 8-10 Day 3 (sets x reps) Deadlift 3 x 8-10 Leg curls 4 x 8-10 Leg kicks 3 x 8-10 Day 4 sets x reps) Barbell Military Presses 3 x 8-10 Cable lateral raise 3 x 8-10 Rear Delt Row 3 x 8-10 Barbell Shrugs 3 x 8-10 Standing Calf Raises 3 x 8-12 Ab crunches on a bench 3 x 12-15 Hanging Leg Raises (knees bent) 3 x 12-15 som sagt, prøver jeg 4-5splittet hvor at se hvordan det fungere og om det virker... alle dem som nemlig træner til konkurrance træner 4-5splits dont ask why fundamentet har jeg sq da, er ikke helt ny begynder "lol" kan evt, smide det jeg har spist i dag op
  10. Kcal overskud er alt?

    har hørt at protein syntesen skulle være højst 48timer efter træning dvs, dagen på træningens dagen og fridagen... hvis i nu læser så står der højst, protein syntesen fortsætter nemlig optil 5dage efter træningen og musklen når alså at reparer sig selv 100% inden bliver trænet igen jeg er personligt ikke så meget til de amrikanske programmer "steroid training" men lige Pt. synes jeg godt om programmet har da også kørt en gang HST på fullbody i 6uger og fik ikke de helt store resultater i styrke, men massen kom da ! som også var målet med det men vil se om deres 5split virker, og det er også derfor jeg prøver det !... synes det er dejligt at man kan mærke muskler man normalt ikke pleger at kunne mærke fx... Skuldre - Vinger - nakke - læg i mine øjne er ideen ved et 4-5split restitotionen af musklen bliver alså 100% + at træningens energien er i top da man ikke skal kører alle muskler igennem... det er nemlig svært at kører med en vægt som rammer muskelvægsten godt til sidst i et fullbody da man allrede har brugt massere af energi på de første øvelser, derfor falder ens energi under træningen og man vil ikke kunne bruge det samme antal kilo på en øvelse som man fx ville kunne gører i starten når jeg så træner "Bryst - Tri" bliver det fandme godt og grundigt smadret, men har da også lang tid til at restitoere det er mit bud, kender ikke så meget til 4-5split
  11. Kcal overskud er alt?

    hovsa :P min matematik er ikke lige i top vejede... min største vægt har været 85kg - 49kg som jeg startede med = 37kg gain i alt.. så er der self noget af det der er fedt jeg tror problemet ligger i at jeg har været i kcal overskud i længere tid og min krop så har vænnet sig til at være i det, lige nu er jeg i gang med et mindre cut, for at se hvordan min krop reagere på det men også for at forbedrede til næste bulk når man bulker bruger man meget en form for homon "ved ikke lige hvad det hedder" men når man har gjordt i lang tid måske i små pause i mellem... men alså 1½år for mit vedkommende så reagere kroppen ikke så godt på det i længden så nu cutter jeg alså, og vil så begynde at bulke når jeg føler det er passende ! min styrke er ikke steget men heller ikke faldet, så det er jo super.. kan godt se at der er røget lidt fedt ! mit nuværende program er et 5split: bryst - tri ryg - bi ben skuldre - læg - nakke - mave pause pause forfra er lige et program jeg leger lidt med da jeg gerne vil se om det virker, som alle de amrikanere mener ellers tages der lidt WG - Kreatin - No-xplode
  12. Kcal overskud er alt?

    hey jeg har bulket i gennem længere tid dvs, omkring de 1½år... med et ½års pause ind der, mit over all gain er 37kg på den trænings tid min start vægt var 58kg ca, og i dag er den 82-83kg har cuttet 2kg af, men efter som jeg er begyndt at cutte lidt eller bare holde ligevægten sker der ikke rigtigt meget med træningen tror at jeg har gainet ok muskler men også tabt lidt fedt, men min styrke har været meget stille... derfor vil jeg lige sprøgere om, er Kcal overskud enligt alt.. i den periode hvor jeg bulkede har jeg gainet så vildt meget i styrke, men efter hånden som man er blevet lidt små fed besluttede jeg mig for at cutte - holde vægten i denne periode er der ikke sket det store, efter min mening er Kcal overskud alt og vejen til masse. Ikke bare alle mulige former for træningen programmer, eller kosttilskud, ect.. men bare en god gang solid kost med massere af Kcal hvad er jeres mening ?
  13. At cutte / bulke ...

    jeg har bulket i 1.5 år nu og renger nok med at cutte lidt ned i fedtet, ikke så jeg bliver 100% cut men bare lidt, så starter jeg så småt et bulk op igen tror jeg :)
  14. symetri

    hey kan se i spejlet og på billede når jeg poser, at fx. Front double biceps eller / back double biceps at min ventre arm kommer en del hører op end den højre... også er min ventre side mindre end den højre, jeg tror at det med at armen kommer op højre har noget at gører med at jeg har haft en skade i den ene side a nakken... musklen var enormt tram og jeg fik af og til muskel sammentrækning hvis jeg sad forkert med hovedt, havde dette problem i ca 1års tid hvor efter tiden gik forsvandt det er der nogen gode råd til hvordan man kan rette op på sin symetri
  15. Helt sikkert jeg har gainet om kring lidt mere end 3cm på 4måneder, gik så også fra 70kg til 83 i dag de måler 37, og der curles med 16kg db´s din styrke går også væsenligt meget mere op, gik fra 60 til 70 i bænk 3x8 70 til 100kg Squat men ja, det er alså ikke umuligt bare man spiser rigtigt meget og har et velfungerene program som stimulere arm vægst, så som at kører squat sammen med Biceps "Ben / Ryg / Biceps"