Sovs


allerup
 Share

Recommended Posts

Den findes desværre ikke!!!

Der er STOR forskel på hvad der er i sovsen - Men én ting er sikkert, hvis sovsen er "mælket" er der meget fedt i. Desuden benytter kantiner sig tit af enten knor bla. eller hvis det er en go' kok, sovs som han har lært det på kokkeskolen ( læs;meget fed )

- mit bedste råd, spørg personalet ;)

Mvh

Forhenværende Køkkenass. Miss Paradis :)

Link to comment
Share on other sites

- mit bedste råd, spørg personalet ;)

Hæhæ, normalt ved hun ikke engang hvad vi skal have til middag tyve minutter inden, så jeg ville da være overrasket, hvis hun vidste hvad der er i, for maden kommer fra en anden afdeling af firmaet...

Måske skal jeg bare gøre som ham her: :4george: , og blæse sovsen en lang march!

Link to comment
Share on other sites

Der er en kostsammenligning her. Der er en opskrift m. næringsindhold nederst.

Sådan en Knorr-béarnaisepulversovs som jeg tilfældigvis har stående i køkkenet :4whistling: , giver færdiglavet et næringsindhold på 1190 kJ/290kcal og en fordeling på 3,5g protein - 7,5g kulhydrat - 27g fedt. Der er ca. 3 dl i en portion.

Tja, hva´ska´man så mene? Hvis sovsen er god, passer til retten og i øvrigt falder i éns smag, kan der nok ikke ske alverden ved at tage et par skefulde. Lever man ligeså godt uden sovs, lader man den stå. Nu er det jo ikke altid, man har valgmulighed i kantinen. Sovsen kan være overordentligt integreret i retten og nærmest umulig at skille fra. Jeg ville nu spise med god samvittighed alligevel.

Edited by cfred
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nu spise med god samvittighed alligevel.

Ja, jeg gider nu heller ik være hysterisk med det, jeg cykler bare lidt længere, hvis tendensen er til vægtstigning...

Men jeg er for tiden i gang med at registrere mit fødeindtag... Mest fordi det er morsomt, og det sætter nogen tanker i gang om hvad man indtager. Så vil jeg jo gerne være så korrekt som muligt, uden at skulle ringe byen rundt for at få fat i diverse kokke og køkkenassistenter... Så hellere sjusse lidt til den gode side!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share