Tina Jensen Horn

Medlemmer
  • Content count

    17
  • Joined

  • Last visited

About Tina Jensen Horn

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 04/11/1975

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  1. Spise Under Ens BMR (Basalstofskifte)

    Det er meget godt med at man ikke må ligge under sit basal stofskifte og alt det der. Det er meget logisk hvorfor.... men kun i teorien. Mit energiforbrug hedder 2787 Mit basal hedder 1888 Hvis jeg spiser 1888 kcal om dagen så tager jeg på ganske enkelt. Spiser jeg 1500 kcal om dagen holder min vægt sig. Ligger jeg derimod på 12-1300 kcal om dagen taber jeg mig ca 600 gram om ugen. Efter hvad jeg kan forstå på mange andre kvinder, så virker det heller ikke for dem med mindre de spiser meget få kcal, omkring 12-1300 kcal. Jeg har ikke smadret mit ligevægtsindtag ved at indtage for lidt, da jeg gik fra at æde som et svin, til at spise efter basal stofskiftet, det virkede bare ikke, før jeg gik længere ned i kcal. Min erfaring er at de fleste kvinder skal helt ned på omkring de 1300 kcal for at tabe sig. Det er surt det er ikke ret meget mad, og det er pisse hårdt. Man fryser, man får hovedpine, man har ingen energi osv. har nu smidt 13 kg ved at tælle kcal samt motionere.
  2. cykling

    Når nu man cykler og man absolut ingen stedsans har, så er den store drøm jo en cykel gps Så vidt jeg kan finde ud af så er garmin edge 800 den man burde købe, men til 1800 KR det godtnok vildt. Findes der slet ikke noget der kan det samme i en mindre prisklasse? Jeg skal ikke bruge alle de smarte funktioner, kun gps navigation så jeg kan finde tilbage til bilen :D Har ledt efter en app til android, og har også fundet en gps der fortæller hvor man er, men den kan ikke fortælle hvordan man kommer tilbage :D
  3. smerter i skinneben

    Okay tak for hjælpen :-)
  4. smerter i skinneben

    tak for svar, det er jeg sikker på jeg sagtens kan, har en fantastisk læge, men hvad kan en fys gøre ved det? :)
  5. smerter i skinneben

    Når nu ens skinneben begynder at gøre ondt, ikke selve knoglen, men nærmest på indersiden af knoglen, er det så skinnebensbetændelse, brud eller hvad sidder der på indersiden? har prøvet at google, men bliver ikke rigtig klogere. Hvis jeg ignorere smerten og varmer godt op, og så løber, så forsvinder smerten efter ca 2,5 km, og så snart benet er koldt efter træning, så gør det ondt igen bare at gå på det. Men hvad jeg kan læse mig til, så burde skinnebensbetændelse gøre ondt hele tiden også i hvile?? brud skulle vel ikke holde op med at gøre ondt når man er varmet op?. Men hvad pokker kan det så være. Mine sko er valgt ud fra løbestils analyse så burde ikke være pga dem. Jeg løber pt kun på løbebånd, fordi der er så pokkers koldt, men er løbebånd hårdt eller blødt underlag? :D Uanset hvad det er er jeg jo nok nødt til at tage en slapper med motionen, det er bare så surt - øv. Har en tid ved lægen i næste uge.
  6. truntens log :D

    Idag blev ikke det vilde træning, har et møde her kl 11, så blev kun til 3 km på løbebåndet. Men hey lidt er bedre end ingenting :D Syntes vægten går næsten helt i stå på 1300 kcal, eller det går meeeeeget langsomt, så vil prøve og sætte den ned til 1200 og se hvad den så siger. Vejedag imorgen, spændene dagens kostsammensætning: Energi 1199 kcal Protein 69 g Kulhydrat 149 g Fedt 32 g Kostfibre 30 g Stivelse 0,02 g Kcal forbrændt via løb 242
  7. ændring af navn herinde

    Den skriver jeg ikke kan sende nye beskeder til dig Morten Z??
  8. truntens log :D

