xeyelessx

Medlemmer
  • Content count

    186
  • Joined

  • Last visited

About xeyelessx

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 08/09/1988

Contact Methods

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Vejle
  • Interesser
    massør, motion, styrketræning, kost, kampsport, personlig udvikling,

Previous Fields

  • Træningsformål:
    at blive stærkere, hurtigere, stærkere, og lettere, Samt optimal udholdenhed
  1. Janda og styrketræning.

    Tak for svaret. dog tror jeg at vi taler forbi hinanden. For at en muskel,kan vokse skal der 3 parametre til. Belastning, ting under tension og udtrætning. Dette giver samlet en workload der gerne skulle være større end den, Din muskel før udsattes for. Når man så går ind og træner en angonist og derefter dens antagonist, vil den spænding som stadig er tilbage i vævet hos agonisten så skabe en reciprok antagonist hæmning (inhibering) af min antagonist. Hvis dette sker vil antagonisten producere mindre kraft. Producere en muskel,mindre kraft bør jeg i teorien se et fald i min styrkemæssige fremgang. Fordi der er en lavere vægt for min krop at adaptere til.
  2. Janda og styrketræning.

    Hej ved godt at dette nok er et nørd spørgsmål, men jeg har tænkt på om det er dumt at træne i muskelgrupper som fx ben dag, guns dag osv. Så vidt jeg har forstået så vil der ske der, ske følgende når jeg træner arme. Starter med at træne triceps, så bliver triceps spændt og forkortet. Derefter går jeg i gang med at træne biceps. (så sørger reciprok antagonist hæmningen for, at triceps bliver afslappet) Jeg har lige trænet triceps, så selv om det bliver inhiberet vil den så stadig ikke været hyperton pga. jeg lige har trænet den. Hvis musklen er hyperton, vil den så ikke i følge Janda føre til en kraft reduktion/inhibering af min biceps?
  3. Optræning til Hell Run

