hvad for noget protein tilskud?


hans_h4x
 Share

Recommended Posts

Hey....

Ja nu har efterhånden læst om div. Pulver og jeg ved snart ik hvad.

MEN, det koster jo næsten en fuldtidsløn ( :bigsmile: ) !

Er det evt. nogle der kan anbefale noget billigt der virker? Og skrive hvordan, og hvornår det skal anvendes?

Og det må meget gerne være noget man kan købe i sin lokale sports butik, så er jeg jo fri for at bestille på nettet...

B)

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke nogle protein pulver mærker der virker bedre end andre. Alt mad der indeholder komplet protein kan bruges til at opbygge muskelmasse med. Derfor kan du jo også bare spare pengene og købe kød eller mælkeprodukter ;) Men det er jo dig selv der afgør det. Hvis du vil have et billigt protein pulver mærke så prøv "Nutramino" der kan købes i Matas for 199 kr. for 750 gram. ;) det fås i både jordbær - vanillie og chokolade! :)

Link to comment
Share on other sites

Det er protein du skal bruge til at opbygge muskler...

Det gode ved proteinpulver er at det er hurtigt optageligt i kroppen...

Det skal indtages sammen med nogle kulhydrater.

Cacaomælk, mælk og sådan fx. ?

Og hvor meget pulver/mælk skal jeg bruge? (Blandningsforhold)

Link to comment
Share on other sites

hans_h4x: Du kan med fordel læse protein FAQ'en under forummet "Kost og kosttilskud"

Der ER forskel på protein - ikke mindst prismæssigt. Matas og sportsforretninger er generelt væsentligt dyrere end forhandlere af kosttilskud på nettet. Nogle gange kan de dog have nogle rester de sælger billigt.

I øvrigt er der skrevet en artikel om kreatin hér på MOL.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har købt fra getbig.dk flere gange og synes det er en fed side. Men jeg vil vide om der er nogle, som har smagt deres "Viking pure whey Protein". De har et tilbud "3 bøtter 2,25kg Viking pure whey Protein".

http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=...&vare_id=300503

Det er 899 kr for 6.75 kg rigtig god protein pulver, skriver de i hvert fald. Der er 80g. rent protein pr. 100g. Jeg vil bare vide om nogle havde smagt det og i så fald om det smager godt?

Edited by Basanal
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også købt Whey 80 fra Gymgrossisten, men jeg må dog sige at jeg smagen (angiveligtvis chokolade) hænger mig langt ud af halsen. Jeg er nødt til at spæde 'shaken' op med en røvfuld druesukker for at kunne få skidtet ned. Jeg prøver et andet mærke når jeg har kæmpet mig igennem de 4 kg :dead:

Faktisk er den man kan købe i Matas (Maxim) det suverænt mest velsmagende pulver jeg har smagt. :pint: Men det er desværre bare alt for dyrt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg købte for nyligt 5kg vanilie fra bodylab da getbig åbenbart ikke har mere vanilie, havde de ihvertfald ikke for en måned siden da jeg løb tør. Herren bag Bodylab bor heldigvis for mig i århus, så jeg var inde en søndag eftermiddag og hente protein.

Jeg kan ikke sige noget dårligt om handlen eller produktet, selve proteinen blandes nemt op, behøver ikke ryste den mere end 10-20 sec, så er det blandet perfekt op, uden klumper, prisen var da også i top, 599 for 5kg 80% ? hvem fanden siger det er dyrt?!?!

Selve handlen var også fin, herren jeg var inde ved var meget flink og forklarede mig lidt om produktet, ikke noget jeg ikke vidste i forvejen godt nok, men stadig, dejligt han gider hjælpe.

Han fik min adresse og et par uger senere modtog jeg så smagsprøver på de andre smagsvarianter, jeg har dog endnu ikke smagt på disse.

Jeg anbefalede Bodylab til -Anders- her på mol, som også er meget tilfreds med smagen, og sikkert også servicen.

//dementia

p.s. jeg har intet med bodylab at gøre, udover jeg bare er en tilfreds kunde der gerne ser andre kunder får samme kvalitet i produkt/service.

Link to comment
Share on other sites

Det er efterhånden alment kendt, at de fleste af den slags tilskud ikke helt holder, hvis du har en normal fødeindtagelse.

I en undersøgelse gjort for nogen tid siden, blev det, lidt løst, konkluderet, at de fleste tilskud rent faktisk slet ikke hjalp.

Undersøgelsen viste sig meget, meget skeptisk over for Kreatins egentlige virkning, i forhold til den mængde man indtog, og det man betalte for det, og det man så egentlig fik ud af det.

Mht. proteintilskud blev det fastsat, at det stort set ingen virkning har på din muskelvækst.

Sørger du for at tage det INDEN 15 minutter efter din træning, KAN det have en smule hjælp til din muskelvækst.

Dvs. at det nok er smartest at du hiver en dunk pulver med hjemmefra, som du kan blande og indtage i omklædningsrummet, inden badet :)

Link to comment
Share on other sites

getbig's vanilje var nu ret lækker,smagte faktisk rigtigt labert!

... nu bruger jeg whey protein uden smag (dvs. dårlig smag) det er billigere.

natural..matas er FOR dyre.. over 200 kr pr kilo!!! prøv at chekke getbig's side.. der kan du finde det meget billigere!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share