Kreatin, endnu en gang


DeerInHeadlights
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Jeg jeg kom lige forbi siden, og det ser ud som et godt sted at få lidt info fra mere erfarne folk. Jeg er lige begyndt at styrketræne for halvanden måned siden, og har allerede taget 9 fantastiske kilo på, forhåbentlig mere fra trænning end øl. Jeg har kigget lidt omkring i foraene for at finde ud af om kreatin er noget for mig, og jeg tror jeg vil prøve det et stykke tid. Jeg har dog lige et par spørgsmål først.

Kan det betale sig at hoppe på kreatin når jeg ikke har trænet længere, eller er det mest for trænede? (virker ikke som om det burde have så meget at sige)

Hvad er godt og hvad er dårligt kreatin? Og hvad er en ok pris for det?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

9 kilo på halvanden måned ? Så har du slet ikke brug for kreatin :lol:

Nej - Mit råd vil være at du får optimeret kosten inden du evt. begynder på kreatin - de 9 kilo er nok ikke kun muskler ;)

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Effekten af kreatin vil stadig være der selvom du er utrænet.

Et fornuftigt program, god kost og nok hvile er dog væsentlig vigtigere ting i jagten på at blive større. Det er heller ikke alle der vil have effekt af kreatin, hvis de naturligt har et højt kreatin niveau.

Hvad der er godt ved kreatin? Prøv at læse lidt om det under "kost og kosttilskud" på forsiden. Lidt simpelt forklaret giver det bedre forhold for musklerne under træningen, så de kan yde lidt ekstra.

Hvad er dårligt ved kreatin?

Det smager ikke skide godt, men heller ikke direkte dårligt. Blandes det i en shake kan det nok ikke smages.

Enkelte får muskelkramper, dårlig mave mm, men så vidt jeg kan forstå vil det næsten altid hænge sammen med at man indtager for lidt vand. Kreatin binder nemlig en del vand i musklerne.

Jeg har taget kreatin nu i godt 2 uger og har ikke mærket nogen bivirkninger overhovedet. :)

Pris:

getbig har 600g til 145,- og 1200g til 239,- (+45kr i porto). Det fås vist ikke meget billigere.

raspower har tilsvarende priser.

Jeg vil give Kim S ret, 9kg på 1½ måned lyder ikke ligefrem som om du har gainet ren muskelmasse ;)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Kreatin skulle idag være relativt nemt og billigt at fremstille, så man skal ikke bekymre sig om kvaliteten bare man køber det fra ordentlig foretagener.

Lidt vigtigt er det dog at pulveret er så fint som muligt, så det er let at blande op.

Den viking kreatin jeg har blander meget nemt, men der kommer dog hurtigt bundfald hvis man lader det stå. Det er dog nemt klaret med en lille snurretur inden det ryger i løgneren :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share