    Hej jeg leder efter folk der kan være behjælpelige med et nyt træningsprogram. Jeg har en drøm om at stille op til Hell Run i 2016. Mine stats: 26 år180 cm 98 kg 25 % kropsfedtsquat: 5 X 5 til 90° 90 kgDødløft 5X5 145 kgbænkpres 5 X 5 100 kgSom ikke voldsomt imponerende, samme gælder for VO2-Max som også er gennemsnitlig, efter længere tids pause. Jeg har godt styr på hypertrofi og styrketræning. Har dog på fornemmelsen af den salgs træning ikke vil hjælpe mig vildt meget i forhold til Hell Run. Tænker at jeg nok skal kombinere eksplosiv træning, men Crossfit og mental træning for dette 24 timers event, samt skabe mig en god VO2-Max, så jeg kan arbejde længe af gangen og kan recover hurtigt. I forhold til de psykologiske udfordringer, så ved jeg at jeg skal arbejde på min forbi for højder, da dette indgår som en del i løbet, ligesom det gør i nordic race og spata run. Håber der er nogen her inde der har været med de sidste par år, som kan hjælpe mig med et træningsprogram.
  4. ok tak AndreasH Jeg vil prøve at genoverveje mine beregninger :)
  5. Ideen med det følgende program er, at jeg skal cutte 14 kg. på 100 dage. Min tilgang til kostplannen er at undgå alt gluten + kartofler + ris samt køre high protein/fat low carb. Mine data: Køn: Mand Alder: 25 vægt: 94 højde: 180 arbejds form og livsstil: Studerende = stillesiddende daglig forbrænding er udregnet efter Motion onlines energi beregner. kan desværre ikke få indsat tingene smarte, derfor har jeg vedhæftet ugeplanen, mit 2 split samt kostprogrammet. træningstid: Spinning: 55 min insanity: 45-55 minuttter klatring: 30-40 minutter reel arbejde styrketræning: 1:15-1:3o time:min 2 split d. 22-04-14.docx uge oversigt.docx kostplan 14 kg. cutt udgave 1.0.docx
  6. Ideen med det følgende program er, at jeg skal cutte 14 kg. på 100 dage. Min tilgang til kostplannen er at undgå alt gluten + kartofler + ris samt køre high protein/fat low carb. uge over sigt: Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag ben/mave/ chest spinning ryg + skuldre + arme ben/mave/ chest ryg + skuldre + arme ben/mave/ chest Fri insanity Klatring insanity klatring insanity eller cardio træningsplanen: Ben/Mave/Bryst 12 X 4 X 0.73 RM Squat AB crunch press Deadlift Cable flyers flat bench Triceps sue extensions Ab crunches Incline bench press Ab side cronches Leg curls Ryg/skulder/guns 12 X 4 X 0.73 RM B.O.R Pullups (Excentrisk) Cable up right pull row Standing Lat. Pull down Military press Siding row DIPS Arnold Press Concentrations curls Cable reversed triceps ectension Cable hammer Curls One armed overhead curl Mine data: Køn: Mand Alder: 25 vægt: 94 højde: 180 arbejds form og livsstil: Studerende = stillesiddende daglig forbrænding er udregnet efter Motion onlines energi beregner. Træningsdag uden insanity/spinning Fødevare Mængde Protein [g] Kulhydrat [g] Fedt [g] Energi [kcal] Fjern Måltid (0:00 - 1:59) Havregryn grov 100 g 13,33 68,33 6,67 386,67 Fjern Arla skummetmælk 275 g 9,07 0,83 0 39,6 Fjern Bodylab Whey 100 20 g 16 1,03 0,97 76,85 Fjern 1 banan 120 g 1,4 22,8 0,4 100,4 Fjern Sum for tidsrum: 0:00 - 1:59 39,8 92,99 8,04 603,52 Måltid (4:00 - 5:59) Arla skummetmælk 200 g 6,6 0,6 0 28,8 Fjern gn 100% Whay Protion 30 g 22 3,25 1,5 114,5 Fjern mandler 20 g 4,67 6,67 8,67 123,39 Fjern Sum for tidsrum: 4:00 - 5:59 33,27 10,52 10,17 266,69 Måltid (10:00 - 11:59) dåse tun 140 g 35,0 0,0 1,0 149 Fjern 2æg 120 g 15,0 1,7 12,0 174,8 Fjern skyr 150 g 18,75 2,13 15 218,52 Fjern Ketchup, tomat 20 g 0,2 3,2 0,2 15,4 