    Hej Dadane Du skrev hvilket program jeg træner efter... ikke rigtig noget ud over mit eget :D jeg fik for 3 år siden lagt et program i fitness af en fysioterapeut der dengang var tilknyttet. Jeg har så valgt at tage det af det jeg syntes med 3 x 10 reps. alle de smarte forkortelser for de forskellige maskiner kender jeg ikke, så lidt svært at forklare hvilke. Jeg har jo problemer med alle mine led, så jeg træner aldrig mere end jeg kan mærke at de kan holde til, men helst med maks vægt belastning, men der er mange dage hvor jeg må erkende at den og den maskine duer bare ikke idag. squat kan jeg ikke, da mine knæ ikke kan, så det holder jeg mig helt fra. Jeg går/løber 3 km som opvarmning. Så tager jeg mellem 30 og 60 minutter i maskinerne, og så slutter jeg af med 1-2 km gang/løb Jeg varierer hele tiden mellem løb og gang, ellers kan mine hofter/ knæ og ankler heller ikke holde til det. Desværre brokker mine skinneben sig ind imellem, men mine sko er fra løberen og fundet via løbestilsanalyse, så de burde jo være rigtige? Mht kosten, jeg spiser 1300 kcal. Jeg tror på at den eneste hemmelige regel der er for vægttab, er spis mindre end du forbrænder og du taber dig. Om man så æder for 1300 kcal i rene skumfiduser vil det udløse et vægttab, fordi man indtager mindre end kroppen har brugt. At det så ikke vil være særligt hensigtsmæssigt er så en anden sag :D Idag hedder sammensætningen : Energi 1275 kcal Protein 61 g Kulhydrat 165 g Fedt 37 g Kostfibre 33 g Stivelse 0,02 Der er ingen træning idag :) Igår med træning hed den: Energi 1638 kcal Protein 106 g Kulhydrat 147 g Fedt 62 g Kostfibre 24 g Stivelse 3,5 g Jeg havde brugt 603 kcal til træning.
  9. Tak for din søde velkomst i min blog :-) jeg svarer lige på den senere :-) Når nu du skriver du hoster og hakker var det måske bedre med varm the og en dag under dynen istedet for træningen :-P god bedring :-)
  10. truntens log :D

    Jeg har længe overvejet at starte en log herinde, for både selv og kan følge med, men også for at kan få lidt input ind imellem, når der er noget jeg er i tvivl om :) Info om mig: Kvinde 158 cm lav :D Alder 38 år startvægt + 45 kg overvæg Nuværende vægt +40 kg overvægt. Måske jeg en dag skriver de endelige tal ind, men ikke nu :) Svært hypermobil, og har mange gener af mine led, både pga min sygdom, men også pga den høje vægt selvfølgelig. Jeg træner mest løb/gang jeg har aldrig i mit liv løbet nogen som helst steder hen før, så startede helt fra 0 med en kæmpe overvægt og dårlige led. Jeg fandt et løbeprogram herinde, løb 1 min den første uge 2 minutter den 3 uge osv hahahaa jeg tænkte jeg kommer aldrig til at løbe, efter at have løbet 15 sekunder og lungerne overvejede at forlade mig, og knæende rystede som sindsyge. Det er nu 1 år siden, idag kan jeg løbe maks 6-7 minutter. En enkelt gang har jeg løbet i 9 minutter men så siger kroppen stop. Det tager 100 år med mine led for at de vænner sig til øget belastning, men det må tage den tid det tager, jeg elsker at løbe/gå/træne :) For en måned siden sprang jeg så ud i det. Mit løb bliver aldrig bedre før jeg får gjort noget ved min vægt. Uanset hvor meget jeg træner, ændrer min vægt sig ikke, medmindre jeg kigger på hvad og hvor meget jeg spiser. Så jeg gik i gang med at tælle kcal. det har så givet et vægttab på 5 kg i februar :) Jeg kan nemt mærke forskel bare på 5 kg i forhold til løb og kondi, så glæder mig vildt til at komme længere ned i vægt. Jeg har et basis stofskifte på 1685 ifølge beregneren her på siden - 500 kcal det er 1185 kcal, det er simpelthen hverken til at leve eller dø af, så jeg har sat det til 1300 kcal. Alt bliver skrevet ind i madlog, både motion og mad. Jeg har så investeret i et pulsur, så kcal tallet passer nogenlunde, og jeg regner så med at spise mellem 50 og 75 % af motions kcal, da jeg ikke gider at skal ud i fryseture, hovedpine, vitamin mangler osv pga for lidt kcal, og jeg gerne vil passe på min krop. Træningen består pt 3-4 x ugentligt af 3 km på løbebånd 40-60 min på maskinerne i fitness 2 km på løbebånd for lige at øge forbrændingen igen. Jeg har idag forbrændt 605 kcal i fitness. Når vejret bliver bedre bliver der også løb i naturen, og alt bliver logget på endomondo, det er sjovt at kan følge med i :D Jep det var så lidt om mig. Min plan er at skrive motions fremskridt, vægttab og evt spørgsmål herinde, så håber der er plads til en hunkøn også, selvom man jo ikke er helt ung mere :D
  11. ændring af navn herinde

