Thomas_83

Medlemmer
  • Content count

    21
  • Joined

  • Last visited

  1. Ved at minimere sin fedtprocent og opbygge muskler istedet, ville være mit bud.
  2. Lidt begynderhjælp :)

    Stadig ikke de store fremskridt at spore på vægten.. tror jeg skal have kigget lidt på min kost snart. Men har besluttet at fokusere mere på spejlet end på vægten, og jeg synes der er fremskridt at spore! Var nede og træne i dag og vi sluttede af med 25 min på cross-traineren, som vi tog uden problemer.. det er sgu en skøn følelse, når jeg tænker på første gang, hvor jeg liiiige kunne klare 10 min! Fik også forbrændt (ifølge måleren altså..) 368 kcal, hvilket jeg er godt tilfreds med. Næste mål er 30 min og/eller 400 kcal, alt efter hvad der kommer først. Styrketræningen går udmærket, jeg har ikke DOMS og generelt føler jeg mig bedre tilpas end før jeg startede på mit projekt. Har dog indset, at jeg nok ikke kommer i "strandform" i år, men det kan jeg bestemt godt leve med. En bekendt så nogle nye billeder af mig i dag og udbrød følgende "du har da tabt dig?" "du har faktisk tabt dig meget??". Det har jeg så ikke, men det tyder da på, at fedtet forsvinder stille og roligt, og at musklerne er på vej istedet. Jeg er godt tilfreds so far! Hvis vægten stadig står stille i slutningen af måneden, så skal jeg vist have kigget på min kost igen - og måske mere vigtigt, på mine portionsstørrelser. Det nytter jo ikke noget at spise sund mad, hvis man spiser for meget af det.. :)
  3. Lidt begynderhjælp :)

    Ny update: Vægten står stort set stille på ca. 98 kg. Ret frustrerende, eftersom jeg aldrig har levet så sundt som jeg gør lige for tiden. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst spiste chips, slik eller fastfood. Der er grøntsager på menuen hver dag, og jeg har virkelig gjort alt for at spise sundt! Jeg har fået lavet et træningsprogram i mit lokale fitness-center - i må meget gerne komme med jeres mening: 5 min. opvarmning (kondicykel) Mavebøjninger 2xMAX Mavecurl (mavebøjninger i maskine) 2x20 Skulderpress 2x12 Brystpress 2x12 "Romaskine" (kun til armene, ved ikke hvad den hedder) 2x12 Benpres 2x12 Legcurl 2x12 Træk-til-bryst 2x12 Lårtræning (kender ikke navnet, men to puder på ydersiden af lårene og så tryk udaf) 2x12 Hyperextensions 2xMAX 15 min. konditionstræning (cross-trainer, løb, osv.) Jeg tror, det er det hele. Det træner jeg 3 gange om ugen, og om 6 uger skal jeg have lavet et nyt program (ca. 20 gentagelser af programmet) Hvad synes i? Og kan det passe, at jeg stadig ikke har tabt mig? Glygokendepoterne og min blodmængde burde vel have tilpasset sig, eftersom jeg har trænet snart en måned.
  4. Vægttab over 2 måneder ca. 8-10kg

    Tjah, det nemme svar ville jo være, at du skal indtage mindre end du forbrænder, sådan groft sagt. Hvis du ikke vil tabe muskelmasse er det anbefalede vægttab pr. uge, så vidt jeg ved, ca. ½ kg. Det svinger selvfølgelig lidt alt efter hvor meget fedt man har og sådan. Hvad spiser du på en normal dag? Det bedste sted at starte er jo ved at tænke over hvad du indtager af kalorier og så ellers prøve at beregne dit ligevægtsindtag.
  5. Mål: Tab 10kg på 6 uger, hvordan?

