Vil det være en god ide med kreatin?


hans_h4x
 Share

Recommended Posts

Hey...

Ville lige høre om det ville være en god ide for mig, at starte med kreatin, da jeg ligesom ikke kan få opbygget så meget muskelmasse! :(

Er begyndt at drikke en masse kakao, og mælkeprodukter, så ville selv mene at jeg får protein nok. Jeg er også ret tynd, så kunne godt bruge nogle ekstra kilo!

Så ville det hjælpe med kreatin?

Link to comment
Share on other sites

vil du uddybe det?

Selvfølgelig. Jeg tog det i 1½-2 uger, og led først og fremmest af en ond hovedpine hver gang lige efter jeg havde taget det... Fandt frem til at jeg skulle drikke mere vand, men der skulle godt nok drikkes meget før hovedpinen begyndte bare at forsvinde lidt. Derudover er jeg af den overbevisning at det ikke er specielt sundt for kroppen, da du jo presser dig selv mere end du ellers ville kunne...

Men det er selvfølgelig bare min mening, og selvom jeg har haft dårlige erfaringer med det kan det sagtens passe andre......!

Link to comment
Share on other sites

Sad lige og læste på getbig.dk webshop:

Ren Viking MIKRO Kreatin.

Regulær kreatin monohydrat bliver i tarmen længere, hvilket mange kan få mave problemer ved. Mikroniseret kreatin opløses bedre og forlader tarmen meget hurtigere hvilket betyder færre/ingen mave problemer.

Skulle det ik være ok, og hvis jeg kun tager lidt af gangen, er det så ik lige meget at jeg kun er 16?

Link to comment
Share on other sites

Mit take:

Det er ikke et vidunder middel, men ingen grund til ikke at smide det med i ligningen, hvis pengepungen ellers kan holde til det. Bare sørg for at købe et gennemtestet mikroniseret mærke (danlabs er glimrende IMO - getbigs har jeg ikke prøvet)... bivirkningerne ved kreatin er ingen... ingen... så hvorfor undlade at bruge det?

Link to comment
Share on other sites

Det med bivirkninger er ikke helt sandt cilius.......

Jeg har talt med flere som oplever forskellige bivirkning som bumser og agressivitet, så jeg tror at det er meget individuelt.... jeg har dog ikke selv oplevet noget...

Der er også nogen som får en sitren i knæet før torden, men sammenhængen er ikke just klinisk dokumenteret :lol: Mht. bumser så er der utrolig mange faktorer som spiller ind - så vidt jeg husker, så er den alt afgørende hormonbalancen. Hvis de samtidig med creatin begynder at træne hårdere (cortisol, test flukturerer mere) og spise mere, er det meget usikkert hvad som forårsager bumserne.
Du kan da være sikker på det er penge ud af vinduet, hvis der ikke er styr på træning og kost

Selvom kosten sutter en anelse røv (hvis den kan det :blink:), så udøver creatin stadig sin effekt. På samme måde som det stadig er en god ide at tage creatin trods kcal underskud.

Hmmm, men vi kan lave en fond, hvor håbefulde unge mænd og kvinder kan donere kosttilskud og penge til, som vi så er nogle få udvalgte der misbruger på det groveste... hmm, det minder jo lidt om blanding af Vægtvogterne og Per Pallesens vinsmagnings exhibition på morgen tv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg citerer fra Nutrition and sports supplements, fact or fiction: There have only been anecdotal reports of gastrointestinal side effects from creatine supplementation, including nausea, vomiting, and diarrhea. However, other studies have failed to support these observations.

En spændende tekst hvor også androstenedione, chromium, ephedra og protein and amino acids bliver kigget på.

Kilde: J Clin Gastroenterol 2002;35(4): 299-306.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share