    Kan det passe at man ikke kan ændre sit navn herinde? Jeg kan se der er flere der hedder noget, der ikke passer med en Facebook profil, men kan man lave så ens fulde navn ikke vises? :)
  12. motion og kost

    Jeg har tabt 7 kg på ovenstående kost indtil videre. Med forskellige variationer selvfølgelig, så helt tosset kan det nu ikke være. Hvis jeg skal bytte mit elskede brød ud med kogt blomkål og kød, så holder jeg ikke ½ dag. Jeg er ikke fan af hverken kød eller grøntsager (er ikke vegetar) kød og grøntsager er bare ikke lige mig. Appelsiner og råkostsalat i form af revet gulerødder kommer med i kosten. Lige som jeg selvfølgelig varierer kød og grøntsager i aftensmaden. Men ikke flere grøntsager end højest nødvendigt :D Jeg tæller kcal dagligt, bruger madlog hver dag. Motionerer næsten hver dag, medregner 50 % af de tjente kcal (udregnet af pulsuret), til lidt ekstra "godt" fx en grovbolle eller andet til eftermiddagsmad. Lidt sovs over grøntsagerne et eller andet. Alt bliver vejet og talt. Jeg har aldrig haft det så godt før som jeg har nu :D Jeg har ud over det fundet løsningen på mit problem, med den madtrang, der opstår efter træningen. Det er simpelthen fordi jeg træner på tom mave, det kan min krop åbenbart ikke finde ud af. Hvis jeg spiser et let måltid inden træning, så kommer den der cravings ikke :)
  13. pulsur

    Jeg bruger altid min smartphone mens jeg træner til endomondo og musik, så det er ikke noget problem. jeg kan nemt holde mig fra facebook :D Jeg har købt et polar Ft7 Jeg skal bruge det til løb og fitness. Det skal kan vise pulsen og udregne kcal forbrug, og det kan det. Man kan så købe et ekstra bælte til, hvor man kan lade den samarbejde med endomondo. Jeg tror dte indtil videre opfylder mine behov, ellers må jeg op med den store tegnedreng engang
  14. pulsur

    Jeg overvejer at investere i et pulsur, men hvad skal man købe? Jeg har en Htc desire x smartphone. Er det bedst at købe et pulsbælte til den, og hvilket skal man købe for at den kan arbejde sammmen med endomondo? Eller er det bedre at købe et decideret pulsur? Jeg skal bruge det til puls selvfølgelig, men også kcal måling. Min og max puls. Jeg syntes det er en jungle at finde rundt i :-D
  15. motion og kost

    Griner der går vist lidt inden jeg dør af sult :-D Tak for svarene, vil prøve og spise inden jeg træner :-D Syntes det er svært at vide præcis hvor mange kcal man har brugt, bruger endomondo, men tror ikke rigtig man kan regne dens kcal forbrug