Fjern Røde linser 50 g 12,5 24 1 155 Fjern cheasy skyr 100 g 9,7 4,9 0,3 61,1 Fjern Hørfrø 30 g 7,5 10,83 9,3 157,02 Fjern Sum for tidsrum: 10:00 - 11:59 98,65 46,76 38,8 930,84 Måltid (16:00 - 17:59) Torskerogn 150 g 16,5 1,5 8,25 146,25 Fjern 1/2 avocado 87 g 1,6 12,4 11,4 158,6 Fjern Arla hytteost 1,5% 100 g 11 2,52 1,52 67,76 Fjern Sum for tidsrum: 16:00 - 17:59 29,1 16,42 21,17 372,61 Måltid (20:00 - 21:59) cheasy skyr 100 g 9,7 4,9 0,3 61,1 Fjern broccli 300 g 15,9 18,3 1,8 153 Fjern Røde linser 50 g 12,5 24 1 155 Fjern Kylling Bryst 200 g 42,0 0,0 6,0 222 Fjern Sum for tidsrum: 20:00 - 21:59 80,1 47,2 9,1 591,1 Daglig total 280,92 213,89 87,28 2764,76 Energi fordeling 41% 31% 28% Giver dagligt underskud på 1.216 kcal, målet er 1.000 Kcal Træningsdage med Cardio/insanity Fødevare Mængde Protein [g] Kulhydrat [g] Fedt [g] Energi [kcal] Fjern Måltid (0:00 - 1:59) Havregryn grov 100 g 13,33 68,33 6,67 386,67 Fjern Arla skummetmælk 275 g 9,07 0,83 0 39,6 Fjern Bodylab Whey 100 20 g 16 1,03 0,97 76,85 Fjern 1 banan 120 g 1,4 22,8 0,4 100,4 Fjern Sum for tidsrum: 0:00 - 1:59 39,8 92,99 8,04 603,52 Måltid (4:00 - 5:59) Arla skummetmælk 200 g 6,6 0,6 0 28,8 Fjern gn 100% Whay Protion 30 g 22 3,25 1,5 114,5 Fjern mandler 20 g 4,67 6,67 8,67 123,39 Fjern Sum for tidsrum: 4:00 - 5:59 33,27 10,52 10,17 266,69 Måltid (10:00 - 11:59) dåse tun 140 g 35,0 0,0 1,0 149 Fjern 2æg 120 g 15,0 1,7 12,0 174,8 Fjern skyr 150 g 18,75 2,13 15 218,52 Fjern Ketchup, tomat 20 g 0,2 3,2 0,2 15,4 Fjern cheasy skyr 100 g 9,7 4,9 0,3 61,1 Fjern Hørfrø 30 g 7,5 10,83 9,3 157,02 Fjern Røde linser 100 g 25,0 48,0 2,0 310 Fjern Sum for tidsrum: 10:00 - 11:59 111,15 70,76 39,8 1085,84 Måltid (16:00 - 17:59) Torskerogn 150 g 16,5 1,5 8,25 146,25 Fjern 1/2 avocado 87 g 1,6 12,4 11,4 158,6 Fjern Arla hytteost 1,5% 100 g 11 2,52 1,52 67,76 Fjern Sum for tidsrum: 16:00 - 17:59 29,1 16,42 21,17 372,61 Måltid (20:00 - 21:59) cheasy skyr 100 g 9,7 4,9 0,3 61,1 Fjern broccli 300 g 15,9 18,3 1,8 153 Fjern Røde linser 100 g 25,0 48,0 2,0 310 Fjern flæskesteg korrekt 200 g 38,6 0 16,6 303,8 Fjern Sum for tidsrum: 20:00 - 21:59 89,2 71,2 20,7 827,9 Daglig total 302,52 261,89 99,88 3156,56 Energi fordeling 38% 33% 28% 1382 forbrændte kcal pr. dag, målet er 1000 = 382 kcal mere pr. dag Restday Fødevare Mængde Protein [g] Kulhydrat [g] Fedt [g] Energi [kcal] Fjern Måltid (0:00 - 1:59) Havregryn grov 100 g 13,33 68,33 6,67 386,67 Fjern Arla skummetmælk 275 g 9,07 0,83 0 39,6 Fjern Bodylab Whey 100 20 g 16 1,03 0,97 76,85 Fjern Sum for tidsrum: 0:00 - 1:59 38,4 70,19 7,64 503,12 Måltid (4:00 - 5:59) Arla skummetmælk 200 g 6,6 0,6 0 28,8 Fjern gn 100% Whay Protion 30 g 22 3,25 1,5 114,5 Fjern Sum for tidsrum: 4:00 - 5:59 28,6 3,85 1,5 143,3 Måltid (10:00 - 11:59) dåse tun 140 g 35,0 0,0 1,0 149 Fjern 2æg 120 g 15,0 1,7 12,0 174,8 Fjern skyr 150 g 18,75 2,13 15 218,52 Fjern Ketchup, tomat 20 g 0,2 3,2 0,2 15,4 Fjern Sum for tidsrum: 10:00 - 11:59 68,95 7,03 28,2 557,72 Måltid (14:00 - 15:59) Arla hytteost 1,5% 150 g 16,5 3,78 2,28 101,64 Fjern tomater 100 g 0,7 2,1 0,1 12,1 Fjern Sum for tidsrum: 14:00 - 15:59 17,2 5,88 2,38 113,74 Måltid (20:00 - 21:59) cheasy skyr 100 g 9,7 4,9 0,3 61,1 Fjern broccli 300 g 15,9 18,3 1,8 153 Fjern hakket oksekød 12% 250 g 51,25 0 27,5 452,5 Fjern Sum for tidsrum: 20:00 - 21:59 76,85 23,2 29,6 666,6 Daglig total 230 110,15 69,32 1984,48 Energi fordeling 46% 22% 31% 936 kcal forbrænd pr. dag mål = 1.000 kcal. Pr. dag = 64 kcal for meget.
  7. optagelses prøve SSR