    Stort tillykke med det! Jeg er inspireret af din succes Og som du siger, om du så "kun" klarer 9 kg på 6 uger, så er det stadig fremragende!
  6. Lidt begynderhjælp :)

    Update: Siden jeg begyndte at veje mig har jeg tabt mig 600g. Det er glimrende, især når jeg af forskellige årsager kun fået trænet onsdag og lørdag i denne uge, så der mangler lige en dag der. Desuden har jeg været på café med en veninde.. Og det blev altså til en kyllingeburger. Men i det store hele, så lever jeg langt langt sundere, end jeg har gjort i de sidste mange år, og jeg er stadig fortrøstningsfuld :) Kan også mærke fremskridt, når jeg er nede og træne synes jeg. Det bliver nemmere og nemmere at kæmpe sig igennem 15-18 minutter på cross-traineren! Som sagt, så er vægten pt. på 97,9, hvor udgangspunktet var 98,5 (tirsdag morgen) eller 99,8 (mandag aften m. tøj på). Uanset, så sker der da noget!
  7. Lidt begynderhjælp :)

    Det har du ganske ret i. Men man skal heller ikke være fanatisk. Lever man sundt resten af ugen, er det vel ok med en grillpølse og en fadøl til fodbold
  8. Lidt begynderhjælp :)

    Du har nok ret i det med målebåndet. Skal man bare måle en gang om ugen, samtidig med, at man vejer sig? Hehe ja, en grillpølse og et par fadøl hører sgu til fodbold. Det er også derfor, jeg ikke ser fodbold mere. Det er ikke sundt!
  9. hvordan får håndtagene til at forsvinde?

    Tillykke med vægttabet - det er godt gået! Nu ved jeg ikke hvor muskuløs du er, men hvis du stadig har lidt fedt på kroppen du er utilfreds med, så er det vel bare at fortsætte som du har gjort hidtil. Så vidt jeg ved, så kan man ikke punkt-forbrænde som sådan, så du må minimere din fedtprocent, så skal dine lovehandles nok forsvinde også
  10. Lidt begynderhjælp :)

    5 kg om ugen? Puha, det var da alligevel en sjat. hehe. Du har nok ret i det med vægten, men det er jo så nemt lige at hoppe op på den og kigge Men flot med dit vægttab må man sige. Det er ganske imponerende! Og så tillykke med sejren igår, nu hvor du er inde på fodbold.. igår var det vel nemt nok at klare sig uden øl. I fik jo masser af gaver hernede fra
  11. Lidt begynderhjælp :)

    I morges sagde vægten 97,8. Så der er da fremskridt! Det kan selvfølgelig have flere årsager, men jeg vælger at tro på, at det er træningen og kosten, der gør det
  12. Lidt begynderhjælp :)

    Jo tak! Ved dog ikke om der er et reelt vægttab, eller hvordan. Der går dog rygter om, at vi vejede os, da jeg var til fest i fredags.. jeg kan ikke huske det, men det kan de andre åbenbart hehe. Der blev jeg vejet ind til 103 kg. Det var dog sent på aftenen efter en del rom og cola (zero naturligvis!), med tøj på osv. Plus vægtene nok ikke har vejet ens. Men det kunne da tyde på, at jeg har tabt mig lidt siden da. Skal nok opdatere løbende, måske ikke dagligt, men jævnligt med vægt, status osv.!
  13. (slettet)

    Nu er jeg på ingen måde ekspert, men hvor hurtigt du taber dig afhænger ikke kun af din motion, men bestemt også af din kost. Kan du ikke prøve at skrive hvad du normalt spiser på en dag? Så har vi lidt at arbejde ud fra.
  14. Lidt begynderhjælp :)

    Hej Tak for respons 1200 kcal er godt nok ikke meget at leve af. Det kan jeg ikke komme ned på hehe. Men vi er jo forskellige og har forskellige behov. 6-8 kg på 3 måneder er ikke dårligt. Det er noget af det samme jeg håber på! Kan du stadig følge kuren? Eller er du begyndt at spise lidt mere? Det lyder lidt mere som en slankekur end en livsstilændring du er ude i. Men det var nok også det rigtige for dig, da du skulle tabe dig efter en graviditet og ikke efter mange år med forkert kost Update på egen situation: I morges vejede jeg 98,5. Så er der et udgangspunkt!
  15. Lidt begynderhjælp :)

    Det satser jeg da stærkt på. Nå, men - dagens tal: 2400 kcal indtaget (ca. tal). Måske 2600, måske 2200. Er lidt svært, når jeg ikke kan veje min mad på arbejdet Vægt: 99,8. Ikke så slemt som frygtet egentlig. Den er forhåbentlig lidt lavere i morgen, når jeg har fået sovet og ikke har tøj på osv.