ØM!


Bette K
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er begyndt, at styrketræne igen efter en længere pause på 3 måneder. Men nu, dagen efter min første træningsdag, med hård tricep og bicep træning (tunge vægte) har jeg ømme albueled - jeg kan ikke strække mine arme helt ud, uden det gør ondt, og det samme hvis jeg bukker armene sammen. Kan det skyldes, at jeg har holdt en længere pause, og har startet for hårdt op; det skal også lige siges, at jeg ikke har strukket ud efter træning.

Er det et velkendt problem? Hvad kan jeg gøre for, at undgå denne smerte, skal jeg bare bide det i mig og træne videre.

Hilsen Dan

Link to comment
Share on other sites

En spontan træning af biceps brachii kan medføre problemer med udstrækning af armen efter træning, men også på 2. dagen i muskelrestitutionsprocessen. Dette kan måske skyldes at du har overvuderet biceps i forhold til triceps.

Set med mine øjne er der ingen grund til at holde pause hvis du kan føler ømhed, efter et par træningssessioner forsvinder denne ømhed sandsynligvis.

Har du derimod stikkende smerter ved udspringet af biceps brachii bør du stoppe for et stykke tid samt træne lidt mere forsigtigt i starten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give "ja" og "BK" ret her. Start med at bruge en uge på lige at komme ind i de forskellige øvelser igen, og begynd så at sætte tungere vægte på. Da du kun har holdt 3 mdr.`s pause, skulle du hurtigt komme tilbage på toppen igen!  

 men et lille (men godt) råd, husk ALTID at strække ud! Det vil spare dig en masse ømhed dagen efter..... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kan kun være enig!

Jeg holdte også en gang en kort pause på 15 dage, og sprang dagen efter pausen, på de vægte jeg plejer at træne med, uden at have varmet op.

Det resulterede i at jeg smadrede min venste skulder men efter ca 15 dage var skaden ved at være udbedret igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share