    Tak for de 2 svar. Jeg har HBU og er medlem af hjemmeværnet. Grunden til at jeg søger hjælp, er at jeg bestemt ikke undervudere kravene, da jeg ved at en pæn procentdel bruger SSR som springbræt til frømandskorpset. Jeg har fat i SSR lille træning kompendium, så ved så ved godt hvad den første jeg vil møde, men vil godt være rigtig godt forberedt. Er allerede ved at planlægge nogle march ture og en træningsplan til dette, samt har meldt mig ind i en O-klub. Derudover har jeg erfaring med klatring/rapelling og arbejeder på at finde en dato er udspring. Jeg vil bare blive voldsom utilfreds med mig selv, hvis jeg ikke kommer ind efter alt denne træning. Derfor ønsker jeg at vide hvad jeg vil møde inden jeg melder mig ind, så jeg kan være så godt forberedt som muligt.
  8. optagelses prøve SSR

    Hej er der nogen her inde der har erfaring med optagelse på SSR (Særlig Støtte og Rekognosceringskompagni)? Jeg er lige er nemlig i tvivl om hvilke krav der er, ud over de skrevne.. der står kun hvad jeg skal kunne for at komme ind af døren, men ikke hvad der møder mig bagefter. Nogen der har erfaring med SSR og er villig til at fortælle mig med hvad der vil møde mig, samt hjælpe mig med at strikke et godt træningsprogram sammen. OBS: er ikke sikker på i nu om jeg kan nå det 2015
  9. Slow twits vs fast twits fibre

    Hej er der nogen af jer der enden ligger inde med eller ved hvor jeg kan finde et billede, oversigt eller tabel med hvilke muskler der primært er type 1 og type 2 fibre, samt evt. deres procentdel af type 2x?
  10. Hej jeg er i gang med at planlægge et trænings program til en klient . Min opgave lyder at jeg skal øge min klients udholdenhed og gerne også kondital, samt hun ønsker at forbedre sin løbe distance fra 3-5 km. Min udfordring er som følger: Min klient har problemer med højre knæ (art. genu dextrum) hvilket betyder at hun pga. smerter ikke kan løbe mere end 3-5 Km, hvilket hun gør på en tid der lyder 20-25 min. Derudover kan jeg fortælle at hun har et kondital på ca. 44. Klienten ønsker at komme tilbage til sin tidligere distance på 17-20 km. Cykling er for min klients vedkommende udelukket, da hendes knæ problem opstod under Watt max test på en monark kondicykel. Min første tanke falder selvfølgelig på svømning, spørgsmålet er bare om det er ret overførbat i forhold til hendes løb, samt om man ved fx. crawl interval træning kan signifikant kan forbedre sin kondital.
  11. Er denne tabel ikke forkert?

    Tak Morten, så har jeg forstået tabellen korrekt. Tabellen stammer fra fysioterapeuten feb. 2005 Forfatter Jes Bak Sørensen & Lis Puggard
  12. Er denne tabel ikke forkert?

    Hej er det mig der misforstår noget eller er der ikke fejl i denne tabel? Fortæller tabellen yderst til venstre mig ikke at. Dette er antal kcal, jeg forbrænder ved en given aktivitet over en given antal minutter? altså: kcal * kg * tid? Synes ikke at kcal / (kg * tid) giver meget mening.
  13. massør

    Hvor tager du uddannelsen henne?
  14. Hej jeg læste for noget tid siden en dansk artikel, der viste at være stille siddende/liggende i mere end 15 minutter af gangen, er sundhedsskadeligt på langt sigt. Har lige refereret til artiklen i klassen, under vores fysiologi timer, dog har min lærer ikke hørt om den og klassen stillede sig kritisk overfor den. Nu står jeg selvfølgelig i det typiske problem, at jeg ikke kan finde artiklen igen. Nogen der kender til den og evt. kan hjælpe mig med et link eller noget til den?
  15. køb af enkeltstartscykel

    Hej jeg har længe gået og overvejet at købe en cykel til motionsture og som jeg på sigt kan træne til en triathlon. I den forbindelse vil jeg høre om hvad i tænker om denne cykel? http://www.dba.dk/triatloncykel-look-kg396-18/id-1003798998/ min højde: 181 vægt: 90, ja er i gang med at cutte XD