Albuesmerter


ABS
 Share

Recommended Posts

hej, jeg har nu døjet med smerter i albuen i lidt over en uges tid og det går mig mere og mere på. Smerten er sådan lige i midten og det gør mest ondt når jeg strækker armen og spænder den...... :( er der nogen som har en ide på hvad det kan være. Såvidt jeg husker kom det efter et par dages intensiv træning med ikke helt nok restitution. Kan det evt være en slags betændelse. Håber at få løst problemet snarest muligt så jeg kan komme igang med min træning igen... :devil:

Mvh anders

Link to comment
Share on other sites

Måske har du selv givet svaret på forhånd....Du skriver heller ikke meget om hvordan du træner....

Øvelser der isolerer triceps og som ellers giver et godt stræk på musklen som f.eks French press, overhead triceps extensions, reverse cable pushdowns, er generelt temmeligt belastende for albue leddet. Hvis du laver en eller flere af disse øvelser så stop med det samme. Brug hellere krudtet på at træne closegrip benchpress, dips, for at træne triceps. Hvis du vil have en øvelse der isolerer triceps så kør cable-pushdowns som er en af de mest skånsomme øvelser for albuen.

Link to comment
Share on other sites

ja, men jeg kører også kun smalt bænkpres og dips for triceps.

Tror måske at det bare har været et tegn for overtræning. Har prøvet at hvile meget de seneste dage og det har gjort smerten mindre, hvilket jo nok bare tyder på overtræning.

Link to comment
Share on other sites

Prøv og varm albuen lidt op inden tricepstræning... selv har jeg haft kanonsucces med at placere et lille svedbånd på albuen under tricepstræning, har selv samme problem men IKKE sålænge jeg placere svedbåndet på albuen, så mærker jeg faktisk ingenting....

Prøv det, og lad os vide om det hjalp :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share